blurgh schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:27:
[...]
hier ben ik het niet echt mee eens. als je een beetje dingen opslaat(muziek, films en dergelijken) kan je als je niet oplet zo 500GB vol krijgen. ik had zelf zo'n 800GB in gebruik bij mijn kapotte PC. en met de alsmaar stijgende grootes van spellen en dergelijken zou ik echt geen 500GB aanraden. rome 2 wordt zonder patches en DLC alleen al 30GB. dat is 6% van je totale opslag. gooi daar een jaar of wat groei van data en tig andere spelen bij en je hebt zo al te weinig aan 1 TB. vergeet niet: zo'n 15 jaar geleden werkten we nog met floppies en spellen van 75MB. mensen hadden je voor gek verklaard als je ze had verteld dat ze 500GB nodig hadden over een decennium of wat. vijf jaar geleden was 250GB niet eens zo enorm groot en waren sellen gegroeid tot 6GB. 2.5 jaar geleden was ik enorm onder de indruk van mijn vaders externe harde schijf van wel 1000 GB. nu heb ik een (hoewel kapotte) PC met 1.5TB en vind het de normaalste zaak van de wereld. en ik weet vrij zeker dat ik over 5 jaar mezelf zal uitlachen dat ik ooit het met 2 TB wel een tijdje vol te houden.
jaja, Dat klopt. Ben ik deels mee eens. Maar als je een beetje goed oplet dan is 500 GB voor nu goed genoeg.
Maar je vergeet een belangrijk feit. Hij heeft een SSD van 250/500 GB. Dus dat is bij elkaar al 750/1000GB.
Of dat over 2 jaar aan 500 GB genoeg heb is weer een ander verhaal. Maar als de tijd dan rijp is zou ik een nieuwe HDD kopen. (Of ssd als ze dan al goedkoper zijn) Want dan heb je de nieuweste technologie. Ik persoonlijk zie ik dit soort dingen altijd strategisch (vandaar dat mensen me ook af en toe voor gek verklaren) Je kan 1, 2 TB kopen en dat voor anno 4/5 jaar met een vreselijk verouderde techniek. (over 5 jaar = het ''
haha HDD van welk oerwoud kom jij ? werk je ook nog met Pata, ISA en floppys
? (Vreselijk overdreven natuurlijk maar je snapt wel wat ik bedoel) Of let je nu op je centen, en koop je over 2/3 jaar als je het niet meer aankan een 2 TB SSD voor € 50,00 (of hoe duur die dingen dan zijn) Of een HHD met auto non fouten reparateur naald. Of Dual kop hardeschijven (ik moet uitvinder worden

)
eamonyip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:45:
[...]
Rick dankje voor je advies ja ik verwijder altijd non genruikte programmas op me computer.
Dus ik denk dat ik ga gewoon voor de 480gb even kijk over de samsung software.
En de video kaart wou ik beetje aan de lag kant rond 200 euro dus dan wordt het 2gb mr als u advies dat het is beter nog 80bij te doen en 3gb halen als die zou beter zijn in dan voor tijd hoef ik hem nie te upgraden?
Bedankt man
NP
Maar bedoel je dat ong €200,00 wilt uitgeven ?
Je moet niet voor geheugen gaan. Dat is eigenlijk alleen belangrijk bij bepaalde programma's En voor bepaalde spellen zoals Starcraft 2 (omdat deze engine 4 soorten texture op elkaar doet) Maar veel games zijn het er over eens dat ze 2/3 GB het fijnste vinden. Maar ikzelf ben het daar niet mee eens omdat het aan het spel ligt wat je speelt. BlackMesa source bijvoorbeeld (oke het is een mod maar heb het eigenlijk over de source engine) werkt met een load systeem. Dat betekend dat als je speelt er een deel van de map is geladen. En als je op een bepaald punt bent de rest van de map laad en het achterste deel gaat weg.
Bij de engine van starcraft 2 bijvoorbeeld is alles meteen gelanden. Alles dat gemaakt kan worden in een game is geladen. Dus het verbruikt meer geheugen op je Videokaart.
Ik weet niet precies hoe dat geheugen in zijn werk gaat. Maar wel hoe deze 2 engines werken vandaar dat ik ze als voorbeeld neem
Maar back to topic
Ik zou voor de
Gainward GeForce GTX 650 Ti Boost 2GB (Golden Sample) gaan. Omdat het een overgeklokte GF GTX 650 Ti is.
Maar de ontwikkeling van videokaarten gaat zooooo snel. Wat nu hip is zoals de titaan, (nou ja hip, duur is een beter woord voor de titan) Is over 5 jaar meuk. Daarom zou ikzelf nooit een super dure videokaart kopen. Je zou kunnen zeggen ''ja maar dan kan ik toch op Ultra spelen voor 3 jaar'' Ja dat klopt. Maar over 3 jaar kan het weer helemaal anders zijn. Zoals een ingebouwde 3D viewer voor 3D beeldschermen. Of supper HDMI Of een real action monitor aansluitingen, Of met je google glass dat je net echt in de game bent en dat je videokaarten aansluitingen hebben die je op je lichaam kan plakken, en als je doodgeschoten word dat je dan een beetje pijn voelt ect (bij wijze van he, als dat over 3 jaar zo is dan uhhh

)
Dus die ene lijkt me genoeg om je 6 jaar te kunnen voorzien van games. En ook zat voor COD en Fifa. Dan zou je nog zelfs voor een goedkoop modelletje kunnen gaan zoals de
Asus GT640-2GD3 Maar daar kan je minder lang mee doen (4 jaar denk ik. En ik denk dat hij ultra net niet haalt. (misschien ook wel) Voor die gainward denk ik 6 jaar. Maar dat weet ik niet zeker.