Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router connection problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

Sinds enige tijd heb ik problemen met het internet in huis. Ik kan hier niets over vinden op het web.

Bij mij thuis verliest mijn MacBook (Pro mid2011) steeds na bepaalde tijd de internet connectie (zo'n 4x op een avond). Wat er gebeurt is dat ik ineens niet meer op internet kan terwijl ik nog wel connected ben met de router (ik kan de routerpagina openen). Tijdens dit probleem kunnen mijn iPad en dergelijke nog wel bij het internet. De enige oplossing om dan weer internet te krijgen op de laptop is om de wifi op de laptop uit en weer in te schakelen.
Dit probleem komt niet voor bij andere netwerken (ouders, universiteit, vrienden).

Mijn router: Sitecom WLR-4003 (wireless-N) (ik zit 3meter van de router verwijderd)

Geprobeerd: gezocht routerproblemen van de sitecom, gezocht problemen macbook, nieuw modem ziggo geinstalleerd, router software is up-to-date, leasetijd veranderdingen (kan het hier uberhaupt wel zitten?), frequentieband veranderingen, router volledig opnieuw ingesteld.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand die nog een tip heeft wordt zeer gewaardeerd?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Kijk eens met inSSIDer of het rondom het kanaal waarop je wireless zit het niet erg druk is. Kijk eens wat gebeurt als je op een wat rustiger kanaal gaat zitten.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met WiFi Analyzer (Cydia) inderdaad al gekeken naar op welk kanaal ik het beste kan gaan zitten. Meerdere 'rustige' kanalen geprobeerd en dit mocht niet baten. Het is daarentegen wel heel erg druk, er zitten zo'n 25 netwerken binnen bereik!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 15:51 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Kijk eens of je tijdelijk een router van iemand anders kunt lenen om te zien of de Sitecom misschien het probleem is. Kijk of je een Cisco/Linksys, Netgear of Asus kunt lenen; dat zijn goede routers.Z

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:49:
[...]

Ik mag hopen dat jijzelf op 3m afstand daar wat signaalsterkte betreft wel een eind bovenuit steekt?
Valt er nog iets aan die antennetjes van de Sitecom te richten?
Mijn eigen router geeft op de plek waar ik zit wel het sterkste signaal. Antennes staan ook gericht op mijzelf. Maar in principe zou dit toch niet het probleem kunnen zijn omdat ik niet de connectie verlies met de router (ik kan nog gewoon vanaf mijn MacBook op de router-settingspagina wanneer zich het probleem voordoet, ik kan alleen niet op internet)?
EricJH schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:12:
Kijk eens of je tijdelijk een router van iemand anders kunt lenen om te zien of de Sitecom misschien het probleem is. Kijk of je een Cisco/Linksys, Netgear of Asus kunt lenen; dat zijn goede routers.Z
Misschien dat het inderdaad dan toch iets raars aan de router is. Die Sitecom was ook bij lange na niet mijn eerste keus; die kreeg ik gratis van de provider. Toch vind ik het maar een vaag probleem :'( :?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 18:30 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Frank47
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-02-2022
Heb sinds enkele weken hetzelfde probleem bij deze router.

Het begon ermee dat bij het opstarten de (bedrade) verbinding naar mijn desktop soms tot 20 seconden tijd nodig had om actief te worden. Voorheen stond het altijd meteen klaar.

Sinds terugkeer van vakantie valt de router vaak uit, tot wel 3x per dag. Zowel de bedrade als de draadloze apparaten krijgen dan geen verbinding met internet terwijl de verbindingen met de router als bestaand staan aangegeven. Een reset van de router lost het probleem dan tijdelijk op.

Inmiddels heb ik een reset naar de fabrieksinstellingen achter de rug, heb ik de lease-instelling teruggebracht naar 1 x per week (stond op altijd), heb ik net een ander draadloos kanaal ingesteld: alhoewel ik niet denk dat het daarin zit probeer je toch eens wat.

Gegevens: ik gebruik een desktop met Linux Mint 16 Cinnamon (bedraad), een Apple Ipad, een Samsung netbookje met Linux, een Samsung laptop met Windows 7. Verder staan er 2 squeezeboxen duet via de draadloze verbinding ingesteld. Tot voor kort werkte de router met al deze apparaten probleemloos.

Een ander probleem: via de website van Sitecom is er geen enkele mogelijkheid om supportvragen te stellen. Er zijn alleen standaardvragen en -antwoorden vermeld. En je kan een kapotte router via garantie omruilen: maar ja ik kreeg hem in bruikleen van de provider, dus heb ik de router niet geregistreerd. De provider deed hem een 1/2 jaar geleden kado.

Moet ik er maar vanuit gaan dat de router kaduuk is op nog geen 2-jarige leeftijd? :(

Alhoewel dit topic oud is krijg ik misschien toch nog een reactie. Zoniet dan is het mij genoeg dat ik melding van dit probleem heb gemaakt.

Frank

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
- wanneer de internetverbinding wegvalt op de clients, check dan in de router of de router zelf nog verbinding heeft met internet.
- wat geef je de clients mee met DHCP als DNS server, het IP van de router of de DNS servers van je provider ?
Pagina: 1