Windows 7 licentie vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb in 2010 een laptop gekocht met een legale versie van Windows 7 (1 licentie).

Nu heb ik een nieuwe laptop waar Windows 8 opdraait.

Kan ik nu die Windows 7 uit 2010 installeren op de laptop van mijn ouders, waar nu nog windows xp opdraait ?

Of begint ie dan te piepen over licenties o.i.d. omdat het eigenlijk ook nog op mijn oude laptop draait ?

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Als de licentie bij je oude laptop zat, dan hangt deze aan het BIOS van die laptop. Dit is dus niet zonder meer mogelijk voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je kan een windows 7 code op elke computer gebruiken. Wel maar op 1 computer tegelijk installeren. Heeft verder niks met je BIOS te maken.
Bij nieuwe computers met windows 8 en UEFI BIOS zit de licentiecode wel in het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee dit mag niet. De meegeleverde versie is een OEM die alleen gebruikt mag worden op het systeem waarbij deze geleverd is. Hij is niet gebonden aan de bios overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Mag niet, kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Microsoft zelf doet helemaal niet moeilijk over OEM keys, Terw_dan. Heb zelf al aantal keer een OEM sleutel voor Win7 Pro retail software gebruikt, dan bel je ze even op en activeren ze hem gewoon voor je.

Paniek is nergens voor nodig, bij Win7 is Microsoft heel relaxed geworden ivm vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

majic schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:21:
Microsoft zelf doet helemaal niet moeilijk over OEM keys, Terw_dan. Heb zelf al aantal keer een OEM sleutel voor Win7 Pro retail software gebruikt, dan bel je ze even op en activeren ze hem gewoon voor je.

Paniek is nergens voor nodig, bij Win7 is Microsoft heel relaxed geworden ivm vroeger.
Dat maakt het niet minder tegen de EULA in gaan. Hier staat duidelijk in dan OEM hardware gebonden is. Als jij je OEM key op een ander systeem gebruikt, breek je de EULA en ben je illegaal bezig. MS doet misschien niet moeilijk omdat 't via een of ander geautomatiseerd systeem gaat, maar als je een licentiebureau langs krijgt, moet je wel betalen. Als je na het computer gebeuren een persoon aan de lijn krijgt en je verteld dat je een OEM key op een ander systeem gaat gebruiken, hoor je ook 0 op je rekest te krijgen.

Zie ook http://download.microsoft...gRulesandRestrictions.pdf

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
TERW_DAN schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 09:49:
Nee dit mag niet. De meegeleverde versie is een OEM die alleen gebruikt mag worden op het systeem waarbij deze geleverd is. Hij is niet gebonden aan de bios overigens
Het is geen meegeleverde versie... ik had Windows er destijsd gewoon los bijgekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kattapult schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:49:
[...]

Het is geen meegeleverde versie... ik had Windows er destijsd gewoon los bijgekocht
Maar heb je een retail of een OEM gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
TERW_DAN schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:58:
[...]

Maar heb je een retail of een OEM gekocht?
OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kattapult schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 08:46:

[...]

Kan ik nu die Windows 7 uit 2010 installeren op de laptop van mijn ouders, waar nu nog windows xp opdraait ?

Of begint ie dan te piepen over licenties o.i.d. omdat het eigenlijk ook nog op mijn oude laptop draait ?

thnx!
Wil je diezelfde Windows 7 dan op beide laptops tegelijk draaien (dat mag natuurlijk niet) of wil je 'm overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:03:
[...]

Wil je diezelfde Windows 7 dan op beide laptops tegelijk draaien (dat mag natuurlijk niet) of wil je 'm overzetten?
Puur en alleen overzetten .. mijn oude laptop gebruik ik dan niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kattapult schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:05:
[...]

Puur en alleen overzetten .. mijn oude laptop gebruik ik dan niet meer
Tja, ook een los gekochte OEM mag je niet overzetten (van Win 8 (prive) wel), maar soms wil MS wel eens coulant zijn als je uitlegt waarom je het wil, en je oude laptop niet meer gebruikt (met die versie). Soms ook niet, dan zeggen ze dat ze op OEM producten geen support verlenen. Het hangt helemaal van (het humeur) van de medewerker af. Gewoon proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon gebruiken op nieuwe lap en microsoft activatielijn bellen(0800 nummer) om windows te activeren
Zo gebruik ik nu dus ook een kale niet-OEM win8 op een OEM-laptop met OEMlicense in UEFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:15:
Gewoon gebruiken op nieuwe lap en microsoft activatielijn bellen(0800 nummer) om windows te activeren
Zo gebruik ik nu dus ook een kale niet-OEM win8 op een OEM-laptop met OEMlicense in UEFI
Maar jij gebruikt dan ook een licentietype dat wel naar andere hardware mag. De TS heeft een OEM van 7 gekocht, dat mag juist weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Mag ...en gedogen zijn twee verschillende dingen. TS is geen bedrijf, maar een consument. Dat hij uberhaupt een legale win7 licentie heeft is al leuk, en de MS 0800 activatielijn bellen en even uitleggen kan echt geen kwaad. Ze doen vaak niet moeilijk.

Zou al een hele stap zijn als heel de wereld een OEM licentie heeft voor z'n windows (ipv de helft géén ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 17:22
Misschien een beetje off topic, maar ook niet helemaal:
Als ik een PC zelf samenstel kan ik dan een OEM versie van Windows aanschaffen, indien ik die Windows enkel op die PC gebruik? (er van uitgaande dat we alles super legaal gaan doen, wat ook de bedoeling is)
Of moet ik een retail versie kopen omdat ik de pc compleet zelf samenstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RikHouben schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:31:
Misschien een beetje off topic, maar ook niet helemaal:
Als ik een PC zelf samenstel kan ik dan een OEM versie van Windows aanschaffen, indien ik die Windows enkel op die PC gebruik? (er van uitgaande dat we alles super legaal gaan doen, wat ook de bedoeling is)
Of moet ik een retail versie kopen omdat ik de pc compleet zelf samenstel?
Vanaf Windows 8 kun je de Systembuilders-versie kopen, die is speciaal voor particulieren die een eigen PC bouwen. Tot aan Windows 7 had je OEM-versies, maar ik (lees: MS helpdesk) weet nog steeds niet zeker of die ook legaal aan particulieren mochten worden verkocht. In de praktijk zal er echter geen haan naar kraaien. Die OEM-versies zijn wel systeem-gebonden, je mag ze dus offcieël niet later naar een andere PC overzetten. De Systembuilders-versie van Windows 8 mag dat (iig. voor particulieren) wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 17:22
Heeft Windows8 voordelen t.o.v. Windows7 als je een HTPC bouwt?

Sorry voor het kapen van het topic. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RikHouben schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:24:
Heeft Windows8 voordelen t.o.v. Windows7 als je een HTPC bouwt?

Sorry voor het kapen van het topic. :$
OSX is het betere systeem om mee te werken als je een HTPC wilt.

Maak dan een apart topic aan en ga dan niet kapen ;).

Pagina: 1