BD-ROM drive letter verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 21:13

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Na het connecten van een Samsung met android 4.1 ben ik mijn BD-ROM kwijt van Matshita.

Ik kan de drive zien in de Device Manager
Ik kan de drive zien in het Disk Managment panel
Ik kan de drive accessen via windows explorer, MAAR daar zie ik dat de E:\ drive als removable media staat gemapd.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

De drive volledig via Device Manager uninstalled. - geen verandering
De drive hermapt naar Z: daar wordt hij weer herkend maar de drive mapt zichzelf niet. Ik kan hem alleen manueel benaderen. Dan gaat de drive open ondanks dat er een muziek cd inzit.
Ik heb geprobeerd om de drive via CDDI repair terug op de kaart te brengen.

Enigste probleem is dat de telefoon niet van mij was die ik geconecteerd heb en deze dan ook niet kan heraansluiten en de removable media drive kan hermappen.

Iemand een idee hoe ik verder kan nu?

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Verwijderd

Ik snap nog niet veel van je verhaal. Je hebt een Samsung (telefoon? televisie? wasmachine? :P) geconnect (met wat?) en daarna kon je je blu-ray drive niet meer gebruiken binnen Windows? Ik zie het verband niet zo.
Ik kan de drive accessen via windows explorer, MAAR daar zie ik dat de E:\ drive als removable media staat gemapd.
Je kunt de drive accessen. Wat is dan het probleem? Je drive wordt gezien in Device Manager, wordt gezien in Disk Management én wordt gezien in My Documents met de drive letter E:. En zoals hoort wordt je blu-ray drive gezien als removable media; want dat is het natuurlijk, het is geen hardeschijf. Kortom, dit is allemaal conform de verwachting.

Je zult dus moeten uitleggen wat er niet werkt zoals het hoort. Je hebt het over mappen naar Z:. Wat bedoel je daar precies mee?

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Ik heb een telefoon via usb aangesloten aan mijn systeem.
Na het kopiëren van wat muziek bestanden daarop en de telefoon af te koppelen was mijn DVD drive letter verdwenen. Als ik manueel de drive letter ingeef in de explorer balk gaat de lade open en kan ik een cd erin stoppen. Het systeem herkent de cd die ik er in stop niet.

Ik heb de drive via disk managment gemapt op Z: omdat ik dacht dat het probleem van dubbele mapping was. Iets dat ik vroeger in Xp ook al eens was tegengekomen. En met deze simpele actie opgelost had. Windows 8 doet dit blijkbaar niet zo simpel.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01 19:58

NSG

Je weet niks!

Heb je Windows al eens herstart?

Wat je kan proberen:

Regedit: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

De key \DosDevices\E: verwijderen

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
windows had ik al meerdere keren herstart.

Ik heb je registry tip uitgevoerd en het werkt.

Dank voor de tip en prettige avond iedereen!!