Desktop samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• eamonyip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-02-2024
Hoi allemaal beetje nieuw hier en ben engels dus sorry voor het slechte nederlands zinnen.

Ik wil graag een goed desktop computer bouwen die ik kan nog makkelijk upgraden in de toekomst.
Hier zijn de onderdelen die ik wil bestellen voor mijn desktop.

Als jullie hier mee kan mij helpen als alles zou wel goed samen werken of als ik wat ander onderdelen nemen voor een beter prijs mijn budget is 1000 euro.

Het desktop is namens Beetje spelletjes spelen fifa en Cod en mijn Videos bewerken van mijn xbox 360 en natuurlijk downloaden.

Behuizing - pricewatch: Zalman Z11 Plus
Moederbord - pricewatch: Asus Maximus V Gene
CPU - pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed
CPU Koeler - pricewatch: Zalman CNPS12X
Videokaart - pricewatch: Asus Radeon HD7850-DC2-2GD5-V2
Voeding - pricewatch: Corsair CX750M
RAM - pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU
SSD - pricewatch: OCZ Vertex 4 128GB
Intern HDD - pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB

Verwijderd

De eerste week van Juni komen de nieuwe Intel CPUs uit. En de nieuwe moederborden. Als ik jou was, zou ik nog even 2 weken wachten.

En dan zou ik de opvolger van de i5-3570K kopen. Dat wordt de i5-4670K. Met een Z87 moederbord (de opvolger van de Z77). Vorige keren zijn de cpus en moederborden direct te koop bij Nederlandse winkels, op de dag van de aankondiging. Dus je zou op 4 Juni moeten kunnen bestellen, en dan heb je de volgende dag spullen in huis. Ik heb dat zelf vorig jaar gedaan, en een nieuwe i5-3570K gekocht op de dag van release. Ik ben nog steeds blij met die beslissing toen.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 23:34 ]

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Als je video wilt gaan bewerken en gamen, zou ik voor een grotere SSD gaan, 128GB is leuk voor enkel je OS, maar dan heb je vrij weinig over voor veel gebruikte programma's of ruimte voor videobewerking. Wil je tevens een kwalitatief zeer goede ssd, kijk dan liever naar een Crucial M4 of Samsung 840 (pro).

En waarom die Corsair voeding? 750W is imo dikke overkill voor dit systeem, en tevens vind ik m in verhouding vrij prijzig. Een pricewatch: XFX Pro 550W wordt vaak aangeraden, is al ruim voldoende voor dit systeem.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zit te typen en ondertussen post Ben1985 precies hetzelfde.

Dus kleinere voeding, betere en grotere ssd.

edit, waarom wil je precies dat geheugen? Is zeer prijzig...

[ Voor 22% gewijzigd door Reepje op 24-05-2013 23:53 ]

• eamonyip
Bedankt voor jullie reacties ik heb die SSD en voeding er ingedaan wat jullie hebben gezegt.
Dit wordt mijn eerst computer die ik zou helemaal samen stellen :).
Maar kunnen jullie mij vertellen dat deze onderdelen hier onder zou goed passen met elkaar.
En namelijk in de toekomst als ik nog meer ram bij wil gooien of nog een ssd en nog een 2e vdeokaart of een bettere dat het zou kunnen lukken.

Voeding - pricewatch: XFX Pro 550W
RAM - pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL
SSD - pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2BAA met 3,5" bracket 256GB

• eamonyip
Ben1985 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:49:
Als je video wilt gaan bewerken en gamen, zou ik voor een grotere SSD gaan, 128GB is leuk voor enkel je OS, maar dan heb je vrij weinig over voor veel gebruikte programma's of ruimte voor videobewerking. Wil je tevens een kwalitatief zeer goede ssd, kijk dan liever naar een Crucial M4 of Samsung 840 (pro).

En waarom die Corsair voeding? 750W is imo dikke overkill voor dit systeem, en tevens vind ik m in verhouding vrij prijzig. Een pricewatch: XFX Pro 550W wordt vaak aangeraden, is al ruim voldoende voor dit systeem.
Bedankt voor jullie reacties ik heb die SSD en voeding er ingedaan wat jullie hebben gezegt.
Dit wordt mijn eerst computer die ik zou helemaal samen stellen .
Maar kunnen jullie mij vertellen dat deze onderdelen hier onder zou goed passen met elkaar.
En namelijk in de toekomst als ik nog meer ram bij wil gooien of nog een ssd en nog een 2e vdeokaart of een bettere dat het zou kunnen lukken.

• eamonyip
Reepje schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:50:
Ik zit te typen en ondertussen post Ben1985 precies hetzelfde.

Dus kleinere voeding, betere en grotere ssd.

edit, waarom wil je precies dat geheugen? Is zeer prijzig...

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
eamonyip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 00:07:
[...]

Jacob 3 dubbel ? :D

De Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 heeft een net iets betere review en is een 10tje goedkoper. Of de XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation

De Club3D Radeon HD 7950 royalKing in een klein beetje slomer (20 MH) geklokt. Maar daar merk je vrij weinig van.

Voor de voeding zou je eventueel nog kunnen kijken naar de Nexus NX-5000 V1. Hij is nog niet zo lang op de markt. Maar met een 80+ silver lijkt hij iets betrouwbaarder dan de FXF
Maar de FXF is ook prima hoor.

Voor je SSD, Waarom zou je zo veel uitgeven ?
Je kan toch beter voor goedkoper gaan. Zoals de Samsung 840 series SSD 250GB (let wel, over die samsung waren veel klachten over de software, dus je moet even googelen of de software geen problemen geeft. Als het total negatief is dan zou je voor deCrucial m4 SSD 2.5" 256GB kunnen gaan)

Misschien is de 500 GB ook interessant om naar te kijken. Zoals de Crucial 2.5" M500 480GB

Een bracket heb je waarschijnlijk niet nodig. Die zit volgensmij al in de Z11, anders moet je even googelen of het erbij zit en vervolgens ergens een goedkoop bracket bestellen.

Voor je HDD, 1 TB heb je echt niet nodig. En al zou je 1 TB vol krijgen. Dan word je PC super sloom.
Een Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB is ruim voldoende. Zeker als je voor die 500 GB SSD gaat. Misschien kan je je HDD er zelf uitlaten als je iemand bent die altijd zijn ongebruikte programma's af haalt. zoals ik.

Hopelijk helpt dit een beetje :*)

TIME TO UPGRADE !!!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Een efficiency label zegt helemaal niets over kwaliteit en betrouwbaarheid, hij zal hooguit iets zuiniger zijn dan de XFX (hij kan natuurlijk wel beter zijn, maar dan moeten we eerst maar eens reviews opzoeken).

• rickboy333
mitsumark schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:52:
Een efficiency label zegt helemaal niets over kwaliteit en betrouwbaarheid, hij zal hooguit iets zuiniger zijn dan de XFX (hij kan natuurlijk wel beter zijn, maar dan moeten we eerst maar eens reviews opzoeken).
Dan gaan we even googelen he :P

Hier heb ik bijvoorbeeld een goede review.

Maar nogmaals De FXF is ook uitstekend.

TIME TO UPGRADE !!!

• eamonyip
rickboy333 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:26:
[...]

Jacob 3 dubbel ? :D

De Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 heeft een net iets betere review en is een 10tje goedkoper. Of de XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation

De Club3D Radeon HD 7950 royalKing in een klein beetje slomer (20 MH) geklokt. Maar daar merk je vrij weinig van.

Voor de voeding zou je eventueel nog kunnen kijken naar de Nexus NX-5000 V1. Hij is nog niet zo lang op de markt. Maar met een 80+ silver lijkt hij iets betrouwbaarder dan de FXF
Maar de FXF is ook prima hoor.

Voor je SSD, Waarom zou je zo veel uitgeven ?
Je kan toch beter voor goedkoper gaan. Zoals de Samsung 840 series SSD 250GB (let wel, over die samsung waren veel klachten over de software, dus je moet even googelen of de software geen problemen geeft. Als het total negatief is dan zou je voor deCrucial m4 SSD 2.5" 256GB kunnen gaan)

Misschien is de 500 GB ook interessant om naar te kijken. Zoals de Crucial 2.5" M500 480GB

Een bracket heb je waarschijnlijk niet nodig. Die zit volgensmij al in de Z11, anders moet je even googelen of het erbij zit en vervolgens ergens een goedkoop bracket bestellen.

Voor je HDD, 1 TB heb je echt niet nodig. En al zou je 1 TB vol krijgen. Dan word je PC super sloom.
Een Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB is ruim voldoende. Zeker als je voor die 500 GB SSD gaat. Misschien kan je je HDD er zelf uitlaten als je iemand bent die altijd zijn ongebruikte programma's af haalt. zoals ik.

Hopelijk helpt dit een beetje :*)
Rick dankje voor je advies ja ik verwijder altijd non genruikte programmas op me computer.
Dus ik denk dat ik ga gewoon voor de 480gb even kijk over de samsung software.
En de video kaart wou ik beetje aan de lag kant rond 200 euro dus dan wordt het 2gb mr als u advies dat het is beter nog 80bij te doen en 3gb halen als die zou beter zijn in dan voor tijd hoef ik hem nie te upgraden?
Bedankt man

• blurgh
  • Laatst online: 27-11-2025
rickboy333 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:26:
[...]
hier ben ik het niet echt mee eens. als je een beetje dingen opslaat(muziek, films en dergelijken) kan je als je niet oplet zo 500GB vol krijgen. ik had zelf zo'n 800GB in gebruik bij mijn kapotte PC. en met de alsmaar stijgende grootes van spellen en dergelijken zou ik echt geen 500GB aanraden. rome 2 wordt zonder patches en DLC alleen al 30GB. dat is 6% van je totale opslag. gooi daar een jaar of wat groei van data en tig andere spelen bij en je hebt zo al te weinig aan 1 TB. vergeet niet: zo'n 15 jaar geleden werkten we nog met floppies en spellen van 75MB. mensen hadden je voor gek verklaard als je ze had verteld dat ze 500GB nodig hadden over een decennium of wat. vijf jaar geleden was 250GB niet eens zo enorm groot en waren sellen gegroeid tot 6GB. 2.5 jaar geleden was ik enorm onder de indruk van mijn vaders externe harde schijf van wel 1000 GB. nu heb ik een (hoewel kapotte) PC met 1.5TB en vind het de normaalste zaak van de wereld. en ik weet vrij zeker dat ik over 5 jaar mezelf zal uitlachen dat ik ooit het met 2 TB wel een tijdje vol te houden.

• rickboy333
blurgh schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:27:
[...]

hier ben ik het niet echt mee eens. als je een beetje dingen opslaat(muziek, films en dergelijken) kan je als je niet oplet zo 500GB vol krijgen. ik had zelf zo'n 800GB in gebruik bij mijn kapotte PC. en met de alsmaar stijgende grootes van spellen en dergelijken zou ik echt geen 500GB aanraden. rome 2 wordt zonder patches en DLC alleen al 30GB. dat is 6% van je totale opslag. gooi daar een jaar of wat groei van data en tig andere spelen bij en je hebt zo al te weinig aan 1 TB. vergeet niet: zo'n 15 jaar geleden werkten we nog met floppies en spellen van 75MB. mensen hadden je voor gek verklaard als je ze had verteld dat ze 500GB nodig hadden over een decennium of wat. vijf jaar geleden was 250GB niet eens zo enorm groot en waren sellen gegroeid tot 6GB. 2.5 jaar geleden was ik enorm onder de indruk van mijn vaders externe harde schijf van wel 1000 GB. nu heb ik een (hoewel kapotte) PC met 1.5TB en vind het de normaalste zaak van de wereld. en ik weet vrij zeker dat ik over 5 jaar mezelf zal uitlachen dat ik ooit het met 2 TB wel een tijdje vol te houden.
jaja, Dat klopt. Ben ik deels mee eens. Maar als je een beetje goed oplet dan is 500 GB voor nu goed genoeg.

Maar je vergeet een belangrijk feit. Hij heeft een SSD van 250/500 GB. Dus dat is bij elkaar al 750/1000GB.
Of dat over 2 jaar aan 500 GB genoeg heb is weer een ander verhaal. Maar als de tijd dan rijp is zou ik een nieuwe HDD kopen. (Of ssd als ze dan al goedkoper zijn) Want dan heb je de nieuweste technologie. Ik persoonlijk zie ik dit soort dingen altijd strategisch (vandaar dat mensen me ook af en toe voor gek verklaren) Je kan 1, 2 TB kopen en dat voor anno 4/5 jaar met een vreselijk verouderde techniek. (over 5 jaar = het ''haha HDD van welk oerwoud kom jij ? werk je ook nog met Pata, ISA en floppys 8)7 ? (Vreselijk overdreven natuurlijk maar je snapt wel wat ik bedoel) Of let je nu op je centen, en koop je over 2/3 jaar als je het niet meer aankan een 2 TB SSD voor € 50,00 (of hoe duur die dingen dan zijn) Of een HHD met auto non fouten reparateur naald. Of Dual kop hardeschijven (ik moet uitvinder worden B))
eamonyip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:45:
[...]

Rick dankje voor je advies ja ik verwijder altijd non genruikte programmas op me computer.
Dus ik denk dat ik ga gewoon voor de 480gb even kijk over de samsung software.
En de video kaart wou ik beetje aan de lag kant rond 200 euro dus dan wordt het 2gb mr als u advies dat het is beter nog 80bij te doen en 3gb halen als die zou beter zijn in dan voor tijd hoef ik hem nie te upgraden?
Bedankt man
NP

Maar bedoel je dat ong €200,00 wilt uitgeven ?

Je moet niet voor geheugen gaan. Dat is eigenlijk alleen belangrijk bij bepaalde programma's En voor bepaalde spellen zoals Starcraft 2 (omdat deze engine 4 soorten texture op elkaar doet) Maar veel games zijn het er over eens dat ze 2/3 GB het fijnste vinden. Maar ikzelf ben het daar niet mee eens omdat het aan het spel ligt wat je speelt. BlackMesa source bijvoorbeeld (oke het is een mod maar heb het eigenlijk over de source engine) werkt met een load systeem. Dat betekend dat als je speelt er een deel van de map is geladen. En als je op een bepaald punt bent de rest van de map laad en het achterste deel gaat weg.
Bij de engine van starcraft 2 bijvoorbeeld is alles meteen gelanden. Alles dat gemaakt kan worden in een game is geladen. Dus het verbruikt meer geheugen op je Videokaart.

Ik weet niet precies hoe dat geheugen in zijn werk gaat. Maar wel hoe deze 2 engines werken vandaar dat ik ze als voorbeeld neem

Maar back to topic

Ik zou voor de Gainward GeForce GTX 650 Ti Boost 2GB (Golden Sample) gaan. Omdat het een overgeklokte GF GTX 650 Ti is.

Maar de ontwikkeling van videokaarten gaat zooooo snel. Wat nu hip is zoals de titaan, (nou ja hip, duur is een beter woord voor de titan) Is over 5 jaar meuk. Daarom zou ikzelf nooit een super dure videokaart kopen. Je zou kunnen zeggen ''ja maar dan kan ik toch op Ultra spelen voor 3 jaar'' Ja dat klopt. Maar over 3 jaar kan het weer helemaal anders zijn. Zoals een ingebouwde 3D viewer voor 3D beeldschermen. Of supper HDMI Of een real action monitor aansluitingen, Of met je google glass dat je net echt in de game bent en dat je videokaarten aansluitingen hebben die je op je lichaam kan plakken, en als je doodgeschoten word dat je dan een beetje pijn voelt ect (bij wijze van he, als dat over 3 jaar zo is dan uhhh :9~ :9~ :9~ )

Dus die ene lijkt me genoeg om je 6 jaar te kunnen voorzien van games. En ook zat voor COD en Fifa. Dan zou je nog zelfs voor een goedkoop modelletje kunnen gaan zoals de Asus GT640-2GD3 Maar daar kan je minder lang mee doen (4 jaar denk ik. En ik denk dat hij ultra net niet haalt. (misschien ook wel) Voor die gainward denk ik 6 jaar. Maar dat weet ik niet zeker.

TIME TO UPGRADE !!!

• blurgh
rickboy333 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:02:
jaja, Dat klopt. Ben ik deels mee eens. Maar als je een beetje goed oplet dan is 500 GB voor nu goed genoeg.

Maar je vergeet een belangrijk feit. Hij heeft een SSD van 250/500 GB. Dus dat is bij elkaar al 750/1000GB.
Of dat over 2 jaar aan 500 GB genoeg heb is weer een ander verhaal. Maar als de tijd dan rijp is zou ik een nieuwe HDD kopen. (Of ssd als ze dan al goedkoper zijn) Want dan heb je de nieuweste technologie. Ik persoonlijk zie ik dit soort dingen altijd strategisch (vandaar dat mensen me ook af en toe voor gek verklaren) Je kan 1, 2 TB kopen en dat voor anno 4/5 jaar met een vreselijk verouderde techniek. (over 5 jaar = het ''haha HDD van welk oerwoud kom jij ? werk je ook nog met Pata, ISA en floppys 8)7 ? (Vreselijk overdreven natuurlijk maar je snapt wel wat ik bedoel) Of let je nu op je centen, en koop je over 2/3 jaar als je het niet meer aankan een 2 TB SSD voor € 50,00 (of hoe duur die dingen dan zijn) Of een HHD met auto non fouten reparateur naald. Of Dual kop hardeschijven (ik moet uitvinder worden B))
voor nu wel ja. maar over twee jaar? als je opeens meer wilt opslaan is 500GB zo vol. een SSD is niet optimaal om als opslagstation te gebruiken. die wil je volproppen met programma's. helemaal als je bedenkt dat je voor een schamele 13 euro extra die HDD van 500gb kan vervangen door eentje van 1tb is het onzin om voor 500GB te gaan.

over 4-5 jaar is hij natuurlijk wel verouderd. maar dat is geen enkele reden om nu voor een 500GB te gaan. het prijsverschil is gewoon zo klein tussen 500GB en 1tb dat niet kiezen voor 1 TB bijna weggegooid geld is. op die manier kan je wel aan de gang blijven. stop er maar 4GB ram in, want over 2 jaar is 8gb weer goedkoper. neem een zwakkere videokaart want straks zijn er weer betere uit. je hoefd natuurlijk niet meteen voor 2TB te gaan, maar 1TB is zat geheugen voor weinig geld. voor die 13 extra euro zou ik het niet laten. 1TB vind ik in dit geval een mooie verhouding tussen prijs, nood en capaciteit.

om dan tegelijk te claimen dat zo'n videokaart wel 6 jaar meegaat vind ik helemaal vreemd. videokaarten worden sneller verdrukt door betere versies en zwaardere games dan dat opslag goedkoper wordt. ervanuitgaand dat je over 5 jaar wel ten minste op medium wil spelen moet je tegen die tijd toch echt wel je videokaart gaan vervangen, maar dat is niet meer dan logisch.

aan de OP, ik zou zelf net iets meer uitrekken voor je videokaart. voor 80 euro meer heb je een 660TI die hoe je het wend of keert beter toekomstbestendig is dan de 650TI. het is heel normaal om met een budget van 1000 euro voor een videokaart van 250-350 te gaan. nu wordt je videokaart de grote bottleneck. dan kan je (IMO) beter voor een niet overklokbare CPU gaan en wat meer in je videokaart pompen.

[ Voor 15% gewijzigd door blurgh op 26-05-2013 20:31 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
blurgh schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:23:
[...]

voor nu wel ja. maar over twee jaar? als je opeens meer wilt opslaan is 500GB zo vol.
Weet jij veel wat over 2 jaar. Misschien zitten we dan allemaal met cloud (en opslag) en hebben we geen enkele GB meer nodig op de desktop.

Een maat van mij is al jaren bezig met het "sparen" van films die dan ook nog eens gebackupped worden. Een hele doos met hard disks onderhand. Daar zat veel werk in, maar nu heb je zoveel tv zenders, en on demand bestellen van films dat zijn hele verzameling waardeloos en overbodig is (ze waren ook niet in HD, dus ze konden eigenlijk zowiezo al niet meer).

En ik kijk eens meewarig naar mijn games verzameling. Weet nu al zeker dat 95% nooit meer gespeeld gaat worden. Er komt namelijk altijd wel weer wat leuks uit.

• blurgh
maar voor 13 euro neem ik het zekere voo rhet onzekere en ga voor 1 TB.

die cloud betwijfel ik(dat gaat nooit gratis), maar waarom zou je nu iets minders kopen om later te updaten. bij processoren en videokaarten snap ik dit wel, maar bij HDD's is het veel gedoe om alle bestanden over te zetten en is er niet echt debiel veel innovatie bij HDD's op het moment. dan is een nieuwe technologie ook meteen duur. SSD's zie ik dan eerder gebeuren, maar dan nog: waarom wachten. het is niet zo dat het een enorme investing is, we spreken heir over 13 euro voor 2 maal zoveel opslag. dat is een kaartje naar de bioscoop en een flesje fris als je niet zo'n dure winkel hebt. voor die prijs is het zinloos niet te doen

ik heb hetzelfde gevoel bij mijn games. spore, medieval 2 total war, age of empires 1. geweldige games, maar de graphics geven me een rolberoerte(vond ik DIT ooit gewldig realistisch?) van oudheid en voelen als de oude playstation 1 en moet me in bochten wringen om ze uberhaubt speelbaar te krijgen. ik vrees dat een paar van mijn oudere spellen gaan sneuvelen met de volgende ronde kast opruimen.

• eamonyip
Iederen heel erg bedankt ik had niet verwacht voor zoveel reacites.
Willen jullie allemaal bedanken.
Nou bij saturn is nu zonder btw voor een week morgen nr sgool ga ik kijken wat voor onderdelen ik kan daar halen.
Ik weet nu ongeveer wat me computer wordt.
En nog een vraag als ik alles samen stell wat moet ik precise instellen dan het os en de drivers?
Ik zal vanavond zometeen nieuwe lijst van me onderdelen hier onder plaatsen be budget is 1000euro mr dan zonder byw dus eigenlijk 1200 omdat mijn vader heeft wel ict werknemers dus dan doe ik door de zaak ;)
En als jullie willen allemaal straks even laat weten wat je vind van me desktop onderdelen als die gaaf is zal zo opzetten.
Ben nu namelijk aan poepen en schrijf ik dit van me iphone ;)

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-02 18:03
eamonyip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:57:
Iederen heel erg bedankt ik had niet verwacht voor zoveel reacites.
Willen jullie allemaal bedanken.
Nou bij saturn is nu zonder btw voor een week morgen nr sgool ga ik kijken wat voor onderdelen ik kan daar halen.
Ik weet nu ongeveer wat me computer wordt.
En nog een vraag als ik alles samen stell wat moet ik precise instellen dan het os en de drivers?
Ik zal vanavond zometeen nieuwe lijst van me onderdelen hier onder plaatsen be budget is 1000euro mr dan zonder byw dus eigenlijk 1200 omdat mijn vader heeft wel ict werknemers dus dan doe ik door de zaak ;)
En als jullie willen allemaal straks even laat weten wat je vind van me desktop onderdelen als die gaaf is zal zo opzetten.
Ben nu namelijk aan poepen en schrijf ik dit van me iphone ;)
ik zou je willen verzoeken om een stuk duidelijker te gaan schrijven, deze hele lap tekst is praktisch onleesbaar. Ook de opmerking over je huidige bezigheid is volledig overbodig

Als je zelf een computer gaat bouwen en je weet niet eens wat wat is, is het slimmer om hem te laten bouwen. Je gaat geheid iets slopen op deze manier

• eamonyip
The_Zohan schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:12:
[...]

ik zou je willen verzoeken om een stuk duidelijker te gaan schrijven, deze hele lap tekst is praktisch onleesbaar. Ook de opmerking over je huidige bezigheid is volledig overbodig

Als je zelf een computer gaat bouwen en je weet niet eens wat wat is, is het slimmer om hem te laten bouwen. Je gaat geheid iets slopen op deze manier
Zohan sorry voor het tekst boven.
My deze verbouwen is om wat meer te leren ik weet wel ruim hoe je computer in elkaar zet enzo heb ict diploma niv 2 mr als ik je eerlijk zeg daar leer je nie genoeg voor mr dit is bedoeling om van dit project wat leuks bouwen en tuurlijk meer leren van voor toekomst.

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-02 18:03
eamonyip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:18:
[...]

Zohan sorry voor het tekst boven.
My deze verbouwen is om wat meer te leren ik weet wel ruim hoe je computer in elkaar zet enzo heb ict diploma niv 2 mr als ik je eerlijk zeg daar leer je nie genoeg voor mr dit is bedoeling om van dit project wat leuks bouwen en tuurlijk meer leren van voor toekomst.
je kunt inderdaad een hoop leren van het bouwen van een computer. Probleem is echter dat als je niet goed weet wat je doet je makkelijk onderdelen kunt slopen, wat natuurlijk zonde is. Als jouw vader een eigen ict afdeling heeft, is het misschien een goed idee om ze even mee te laten kijken wanneer jij gaat bouwen. Dan kun je vragen stellen (ook echt doen!) als je iets niet zeker weet. Dat is een stuk slimmer dan het onderdeel er maar gewoon in rammen en er dan achterkomen dat dat helemaal niet hoorde te passen ;)

• eamonyip
The_Zohan schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:22:
[...]

je kunt inderdaad een hoop leren van het bouwen van een computer. Probleem is echter dat als je niet goed weet wat je doet je makkelijk onderdelen kunt slopen, wat natuurlijk zonde is. Als jouw vader een eigen ict afdeling heeft, is het misschien een goed idee om ze even mee te laten kijken wanneer jij gaat bouwen. Dan kun je vragen stellen (ook echt doen!) als je iets niet zeker weet. Dat is een stuk slimmer dan het onderdeel er maar gewoon in rammen en er dan achterkomen dat dat helemaal niet hoorde te passen ;)
Doe ik sws ook.
Maar wil eerst zelf proberen en nee sws ga ik niks in rammen ik weet wel waar alle onderdelen enzo moet gaan in welke sluiting enzo.
Alleen twijfel over het software kant weet ik wel hoe je drivers en os installeer en start up hdd kiezen enzo.
Alleen als ik wat anders tegen kom ga ik gewoon het eerst opzoeken en natuuijk topic over maken hier op tweakers.

En ga sws wrist band kopen met anti static mat enzo en paste vr het cpu hebt daar niet overgezet hier omdat meestal die hier zit hebben al die pullen xd.

Want wou een goede desktop kopen mr vr 200euro extra en ook de btw kan ik beter zelf een bouwen dan een kopen.

• eamonyip
Zo hier heb je de resultaat.
Hopen dat jullie dit desktop gaaf vind als dit goed gaat en doet het helemaal top dan in toekomst ga ik voor super gamen computer dit is eerst even oefenen.
De HDD ga ik nog even bekijken dat is laatste onderdeel die ik egt nodig heb maar ga sas 1TB is wat meer waarde voor maar paar eurotjes meer.

Videokaart - pricewatch: Gainward GeForce GTX 650 Ti Boost 2GB (Golden Sample)

Voeding - pricewatch: Nexus NX-5000 V1

SSD - pricewatch: Samsung 840 series SSD 250GB

HHD - ???????

Koelpasta - pricewatch: Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram

Anti Static Wrist Band - pricewatch: Belkin Anti-Static Wrist Band (F8E093EA)

Gereedschappen - http://www.bol.com/nl/p/h...t-zwart/9000000012400079/

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02 10:33
Dat ziet er alvast niet slecht uit. Eventueel kun je voor een Scythe Mugen 3 Rev B gaan ipv de Zalman. Die presteert ook goed en kost wat minder, maar kan wel een probleem worden door de heatsinks van je RAM geheugen die in de weg zouden kunnen staan.

Als HDD kun je niet veel mis doen met een Samsung Spinpoint, WD of Seagate schijf.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• eamonyip
Tomskii5 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:15:
Dat ziet er alvast niet slecht uit. Eventueel kun je voor een Scythe Mugen 3 Rev B gaan ipv de Zalman. Die presteert ook goed en kost wat minder, maar kan wel een probleem worden door de heatsinks van je RAM geheugen die in de weg zouden kunnen staan.

Als HDD kun je niet veel mis doen met een Samsung Spinpoint, WD of Seagate schijf.
Bedankt mr ik ga voor de cpu koeler ook voor het verlichting omdat ga waarschijnlijk case modding doen als heb voldoende ruimte.
Daar heb ik denk wel zat genoeg maar ga eerst alle onderdelen bestellen de computer bouwen en dan zie ik als de cup koeler verlichting is sterk genoeg of als ik nog wat led lichtjes ga in doen.

• eamonyip
trouwens deze desktop gaat mij rond het 900euro kosten denken jullie dat 900euro investeren in deze desktop goed ?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
rickboy333 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:31:
[...]

Dan gaan we even googelen he :P

Hier heb ik bijvoorbeeld een goede review.

Maar nogmaals De FXF is ook uitstekend.
Ik heb toch liever de helft minder ripple dan 2-3% zuiniger.

• blurgh
ik zou zeggen dat voor een gamepc een budget van 800 tot 1000 heel redelijk is. als je een echt monster wilt moet er eigenlijk een paar honderd bij, maar met 900 kan je een hele mooie in elkaar zetten. het is en mooi ding wat je in elkaar hebt gezet. als ik jou was geweest had ik de overklokbare processor ingewisseld voor een betere videokaart en niet overklokbare processor omdat je videokaart de bottleneck is, maar ieder zijn mening.

• eamonyip
blurgh schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:27:
ik zou zeggen dat voor een gamepc een budget van 800 tot 1000 heel redelijk is. als je een echt monster wilt moet er eigenlijk een paar honderd bij, maar met 900 kan je een hele mooie in elkaar zetten. het is en mooi ding wat je in elkaar hebt gezet. als ik jou was geweest had ik de overklokbare processor ingewisseld voor een betere videokaart en niet overklokbare processor omdat je videokaart de bottleneck is, maar ieder zijn mening.
Ja je hebt ook gelijk maar ik speel niet egt grote games.

Ik speel cod fifa far cry enzo dus die video kaart zal voldoende zijn voor die.

En het desktop is meer voor video bewerken maar ik ga sws spelen op het ook.

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Nee, zeker niet!
Ik zou in ieder geval het moederbord niet nemen. 160 euro is zonde. Kies dan eerder voor de Asrock extreme 4 of voor de pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H
die laatste is ook mooier met het blauw ( voor modden ).

Ik zou ook zeker niet de gtx650 kiezen. De MSI gtx660ti heeft ook blauwe leds, zeker mooi voor je casemod, en hij is beter!

• Sebastiaanrh
eamonyip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:25:
trouwens deze desktop gaat mij rond het 900euro kosten denken jullie dat 900euro investeren in deze desktop goed ?
*Mijn reactie was hierop btw,

• eamonyip
Sebastiaanrh schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:52:
Nee, zeker niet!
Ik zou in ieder geval het moederbord niet nemen. 160 euro is zonde. Kies dan eerder voor de Asrock extreme 4 of voor de pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H
die laatste is ook mooier met het blauw ( voor modden ).

Ik zou ook zeker niet de gtx650 kiezen. De MSI gtx660ti heeft ook blauwe leds, zeker mooi voor je casemod, en hij is beter!
Kan u hier zeggen welke is beter voor prijs en waarom ?
en u menning

• Sebastiaanrh
Je geslecteerde mobo kost ong. 160 euro, terwijl je niet alle functies nodig hebt.

Mijn advies mobo's kosten circa 120 euro. Daarnaast heb je voor een beetje video bewerken & veel gamen alsnog een overkill.

Tenzij je echt gaat overklokken. De prijzen van de gigabyte en de Asrock zijn nagenoeg hetzelfde.

Met betrekkingt tot casemods in de toekomst, zou ik eerder kiezen voor het Gigabyte blauw. Wil je wel veel geld uitgeven dan zou ik in plaats van de huidige ASUS, de asus pricewatch: Asus P8Z77-V Pro kiezen omdat deze mooier is bij je zalmann case :)

• Sebastiaanrh
Kies hierbij de pricewatch: MSI N660Ti PE 2GD5/OC en je hebt alles mooi blauw

• eamonyip
Je hebt wel gelijk in de moederbords ;)
Maar geen idee waarom vindt die wat ik heb gekozen mooi xd

Ow en trouwens de videokaart vind ik beetje aan duur kant wil namelijk 900 uitgeven budget is 1000 mr heb nu precise rond 900euro mr als ik de blauw pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H koop heb ik dan nog goedkoper desktop mr mijn videokaart is tog voldoende.

• Sebastiaanrh
Ik begrijp je punt, alleen zou ik wel in gedachten houden dat de GPU het belangrijkste onderdeel is in de setup met jouw wensen

• rickboy333
eamonyip schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:38:
[...]

Je hebt wel gelijk in de moederbords ;)
Maar geen idee waarom vindt die wat ik heb gekozen mooi xd

Ow en trouwens de videokaart vind ik beetje aan duur kant wil namelijk 900 uitgeven budget is 1000 mr heb nu precise rond 900euro mr als ik de blauw pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H koop heb ik dan nog goedkoper desktop mr mijn videokaart is tog voldoende.
Je moet niet voor kleur gaan maar voor prestaties. Kijk welke videochip hij heeft, en de snelheid van die chip. Je kan wel voor een mooi videokaartje gaan. voor €600,00 maar als er bij wijze van een gtx2xx in zit heb je er nog niks aan.

Prestaties is belangrijk. En in jou geval prijs. Of je nu een blauw, paars of witte videokaart gaat maakt 0 uit. Tenzij je maar super veel lan partys gaat. Om lekker te showen.

TIME TO UPGRADE !!!

• eamonyip
rickboy333 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:35:
[...]

Je moet niet voor kleur gaan maar voor prestaties. Kijk welke videochip hij heeft, en de snelheid van die chip. Je kan wel voor een mooi videokaartje gaan. voor €600,00 maar als er bij wijze van een gtx2xx in zit heb je er nog niks aan.

Prestaties is belangrijk. En in jou geval prijs. Of je nu een blauw, paars of witte videokaart gaat maakt 0 uit. Tenzij je maar super veel lan partys gaat. Om lekker te showen.
ricky klopt
en ik hou het moederbord wat ik heb gekozen vind het goede desktop zo

• rickboy333
Jij moet kiezen waar je je goed bij voelt. Wij geven enkel tips en advies. Maar het is altijd belangrijk om iets te kopen waar je je goed bij voelt. Als Iedereen een bepaald merk adviseert. Maar jij voelt je er niet goed bij bijvoorbeeld eerdere ervaring van een merk (ongeveer 4/5 jaar geleden. Je moet niet gaan zeuren over een merk dat 20 jaar geleden het niet deed) Of dat het product je niet aan staat.

Ik vind het een mooi desktopje.

TIME TO UPGRADE !!!

Pagina: 1