Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425952

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een televisie van LG (765s) gekocht en heb het volgende probleem.

Ik krijg geen geluid via mijn Denon receiver zonder dat ik de hoofdtelefoon aansluiting gebruik. van jack stekker tot tulp heb ik dan. Ik zie dat ik wel een optical uitgang heb, maar dat heb ik niet op mijn Denon receiver zitten. ik wil graag niet iedere keer van kabel moeten wisselen en dus achter mijn televisie moeten kruipen.

Mijn vorige lcd tv kon ik aan de hand van simpele tulp stekkers aansluiten aan mijn recieven. ik kan me niet voorstellen dat ik verplicht ben een receiver te kopen met een optical ingang??????

hebben jullie hier ervaringen mee? zo ja, dan ben ik erg benieuwd hoe ik dit kan oplossen.

Bvd

Roy van Raaij
Nopje1985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 23:51
In het kort, ja dat moet je wel. Eenmaal aangesloten kan je in je TV kiezen tussen TV speakers en versterker. Je hoeft dus niet continu de kabel er in en er uit te trekken.

Begrijp je probleem met Toslink alleen niet helemaal, of je je tv nou aansluit via anoloog tulp of digitaal toslink, kabel blijft kabel. Toslink heeft voordeel beter te klinken dan analoog tulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425952

Topicstarter
Hallo,

Ik had er een kabel bij met tulp aansluitingen (van jack naar tulp), dit schijnt alleen voor een camera te zijn. Hier heb ik dus niks aan. kwam ik gistermiddag achter.

Ik blijf voorlopig nog even in de weer met de koptelefoon aansluiting. Ga snel op zoek naar een goede receiver met een optische ingang.

Bedankt voor je reactie.

mvg