Slecht bereik met Tele2, contract ontbinding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-04 17:18
Bij deze een waarschuwing vanuit mij over tele2.
Ik zat voorheen bij vodafone met mijn abonnement en had overal prima bereik.
Woensdag is mijn nummer over gezet naar tele2 en is eht bereik om te huilen.
Hier heb ik gelijk woensdag over gebeld dat het niet goed is en ik het contract gelijk wil laten ontbinden zodat ik terug kan naar vodafone.
Uiteraard is er van mijn kant weer de inlevering van het toestel dat erbij hoorde.
Nu word er vanuit tele2 gezegd dat er een respijt periode is van 7 dagen en die ingaat op het moment van bestelling welke 19 april is geweest.
Hoe kan je weten of iets goed is als het abonnement nog geeneens is ingegaan? *knip*
Zoals ik heb aangegeven heb ik met de retailer geregeld dat ik maandag het toestel zou mogen inleveren en hun hem accepteren daar ik dit model nog geen 2 weken in gebruik heb(vorige zijn omgeruild onder doa voorwaarden)
Het enigste wat tele2 hoeft te doen is mijn nummer open te zetten en er word geen verlies gelden door ze.
Nu weigeren zij dit te doen en willen eerst een netwerk test gaan doen, dit is complete onzin aangezien dat op mijn huisadres word uitgevoerd en ik als vertegenwoordiger rij overal rond en een test op mijn huis adress heeft dus totaal geen zin omdat daar geen probleem is.
Deze test zal 10 dagen gaan duren en dna val ik dus buiten de retailer zijn voorwaarden om het toestel in te mogen leveren.
Als uit de test blijkt dat het inderdaad netwerk problemen zijn(waar ik wel zeker van ben aangezien het toestel het met vodafone perfect deed) dan moet ik het toestel gaan afkopen voor honderden euros, dit is toch van de gekke??????
Bij deze is iedereen dus gewaarschuwd om een tele2 abonnement af te sluiten, het bereik is uitermate teleurstellend en als je daar vanaf dag 1 een melding van maakt trekken ze zich terug tot een respijt periode van 7 dagen die ingaat voor dat het abonnement ooit is in gegaan.
Dit geintje van hun zal mij dus honderden euro's gaan kosten.
Erg slechte behandeling vanuit tele2 en ik zal jullie ook nooit en te nimmer aan raden bij vrienden/collega's

Ik heb de hoofdletters, subjectieve titel en tekst weggehaald/aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 25-05-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-04 08:40
De test hoeft niet met het nieuwe telefoon ofzo hoor.
Het beste kun je gewoon een van je oude telefoons gebruiken, of van een vriend. Diegene die je gesproken hebt heeft waarschijnlijk niet duidelijk gecontrolleerd om wat voor een soort verbinding het gaat. Soms zijn mobiele abonnementen gekoppeld aan sommige vaste elementen, maar ik denk niet dat er hier sprake van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb even wat aangepast qua titel en wat dingen in de topicstart. Ik verplaats dit topic naar het shopping forum, daar hoort dit denk ik meer thuis.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ik hoor graag hoe dit verder gaat. Ik sta ook op het punt een tele2 aanbieding te nemen (en bij vf we te gaan) Ik heb ook, mede door dergelijke verhalen, best mijn bedenkingen bij hun netwerk. Echter zijn er ook genoeg mensen die er positief over zijn.
In welke regio zit jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Tele2 = T-mobile dus ja.. dat is niet het beste netwerk. Merk bij vrienden dat ze vooral in gebouwen nauwelijks bereik hebben. Ik zit bij HN = Vodafone en daar heb ik slechts op heel klein aantal plekken 1 streepje, maar bellen lukt dan nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494461

Dat Tele2 geen verlies zou lijden is natuurlijk een beetje rare gedachte, niet? Jij gaat daar tenslotte als klant weg dus zij krijgen geen inkomsten van jouw abonnement. Het is geen verlies, maar het is wel degelijk gemiste inkomsten. Vandaar de reactie dat ze een test doen, want ze laten je niet zomaar gaan.
Ik vind het ook irritant om in zo'n situatie te komen, maar je moet je voorstellen dat zij ook iedere klant 'verwelkomen'. Zeker vandaag de dag.
Geen idee hoe je over zoiets kunt discussiëren, want uiteindelijk trekt Tele2 aan het laatste eind bij jou.

Ik snap alleen niet waarom jij de telefoon zou moeten afkopen, als zij bevestigen dat hun netwerk het niet goed doet. Ik zou als ik jou was meer informatie uit hun proberen te peuteren daarover want dat is inderdaad onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Hoe heb je de overeenkomst gesloten? In de winkel of online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

@Floppus, sorry dat ik even inbreek. Maar stel dat je hem online sluit (ben ik nu ook van plan) en je krijgt met een week je telefoon. Omdat je nummerbehoud hebt zit er een maand tussen oude nieuew provider. Ik heb nu ook VF, dus ik stop mijn sim in de S3. na 3 weken is tele2/t mobile actief. stop hun sim er in en geen bereik wellicht.
Ik weet dan met zekerheid dat het aan het netwerk ligt. Echter de telefoon is al enkele weken in gebruik maar de werkelijke levering van hun dienst, telefonie pas een paar dagen.
Hoe los je dat op ?
volgens mij heeft als ik het zo lees TS namelijk vrijwel dezelfde situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:12
Ik heb met hetzelfde probleem gehad via GSMwijzer maar ik had geen nummer mee genomen. Ik heb alles binnen een week weer terug gestuurd (ellende dat er volgende de webwinkel een kras op de telefoon zat maargoed)

het gaat als volgt je meld dat je geen bereik hebt, dan krijg je wat tips van ze (ander toestel proberen eventueel andere sim) mocht dat ook niet helpen dan starten ze een onderzoek bij T-Mobile dat duurt 5 werkdagen. Als daaruit komt dat je echt geen of slecht bereik hebt dan kan je dus opzeggen (ook buiten de 7 werkdagen afkoelperiode)

en dan zou je eventueel nog via de winkel naar een ander netwerk kunnen maar dat gaat dus allemaal niet echt op als je nummer geporteerd word.

mischien eerst eens testen met een T-Mob prepaid kaartje? het is tenslotte hetzelfde netwerk

tevens heeft het mij enorm geholpen @tele2webcare op twitter te gaan lastig vallen of via het forum

https://twitter.com/Tele2Webcare

[ Voor 8% gewijzigd door Wognummer op 25-05-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-04 08:03
Tele2 is de geen vervelende partij, als jij netjes hun testen volg en kunt aantonen dat het echt niet werkt dan laat Tele2 je gewoon netjes gaan. Tele2 kan aan de hand van de resultaten die jij aanlever in het netwerk ook opvragen wat er gebeurd. 1+1=2 in deze gevallen en je kunt straks met 5 werkdagen uitporteren. Zelfde als T-Mobile, deze twee partijen zijn het meest soepel in de markt met dit soort dingen.

Verder vind ik de toon van je reactie nog steeds ongepast en overdeven, doe even normaal, en vervolgens trek je conclusies die nergens opslaan en niet onderbouwd zijn!? Ook als je gefrustreerd bent objectief blijven!
Ik rij zelf heel Nederland door tot in elke uithoek en ik heb nu op mijn privé nummer Vodafone en dat is om te huilen, in vergelijking met KPN en T-Mobile is Vodafone pas dramatisch, je mag blij zijn als je nog een beetje internet hebt onderweg. Zo zie je hoe subjectief alles is.

Om nog even in te haken op je dekkings issue. Elk netwerk heeft sterke en zwakke punten waar je met Vodafone niet kunt bellen of wegvalt werkt Tele2 perfect en vice versa kan je hetzelfde overkomen. Het blijft een wireless techniek. Hetzelfde voor KPN, ik kan zo een aantal plaatsen opdreunen op grote snelwegen waar KPN je ook even in de steek laat.

Haal je hakken uit het zand, werk mee aan de procedures die hiervoor staan en alles komt op zijn poten terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 21:20
Toen ik ging verhuizen had ik geen tot heel slecht bereik in mn huis. TMobile gebeld en ze geven idd toe dat op mn nieuwe woonadres het bereik heel slecht is.
Ik kon gewoon "kosteloos" m'n contract ontbinden. Kosteloos onder quotes, omdat ik een 2 jarig aboo met toestel had. Contract liep nog 6 maanden door en ik moest mn telefoon inleveren. Gevraagd hoeveel het kostte om mn toestel over te nemen. Belachelijk hoge bedrag kwam eruit, dus ervoor gekozen om toestel te retourneren (Telefoon was toch niet meer in goede staat. heel vaak laten vallen, waardoor behuizing niet meer goed was).

Telecomproviders doen wel aan ontbinding, maar je moet geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ray schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:36:
@Floppus, sorry dat ik even inbreek. Maar stel dat je hem online sluit (ben ik nu ook van plan) en je krijgt met een week je telefoon. Omdat je nummerbehoud hebt zit er een maand tussen oude nieuew provider. Ik heb nu ook VF, dus ik stop mijn sim in de S3. na 3 weken is tele2/t mobile actief. stop hun sim er in en geen bereik wellicht.
Ik weet dan met zekerheid dat het aan het netwerk ligt. Echter de telefoon is al enkele weken in gebruik maar de werkelijke levering van hun dienst, telefonie pas een paar dagen.
Hoe los je dat op ?
volgens mij heeft als ik het zo lees TS namelijk vrijwel dezelfde situatie
Bij online afsluiten geldt gewoon de wet koop op afstand. Daarom vroeg ik het TS ook. Deze wet geldt voor goederen, net zo goed als voor diensten. Dat ze in een combinatieverkoop het één eerder opleveren dan het andere is niet zo relevant. De bedenktijd gaat in vanaf het moment dat je redelijkerwijs kan gaan uitproberen - wat normaal levering is, maar waarbij het bij deellevering dus redelijk kan zijn dat het pas gaat lopen als alles geleverd is.

Wel kan het zijn dat er al bepaalde zaken in gang gezet zijn die kosten bij derden opleveren zoals nummerporteren. Bij het terugdraaien daarvan lever je niet iets terug wat weer verkocht kan worden ;). Daar zou dan een redelijke vergoeding voor betaald moeten worden bij annuleren.

Het lijkt dat er telecomaanbieders zijn die eerst het contract toesturen en dat dan gebruiken als referentie voor datum ingang van de afkoelingsperiode. Dat je het nog eens hebt kunnen nalezen is echter wat anders dan de kwaliteit van wat geleverd wordt uit kunnen proberen.

Ik vermoed dat de meeste telecomboeren er niet makkelijk over zullen doen, en ik zou in dat geval ook aangeven dat je melding maakt bij de consumentenauthoriteit en alsnog ontbinding inzet waarbij kosten verhaald zullen worden als niet meegewerkt wordt.

Bij voldoende klachten wordt er vanzelf ook opgetreden:
http://www.consuwijzer.nl...voor-telefonische-werving
(Gaat niet over retouren, maar ter voorbeeld dat er een platform voor is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Volgens mijn Bronnen kan je het ook nog gooien op Non conformiteit wat je dan wel binnen 2 maanden na levering moet melden, slechte dekking is niet iets wat ze meestal zomaar even oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Ik heb dit vandaag ook aan gsm wijzer voorgelegd (wil daar gaan bestellen) Samen kwamen we tot de conclusie dat als ik gezeur wil vermijden (wat te verwachten is met tele2 regio achterhoek) ik beter direct maar gewoon HN (vodafone waar ik al jaren op zit) kan nemen. Kost me 10 euro meer of zo maar als ik onderstaande al weer lees is het me het hele gezeur niet waard.
Toch jammer dat die dekkingskaarten feitelijk niets zeggen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
wat je ook kan proberen voor T-Mob is een prepaid kaartje aanschaffen en het gewoon proberen thuis
Pagina: 1