Toon posts:

Groupon levert niet en weigert terugbetaling

Pagina: 1
Acties:
  • 3.290 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op 30 december 2012 heb ik via Groupon twee paar schoenen besteld, maar deze heb ik helaas nooit geleverd gekregen. Groupon heeft mij wekenlang voorgelogen over dat er 'echt deze week geleverd zou worden' terwijl na contact met de leverancier bleek dat zij niet hadden kunnen leveren en Groupon al eind januari om terugbetaling had verzocht.

Na eindeloos mailen en bellen heeft Groupon de terugbetaling goedgekeurd, maar helaas hebben ze maar één van de twee groupons terugbetaald. Nu zit ik dus met het probleem dat Groupon beweert op 1 en 4 maart terugbetaald te hebben terwijl uit mijn administratie blijkt dat ik enkel op 4 maart een terugbetaling heb ontvangen. Groupon reageert niet op mail en de klantenservice komt niet verder dan mij te schofferen met de medeling 'dat ik mijn adminstratie nog maar een keertje moet nakijken'.

Ik ben bijzonder gefrusteerd over het feit dat ik nu al vijf maanden bezig ben met een paar schoenen en ik weet dus ook niet meer wat ik moet doen. Op mail reageert Groupon dus niet en de klantenservice weigert te helpen. Ik vrees gewoon dat ik mijn geld kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 22:15
Dan ga je ze toch gewoon (laten) dagvaarden? Als iemand niet wil doen wat hij of zij moet doen, dan kan de rechter dwingen en daarna de deurwaarder doen.

[ Voor 55% gewijzigd door StevenK op 25-05-2013 10:33 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:32:
Dan ga je ze toch gewoon (laten) dagvaarden? Als iemand niet wil doen wat hij of zij moet doen, dan kan de rechter dwingen en daarna de deurwaarder doen.
Enig idee wat dat kost ? :D

Kan je niet met groupon overleggen wat je betaald hebt en wat je zoal terugbetaald hebt gekregen?
Ik denk dat met goede onderbouwing wel het e.a teruggehaald moet kunnen worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:13

DjVe

Hatsaflats!

Kosten voor deurwaarden kan je gewoon op ze verhalen hoor, dat zullen ze andersom ook ook gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Denk dat ik wel een idee heb hoe dat werkt ;) Juist in dit soort kwesties is het wel zaak concrete afspraken te maken zodat er geen kosten worden gemaakt die niet worden verhaald.

Zelf biedt ik met regelmaat juist in dit soort zaken aan te helpen, omdat ik vind dat dit soort klein consumentenonrecht hard aangepakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:40:
[...]

Denk dat ik wel een idee heb hoe dat werkt ;) Juist in dit soort kwesties is het wel zaak concrete afspraken te maken zodat er geen kosten worden gemaakt die niet worden verhaald.

Zelf biedt ik met regelmaat juist in dit soort zaken aan te helpen, omdat ik vind dat dit soort klein consumentenonrecht hard aangepakt moet worden.
Je hebt wel gelijk, maar de tijd en kosten die je hierin besteed wegen niet op tegen het waarschijnlijk te lage bedrag.

Ga jij ook procederen over 7 tientjes? Ik wens je veel succes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:01:
[...]

Je hebt wel gelijk, maar de tijd en kosten die je hierin besteed wegen niet op tegen het waarschijnlijk te lage bedrag.

Zeker! 70 tientjes niet terugbetalen aan een consument hakt er bij die consument vaak harder in dan 70k niet betalen aan een bank.

Zelfde geldt voor incassozaken waar de debiteur pas de hoofdsom betaalt nadat ik ingeschakeld ben. Dan ga ik gewoon procederen voor die paar tientjes incassokosten. En uiteindelijk moet zo'n debiteur dan 750,-- afrekenen omdat 'ie weigerde 40,-- af te rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:01:
[...]

* Cyberpope knippert met zijn ogen als hij denkt aan een ander topic.. lees ik de naam goed?

StevenK is geen bigfrank.. .dat kan wel eens andere effecten hebben. Daarbij weet je dat er bij groupon wel geld te halen is.

Voor TS. Willen ze ook geen bewijs sturen naar welke rekening ze het hebben overgemaakt?? Heb je wel een mail ontvangen dat ze het terug over zouden maken en met welk bedrag?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Je kan prima om een betalingsbewijs vragen aan Groupon lijkt mij. Ze zullen dan 2 betalingsbewijzen moeten overleggen.

Als die in orde zijn, kun je naar jouw bank gaan, en vragen waarom het niet op jouw rekening ontvangen is. Als zij aangeven niks ontvangen te hebben, kun je naar de bank van Groupon, en vragen waar 't geld gebleven is.

Overigens lees ik behoorlijk wat slechte (recente) berichten over Groupon, waardoor ik twijfel of je klacht het einde van de levensduur van Groupon haalt. Maar goed, ik ben ook wat pessimistisch over het hele concept van Groupon.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

Ik heb hierover nagedacht, volgens mij is het best een markt. Verzendkosten (van de heenzending) niet terugbetalen bij koop op afstand, slechte garantieafhandeling, dat is allemaal vrij standaard en daarom goed te automatiseren. Je neemt uiteraard alleen de gevallen waarbij je zeker wint. Na een paar keer procederen heb je een reputatie en hoef je steeds minder vaak te procederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

GlowMouse schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:43:
[...]

Ik heb hierover nagedacht, volgens mij is het best een markt. Verzendkosten (van de heenzending) niet terugbetalen bij koop op afstand, slechte garantieafhandeling, dat is allemaal vrij standaard en daarom goed te automatiseren. Je neemt uiteraard alleen de gevallen waarbij je zeker wint. Na een paar keer procederen heb je een reputatie en hoef je steeds minder vaak te procederen.
Ja... maar als hij niet hoeft te procederen, is er ook niets te verdienen....

en over groupon.... ik had mijn 189,- na 2 mailtjes netjes binnen 5 dagen terug op mijn rekening. Dit omdat ik de leverancier (na heel slecht bereikbaar te zijn) niet meer vertrouwde. Ze hadden me ook nog kunnen dwingen de diensten wel af te nemen...

[ Voor 18% gewijzigd door Cyberpope op 25-05-2013 20:03 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:01:
[...]

Incassokosten (wanneer de eiser een redelijke termijn voor nakoming heeft gesteld en voor die termijn is niet betaald), voor kleine vorderingen bijna 45 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door GlowMouse op 25-05-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:01:
[...]

en over groupon.... ik had mijn 189,- na 2 mailtjes netjes binnen 5 dagen terug op mijn rekening. Dit omdat ik de leverancier (na heel slecht bereikbaar te zijn) niet meer vertrouwde. Ze hadden me ook nog kunnen dwingen de diensten wel af te nemen...
In het verleden was Groupon gewoon netjes met terugbetalen, maar deze keer is het echt een groot drama. Het gaat hier trouwens om 40,- dus elke minuut die ik erin steek is er eentje teveel. Daarom is het ook zo frustrerend.

Al met al gaan we morgen maar een brief of mail schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 08:07

GB2

Aangetekend briefje sturen,..

Zullen ze niet van schrikken maar maakt wel wat indruk misschien dat het dan bij de juiste persoon terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zijn we weer 8,- verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Stuur anders gewoon een fax ... heeft ook al bewijskracht + veel goedkoper dan aangetekend schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een brief verstuurd. Ben het behoorlijk zat om eerlijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
[...]

omdat ik vind dat dit soort klein consumentenonrecht hard aangepakt moet worden.
En hier ben ik het volkomen mee eens.

Veel te vaak hoor je mensen zeggen "laat maar zitten want de kosten voor verdere acties zijn hoger dan wat ik moet terugkrijgen" Sommige bedrijven voelen zich gewoon te groot en verwachten overal mee weg te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Vaker gebleken dat Groupon nalatig is TOTDAT je de hele zaak openbaar maakt. Vele voorbeelden hier op Tweakers, Facebook en Twitter tegengekomen waarin Groupon dan wel ineens bezwijkt omdat het verhaal openbaar word gemaakt op sociale media.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 08:07

GB2

En nog wat gehoord? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
chime schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:05:
[...]

Stuur anders gewoon een fax ... heeft ook al bewijskracht + veel goedkoper dan aangetekend schrijven.
Dit. Met een fax heb je ook nog eens bewijs wát je verstuurd hebt.

@Het incassokostenverhaal hierboven:

Dat klopt, maar ik zie (grote) bedrijven acht geen incassokosten betalen hoor... Als je al succes boekt, zullen ze gewoon de hoofdsom betalen en dan moet je gaan procederen voor de incassokosten. Dan ben je vooraf al direct €165 kwijt (dagvaarding + griffierecht). In de incassopraktijk is het gebruikelijk om dan je opdrachtgever een voorschot te laten betalen, maar hoeveel particulieren zullen dat doen? En je kan moeilijk de incassokosten op het geld inhouden, want het gaat al om hele kleine vorderingen. "Ja sorry, ik houd €40 incassokosten in op de €50 die ze moeten betalen, want het bedrijf wil de incassokosten niet betalen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik niets gehoord...

Ik ben werkelijk nog nooit zo hufterig behandeld als door Groupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
*knip*

Als je niets zinnigs toe te voegen hebt, reageer dan niet.

[ Voor 83% gewijzigd door Orion84 op 10-06-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, onverwacht is het probleem vandaag toch opgelost. Gisteren contact gehad met de webcare van Groupon en vandaag is mijn aankoopbedrag teruggestort. Een brief schrijven werkt dus niet, online klagen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

yep.... schandpaal effect (Kassa, Radar, twitter, FB)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:56:
Hmm, onverwacht is het probleem vandaag toch opgelost. Gisteren contact gehad met de webcare van Groupon en vandaag is mijn aankoopbedrag teruggestort. Een brief schrijven werkt dus niet, online klagen wel.
Dat houd in dat er gewoon keihard gelogen is door Groupon voor wat betreft de betaling van 1 maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij betreft is dit een afgesloten hoofdstuk en mag het topic op slot.

Ik wil toch nog even reageren op bovenstaande reactie. Mijn ervaring met Groupon is negatief, maar ik kan me niet voorstellen dat ze liegen over een betaling. Zeker omdat de andere dátum wel klopte. Ik denk eerder dat het fout is gelopen tussen Groupon en de betalingsverwerker. We zullen het nooit weten denk ik en het interesseert mij ook niet.

Voor mij in ieder geval geen Groupon meer en dat is voornamelijk omdat ik al maanden geen goede aanbiedingen meer zie. Het concept lijkt uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11-2024
Het topic kan wel gesloten worden, maar dan ga je waarchijnlijk toch voorbij aan talloze klanten, die worden besodemietert door Groupon. Ik heb nu zelf ook een zeer negatieve ervaring met dit bedrijf. Na niet leveren, worden mails echt nooit maar dan ook echt nooit fatsoenlijk beantwoord. Het gaat in mijn geval slechts over 26 Euro, dus dan kan je niet echt spreken over slachtoffer of oplichting. De negatieve tijdsbesteding die je met dit soort kloothommels kwijt bent, krijg je alleen nooit meer terug. Het leven is gewoon tekort om dit soort vervelende servicedesks te blijven beantwoorden. Er is hier maar 1 advies mogelijk. Ga niet in zee met Groupon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is noch de bedoeling, noch zinvol om een topic te kicken op deze manier. Iedereen moet voor zichzelf maar afwegen of ze er gebruik van willen maken. Om te voorkomen dat dit topic verder gebruikt wordt voor Groupon ervaringen hang ik er een slotje aan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.