Al een tijdje heeft mijn pc last van stroomuitval...Tijdens het gamen valt de gehele computer uit...
Paar seconden later komt de stroom er weer op , alle fans behalve de GPU ( EVGA eforce 275SC) draaien en de PC gaat niet meer aan. Ik moet dan het knopje van de PSU (Zalman 600HP) uitzetten, stroom volledig drainen, knopje weer aan en dan pas boot ie weer.
De PC is stofvrij, temperaturen zijn laag, goede airflow etc (Antec 902). Hitte probleem kan het niet zijn.
Wel kan ik de stroomuitval nu reproduceren!! Lees:
Op het moment dat er een explosie in beeld komt. Valt alles uit.
Dit gebeurd in Planetside 2 (ik stap in de tank, ik schiet, zie flits en pc valt uit), League of legends (waarbij de nexus ontploft of Karthus zijn ultimate gebruikt), Diablo 3 (Electric rares), Battlefield en andere games waarbij explosies in beeld komen.
Ik kan League of Legends alleen spelen als ik bij victory / defeat even alt-tab, wacht totdat de boel geëxplodeerd is en daarna terug in game kom. Ik kan echt uren gamen, maar als ik ook maar één keer vergeet te alt-tabben bij een nexus explosie valt de pc uit...
Volgende dingen heb ik al geprobeerd:
Auto-restart bij BSOD staat uit.
Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt of gezien?
Paar seconden later komt de stroom er weer op , alle fans behalve de GPU ( EVGA eforce 275SC) draaien en de PC gaat niet meer aan. Ik moet dan het knopje van de PSU (Zalman 600HP) uitzetten, stroom volledig drainen, knopje weer aan en dan pas boot ie weer.
De PC is stofvrij, temperaturen zijn laag, goede airflow etc (Antec 902). Hitte probleem kan het niet zijn.
Wel kan ik de stroomuitval nu reproduceren!! Lees:
Op het moment dat er een explosie in beeld komt. Valt alles uit.
Dit gebeurd in Planetside 2 (ik stap in de tank, ik schiet, zie flits en pc valt uit), League of legends (waarbij de nexus ontploft of Karthus zijn ultimate gebruikt), Diablo 3 (Electric rares), Battlefield en andere games waarbij explosies in beeld komen.
Ik kan League of Legends alleen spelen als ik bij victory / defeat even alt-tab, wacht totdat de boel geëxplodeerd is en daarna terug in game kom. Ik kan echt uren gamen, maar als ik ook maar één keer vergeet te alt-tabben bij een nexus explosie valt de pc uit...
Volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- FURMARK:
Half uur BURN-IN test laten draaien, GPU werd maximaal 92 graden, fan draaide harder. Maar PC viel niet uit.. - PRIME95:
Small FFT's en Large FFTS...CPU (Q9550 E0 non oc) werd max 71 graden bij 2 uur stressen. PC viel niet uit.. - MEMTEST:
Gehele middag aan laten staan. Alle test passed (4x4GB OCZ RPR1066). PC viel niet uit...
Auto-restart bij BSOD staat uit.
Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt of gezien?
Computers are useless. They can only give you answers.