Toon posts:

hulp gevraagd nieuwe werk pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik zal meteen met de deur in huis vallen,zelf heb ik niet erg veel verstand van cumputers maar ,ik heb een nieuwe werk computer nodig voor ongeveer 600 euro.
Nu zie ik door het vele aanbod van computers niet meer welke het beste voor mij is. Ik wil voornamelijk snel kunnen internetten, mails open kunnen maken, veel bestanden kunnen opslaan en ze snel kunnen openen.
Er zullen geen spelletjes op de computer gedaan worden.
De kwaliteit van de pc vind ik ook zeer belangrijk, als er om de haverklap iets kapot gaat dan gaat dat ten koste van mijn werk.
Ik had zelf deze gevonden: http://www.onlinecomputer...product.php?id_product=53 maar ik heb geen idee of deze computer geschikt is voor mij.
Ik heb alleen de computer zelf nodig, dus geen beeldscherm muis en andere accesoires.
De grootte geluidsniveau en energieverbruik maken me niet erg veel uit.

Als iemand mij een paar suggesties of tips kan geven zou ik verschrikkelijk dankbaar zijn!

Mvg.

• firevlam90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
Vraage: kan jezelf of iemand adners misschien een pc in elkaar laten zetten? Want dan heb je een veel beter pc.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:16
Kijk even in het DAA beleid voordat je met zo'n post komt. Daarin staat hoe een dergelijk verzoek tot hulp eruit moet zien.
Daarnaast waarderen we het als je zelf ook wat onderzoek doet. Je komt nu met één PC als voorbeeld. Waarom die? daar heb je keuzes bij gemaakt maar daar zie ik niks van terug.

Kijk ook even naar de "best buy guide"..

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik koop liever geen bouwpakketje, ik zie nu inderdaad dat je dan meer pc krijgt voor je geld,
maar ik koop liever in 1 keer een compleet werkend systeem. Ook omdat mijn oude systeem kapot is gegaan en ik zsm een nieuw systeem nodig heb.

Wat betreft dat systeem dat ik in de openingspost zette heb ik wat webshops bekeken en leek dit wel een goede, maar ik heb vrij weinig verstand van processoren en andere belangrijke aspecten.
Ik zal zelf ook even in de best buy guide kijken, en nog meer onderzoek zelf doen.
Wat bedoel je met DAA beleid?

Tips zijn altijd welkom!
Mvg.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:11
Voor alleen internet en email volstaat zo'n beetje elke nieuwe computer wel. Wat voor bestanden hebben we het over?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik werk vaak thuis en dan moet ik op een server van het werk inloggen, ik weet niet precies hoe dat gaat maar volgens mij is dat vrij zwaar voor een computer (voor mijn oude in ieder geval wel) :p.
verder werk ik vaak met grote excel bestanden, ik ben boekhouder, dus het zijn geen videobewerkings bestanden oid. Mijn oude systeem heeft nog wel eens moeite met het laden van grote excel of bijvoorbeeld word bestanden, het zou fijn zijn als die zo soepel mogelijk openen.
Ook merk ik dat een pc langzaam wordt als je veel dingen naast elkaar doet, bijvoorbeeld als ik vele tabs open in google chrome, en daarnaast ook nog met excel bezig ben. Als dat wat te beperken is dan zou dat ook fijn zijn!
Nogmaals ik heb er zelf niet erg veel verstand van, ben wel bereid wat te leren, daarom leek het me een goed plan om me hier aan te melden.

Mvg.

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:16
DAA beleid

Dat bedoelen ze met DAA beleid. ;)

• firevlam90
Kan je specs van je oude pc sturen of een link?

Verwijderd

Topicstarter
hey,

dat DAA beleid ga ik eens zorgvuldig doorlezen en proberen wat duidelijker te zijn!

Ik heb nu geen toegang tot mijn oude systeem voor de specs, deze heb ik een 6 jaar geleden aangeschaft, en kostte toen ook ongeveer 600 Euro. Erg spectaculair zullen de specs dan waarschijnlijk niet geweest zijn.
Die pc die ik postte koos ik omdat hij veel geheugen heeft (1tb) ?
Een goede processor i3 ?
en 8gb van dat andere geheugen heeft (Ram)?
Er staan vraagtekens bij omdat me dit opviel als ik deze vergeleek met andere pcs, maar ik weet niet of er op de reguliere sites wel goede concurrenten staan in deze prijsklasse.

Mvg

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik lees nu de DAA even door en kom tot de volgende conclussie,
Ik heb een workstation nodig.
Budget is 600 euro.
Windows 7 systeem werk ik graag mee.
Graag een robuust systeem wat jaren lang zonder veel problemen draait.
Graag snel surfen en grote bestanden openen, af en toe kijk ik wel eens een filmpje, maar dat lijkt me geen groot aandachtspunt.

Ik kijk op pricewatch tussen 500 en 600 euro, en deze viel mij ook op: pricewatch: Medion Akoya PC P5203 DR deze heefteen beter processor, meer geheugen maar minder ander geheugen (ram).
Ik kijk nog even verder op pricewatch, maar waardeer wat tips naar waar op te letten wel enorm!

Mvg.

• firevlam90
Sinds je een fabrieks pc koopt kan ik niet meer zeggen dan dat elke pc voor 600 euro van een fabriek ongeveer het zelfde is.

Je kan kijken of er een i5 3350p in zit of hoger.

1tb maakt alleen maar verschil als je echt ongeveer 1000GB gebruikt.

De pc die je nu hebt gepakt had ik ook gevonden en best een mooie pc.

Verwijderd

Als je oude PC 6 jaar oud is, dan zal iedere nieuwe PC het nu beter gaan doen.

Koop een Intel CPU, geen AMD. AMD gebruikt meer stroom, wordt dus warmer, maakt meer herrie.
Koop een CPU met 4 cores. Dat wordt dan een i5. Een i3 zou genoeg moeten zijn. Maar als het voor je werk is, neem geen risico, geef een paar tientjes meer uit, en koop een i5. Een i7 is overkill en zonde van je geld.

Over 2 weken komen de nieuwe Intel CPUs en moederborden uit. Misschien het wachten waard. Er zullen CPUs tussen zitten die nog zuiniger zijn. Dan raadt ik je een i5-4xxx aan. (Ikzelf zou zeker wachten).

Om "snappy" te kunnen werken op de desktop is het nodig om een SSD te hebben. Het beste kun je waarschijnlijk een SSD (128-256GB) in combinatie met een grote HDD (1-2TB) nemen. WIndows zelf neemt niet meer dan 20GB in beslag. Als je zelf niks vreemds doet (grote games installeren, films downloaden, etc), dan zou 256GB best genoeg kunnen zijn voor je werk. In dat geval gewoon geen HDD meer kopen.

8GB Ram is op het moment de beste prijs/prestatie verhouding. 8GB is 60 euro, 4GB is 40 euro. Meer dan 8GB hebben heel weinig mensen nodig. Gewoon dus voor 8GB DDR3 ram gaan.

Koop geen videokaart. Moderne CPUs hebben een GPU binnen in de CPU gebakken. Die is goed genoeg als je geen (zware) games speelt. Geen GPU is: 1) minder kosten, 2) minder stroomverbruik, 3) minder kans op defecten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 02:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Als ik zou moeten kiezen tussen:
Yours! Behuizing M-ATX
400Watt PSU met 12CM Fan.
Moederbord met VGA / HDMI / DVI / SOCKET 1155 / SATA-3
Intel® ™ Ci3 3220 - 3.3GHz / Intel HD Graphics 2500
KINGSTON 4096MB DDR3/1333 (Totaal 8GB )
HDD 1TB 3.5Inch 7200RPM 32MB SATA III
OEM 16 in 1 Cardreader intern USB2.0 Black + 1 x USB Port
Optical Writer DVD±RW 24speed SATA Black
Microsoft Windows 7 64Bits geinstalleerd
voor 510 euro,

en:http://tweakers.net/pricewatch/331066/medion-akoya-pc-p5203-dr.html
is er dan een duidelijke winnaar?
of is er nog een ander systeem van ong 600 euro dat er echt enorm bovenuit steekt?

Mvg.

Verwijderd

Topicstarter
hey,

En allemaal enorm bedankt voor de tips en snell antwoorden!

mvg.

• firevlam90
voor die 90 euro is het een beetje duidelijk bij factory pc's.

Die Medion is volgens mij wel de beste keuze na de andere te hebben bekeken.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-04 06:39
Ik heb nog een poging gedaan in de pricewatch:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 83,10€ 83,10
1Gigabyte GA-F2A85XM-D3H€ 68,20€ 68,20
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 54,85€ 54,85
1Sharkoon MS140€ 32,70€ 32,70
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 81,80€ 81,80
1Cooler Master Hyper T4€ 22,20€ 22,20
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 62,50€ 62,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 59,95€ 59,95
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 80,75€ 80,75
1Eminent EM1059€ 8,70€ 8,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 570,15

En dan nog assemblage. Wordt iets duurder dan je medion (werkt wel lekkerder omdat er een SSD in zit). Bestel deze lijst bij Afuture + nog assemblage en je hebt denk ik een stillere pc die door de SSD ook gewoon lekkerder werkt.

Al heef je medion wel een snellere processor, maar ik vraag me af of je 't merkt met wat jij gebruikt aan programma's.

• Madrox
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Die Yours! zou ik zeker niet doen. Deze is wel oke:
pricewatch: MP Elite Power I5-3330
i5 3350p (quadcore cpu)
6GB ram
2TB harddisk
onboard gpu (intel)

Bij Alternate heb je bijv. de Alternate system builder, waarmee je zelf je config kan samenstellen,
kwam op 534 euro met een config die beter was dan de bovenstaande. (incl. win 8 64bit)
http://www.alternate.nl/h...e=required&kind=pcBuilder
Hopelijk zie je nu wat ik gekozen heb ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Madrox op 25-05-2013 12:12 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
hey,
bedankt voor de hulp!
ik laat weten wat het geworden is als ik besloten heb!

Mvg

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Onzin, 16GB is onzin als je met Execel werkt: http://www.decisionmodels.com/memlimitsc.htm
en hier vrij veel user comments: http://community.spicewor...not-enough-for-excel-2010

Zit hier met 6GB en ik moet al bijzonder veel moeite doen om eroverheen te gaan, en ja ik ben een flinke mutitasker.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/290527-28-excel
Het is niet het ram stupid, het is de cpu die bottlenecked (waarschijnlijk te trage en/of te weinig cores)

[ Voor 41% gewijzigd door Madrox op 25-05-2013 17:15 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ieder zijn keus natuurlijk. Als hij denkt 16GB nodig te hebben moet hij dat zeker niet nalaten. neemt niet weg dat 8Gb is veel gevallen nog steeds meer dan genoeg is. Bovendien is upgraden van ram vrijwel geen issue meer tegenwoordig; zo kon ik aan hetzelfde ram komen, 2de hands. Maar ik heb geen 12GB nodig, dus...

Als hij weet (meten = weten) wat hij verstookt aan ram met zijn excel werkmapjes etc. dan kan je er redelijkerwijs vanuit gaan, dat dat straks niet eens gigabytes meer is. Tenzei zijn werkpakket word uitgebreid natuurlijk :+

Je moet zoveel nemen als nodig is (en een beetje meer), als je toekomstbestendig denkt te willen zijn weet jij nml. ook niet of 16GB wel genoeg is. Weet je wat, gooi er 32GB in en oja, doe ook maar gelijk een 4TB harddisk.

ps: doet me denken aan een echte noob, die een winkel binnestormende, en perse 16GB erin wilde hebben, om maar zeker te zijn. Dit was jaren geleden. Tot op de dag van vandaag zit hij op dat 16Gb spel te wachten ;) (niet dat hij dat door heeft..lol)

tussen haakjes; ben al twee keer in ram achteruit gegaan'simpelweg omdat ik het niet nodig had en ook omdat overklokken met minder reepjes makkelijker gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Madrox op 25-05-2013 22:42 ]

Verwijderd

De meeste software is nog steeds 32-bits. Inclusief de meeste games. Al die applicaties zullen dus nooit meer dan 4GB ram gebruiken. In de praktijk zelfs vaak niet meer dan 2-3GB (limitatie van Windows). Het is dat 8GB niet veel duurder is dan 4GB (60 euro versus 40 euro). Het verschil was een paar maanden zelfs nog kleiner. Daarom raad iedereen tegenwoordig altijd 8GB aan.

Dus de "nieuwepc" (de OP) moet gewoon 8GB in zijn PC stoppen, en verder niet moeilijk doen. 8GB is de komende 3-4 jaar zeker nog steeds genoeg.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Koop een pc met een i5 intel processor en een SSD en een snelle HDD.

Als je zelf bouwt kun je betere onderdelen in je pc stoppen.

Jij wilt snelheid voor jouw doeleinden. Je zou kunnen kijken of onderstaande setup iets voor jouw is.

Veel sneller en beter dan de pc die jezelf hebt uitgekozen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 179,90€ 179,90
1Gigabyte GA-B75M-D3H€ 67,80€ 67,80
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,50€ 77,50
1Fractal Design Define Mini€ 73,33€ 73,33
1TP-Link TL-WDN4800€ 28,76€ 28,76
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 79,-€ 79,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G€ 58,16€ 58,16
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 49,85€ 49,85
1Samsung 840 series SSD 250GB€ 138,70€ 138,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 768,40

Voor informatie over de gekozen onderdelen kun je even op onderstaande links klikken:

http://www.techpowerup.com/reviews/Gigabyte/B75M-D3H/
http://ixbtlabs.com/articles3/cpu/intel-ci5i7-ivy-p3.html
http://reybasti.hubpages....t-2TB-Hard-Drive-For-2013
http://www.techpowerup.co...acturer=&pp=25&order=date
http://www.xbitlabs.com/a...seasonic-psu-roundup.html

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 04:17:
[...]

Inderdaad meten = weten. O-)
Wel is het zo dat je met 16, desnoods 32GB aan boord iets makkelijker meet hoeveel je aan onbenut ram hebt geinstalleerd. ;)
Meten hoeveel je steeds tekort komt is toch iets lastiger.
Wat een onzin. Je hoeft niet steeds te meten, je meet vooral de situatie waar je denkt tekort te komen, capiche?
Precies daarom leun ik voor mijzelf maar liever naar een onmiddellijke 2 keer 8GB, wat de resterende sloten vrij houdt.
Ja want 32GB heb je echt nodig straks, met 24GB kon je weleens tekort komen 8)7

TS: Excel lijkt je grootste ram slurper, bedenk echter dat er meer zaken zijn die je performance kunnen beinvloeden: http://superuser.com/ques...w-when-i-have-so-much-ram

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 26-05-2013 12:08 ]

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 22:14
16 GB is echt grote onzin, je gooit 50 euro, op een budget van 600 euro is dat 8% weg. Ik werk veel met photoshop bestanden, excel bestanden en je hebt echt NEVER 16 GB nodig als je enkel met excel werkt en mails opent. 16 GB moet je aan gaan denken zodra je VM's gaat draaien of professioneel foto/video bewerker bent.

Een Samsung 840 Pro is eveneens onzinning om te nemen. Neem de Samsung 840 120 gb of 250 gb (wat de TS denkt nodig te hebben). Het verschil met de 840 Pro is verwaarloosbaar. Helemaal op een prestatie/prijs PC met een budget van 600 euro.

Ik zou je hetzelfde systeem als Madrox aanraden.
i5 3350p, samsung 120/250 gb ssd, 8gb ram

[ Voor 7% gewijzigd door Angilo op 26-05-2013 13:10 ]

• blurgh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
ik sluit me aan bij de groep die zegt dat 8gb te weinig is. mijn oom werkt zeer intensief met de PC, en die heeft al meer dan genoeg aan 8gb. nu 16 GB erin zetten is niet alleen geldverspilling, het is niet eens future proof. je zal pas 16gb nodig hebben zodra genoeg mensen ook daadwerkelijk 16GB HEBBEN. bedrijven zijn een beetje zinloos bezig als ze programma's gaan maken die hun doelgroep amper kan draaien.

wat betekend dat voor jou? dat tegen de tijd dat je echt zoveel ram nodig hebt(waarvan ik gok dat dat wel makkelijk kan zijn tegen de tijd dat je weer een nieuwe PC koopt) is RAM genoeg in prijs gedaald om voor wat je nu voor 8GB betaald er n een keer 16GB in te zetten. tenzij je echt gaat werken met dingen die veel ram nodig hebben is het weggegooid geld.

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-04 22:36
blurgh schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:40:
ik sluit me aan bij de groep die zegt dat 8gb te weinig is. mijn oom werkt zeer intensief met de PC, en die heeft al meer dan genoeg aan 8gb. nu 16 GB erin zetten is niet alleen geldverspilling, het is niet eens future proof. je zal pas 16gb nodig hebben zodra genoeg mensen ook daadwerkelijk 16GB HEBBEN. bedrijven zijn een beetje zinloos bezig als ze programma's gaan maken die hun doelgroep amper kan draaien.

wat betekend dat voor jou? dat tegen de tijd dat je echt zoveel ram nodig hebt(waarvan ik gok dat dat wel makkelijk kan zijn tegen de tijd dat je weer een nieuwe PC koopt) is RAM genoeg in prijs gedaald om voor wat je nu voor 8GB betaald er n een keer 16GB in te zetten. tenzij je echt gaat werken met dingen die veel ram nodig hebben is het weggegooid geld.
Dat is werkelijk het slechtste argument wat je kunt bedenken.

8Gb is voldoende in dit specifieke geval, maar dat zegt helemaal niks over dat 16GB nutteloos is zeker voor mensen die zeer intensief gebruik maken van hun pc. ;) Hou er rekening mee dat de gemiddelde hobbyist (Hier op tweakers) die 16GB echt wel kan gebruiken. :D

• blurgh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
je kan het wel gebruiken ja, maar het is alleen echt NODIG in specifieke gevallen. voor een werk PC is 8gb meer dan genoeg, ervanuigaand dat je er niet zwaar op gaat photoshoppen of dergelijken.

voor alle duidelijkheid, mijn oom is ict'er en heeft er verstand van. hij lost al jaren problemen op met computers in de familie.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hoeveel hobbyisten zijn er hier dan die 16GB nodig hebben. Kan me voorstellen dat lang niet iedereen hier met VM's draait, zware photoshoppers zijn of zo.

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 22:14
Dit zou mijn advies zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 179,90€ 179,90
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,90€ 56,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 54,85€ 54,85
1Cooler Master K280€ 30,43€ 30,43
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 56,-€ 56,-
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 80,75€ 80,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 513,33

Waarom geen 3350p? Heeft geen IGP, dus de 3570 genomen. Rest spreek min of meer voor zich.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

De 3570 heeft ook geen HT...

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:37

P_Tingen

omdat het KAN

Het lijkt me heel erg sterk dat OP meer dan 8 GB in zijn systeem nodig heeft. Zelfs als hij af en toe met zijn Excelsheets de bovengrens aanraakt (wat me al heel knap lijkt) dan zal Windows in het ergste geval geheugen gaan swappen naar disk. En als je een snelle SSD schijf hebt is dat ineens helemaal geen probleem meer.

Lekker 8GB erin zetten. Dat is meer dan genoeg en ik denk zelfs dat 4GB icm een SSD misschien wel genoeg is. Onderschat niet wat een SSD met een systeem doet. Volgens mij wordt veel gedacht dat het "alleen maar" zorgt voor snel opstarten, maar het doet meer.

Thuis heb ik een AMD A8 met een SSD en op het werk een Intel core i5 met gewone HD. Die i5 loopt natuurlijk rondjes rond mijn AMD, maar op het werk erger ik me dood aan het trage opstarten van bv Paint.net. Op het werk duurt dat tegen de 10 seconden, thuis is dat near-instant.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1