Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:08
Hoi!
Sinds vandaag hebben we thuis een Toshiba 40HL933G. We kijken tv van Glashart Media (Solcon in ons geval) via een Amino M532. Als ik met twee afstandsbedieningen ga zitten werkt alles perfect.

Nu heb ik de Amino-remote ingesteld voor Toshiba televisies, en kan ik het geluid regelen. Ook aan- en uitzetten lukt. Ik kan zelfs zappen tussen de analoge zenders (dat zijn er 0 trouwens). Wat echter niet kan is schakelen tussen inputs, daarvoor heb ik alsnog de Toshiba-afstandsbediening nodig. Het liefst heb ik dat de TV automatisch inschakelt zodra er een signaal is op een van de hdmi-poorten, en meteen die input selecteert, maar dat gebeurt niet. Ik kon ook geen instelling vinden die hierop lijkt. Kijken via DVB-C lijkt ook een optie, maar het zenderaanbod op DVB-C bij Glashart is zwaar beperkt. Voor zover ik begrijp ondersteunen de Amino's geen HDMI-CEC, dus de settopbox bedienen met de Toshiba-remote gaat niet lukken. De TV en de Raspberry Pi ondersteunen het wel, maar daar ga ik later mee spelen. Weet iemand nog andere mogelijkheden om een van de afstandsbedieningen te elimineren of anderszins deze combinatie gebruikersvriendelijk(er) te maken?

Verder lijkt het erop dat overscan aanstaat voor beide hdmi-poorten. Dus als ik m'n laptop aansluit vallen de randen weg, en is de rest een beetje opgeschaald. Dat wil ik niet.Ik kan echter nergens een optie vinden om dit uit te zetten. Kan iemand anders die optie wel vinden?

Linkjes:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:08
Ik heb de juiste instelling gevonden:
Quick => Beeldgrootte => Standaardstand
Deze instelling staat standaard op Breed, wat de overscan veroorzaakt. Zonder deze instelling is er netjes 1:1 pixelmapping, zoals het hoort. Wat me wel verbaast is dat deze instelling niet te vinden is in de reguliere menu's, maar alleen in het Quick menu.

Verder kan ik melden dat de Pi het HDMI-CEC perfect werkt. In de instellingen van raspbmc, wat ik draai op de Pi, valt in te stellen wat er moet gebeuren bij het starten van xbmc. De Pi voedt ik via de usb-poort van de tv, dus xbmc start zo'n 20 seconden na het aanzetten van de tv. Met deze instellingen kun je dus voorkomen dat de tv meteen naar hdmi2 schakelt, vlak nadat ik zelf naar hdmi1 schakel voor de Amino.