Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Javascript] Scripts werken plots niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:09
Sinds enkele dagen wordt mijn site geteisterd door een vreemd fenomeen. Bepaalde javascripts, die niets met elkaar van doen hebben, doen het plots niet meer. De scripts staan op mijn site, dus worden niet van andere servers getrokken.

Het gaat specifiek om Highcharts, een tijdlijn (van SMILE Widgets) en een custom slider.

Ik weet niet wat het probleem is. Het is wel zeer opmerkelijk dat plots verschillende scripts het niet meer doen. De laatste tijd heb ik namelijk niets meer aan mijn site gedaan (en dit bedoel ik positieve zin, want hij was voor nu 'af'). Het gaat om een custom site, zonder cms.

Mijn hostingboer heeft recent een upgrade van PHP en MySQL uitgevoerd. Daarna kreeg ik pas last van deze problemen. Het is hoogstwaarschijnlijk toeval, maar toch. Ik sluit niets uit >:)

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En nu moeten wij dan maar gaan raden wat het probleem is zonder voorbeeldcode, een uitgeklede testcase of zelfs maar een foutmelding? Sorry, maar mijn glazen bol is stuk...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Ossebol
Helaas, een glazen bol had geholpen. Nee, zonder gein. Het is voor het eerst dat ik hier een topic plaats. Ik dacht dat misschien een verklaring voor was te geven voordat ik talloze regels code ging plaatsen - al is dat misschien makkelijker.

Ik krijg geen foutmelding. Sterker nog, ik zie helemaal niets. Je kunt het beste naar mijn site gaan om te zien wat er mis is. Drie dingen:

- Bij 'Historicus I' is de tijdlijn niet meer zichtbaar (het kader onderin);
- Bij 'Werknemer 2' worden de filmpjes niet meer naast elkaar weergegeven, maar onder elkaar. Daarnaast toont de knop 'klik hier voor meer informatie' ook meteen de tekst, terwijl je eigenlijk eerst daarvoor op de knop moet klikken;
- Bij 'Werkgever 1' werkt Highcharts niet meer (dat grijze kader, linksonder)

Misschien hebben jullie een idee. Zo niet, dan houdt het op. Ik waardeer alle hulp :)

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

[19:53:53.868] TypeError: targ is undefined @ http://deossegroei.nl/js/jquery.scrollTo.js:159
[19:53:54.319] TypeError: tl is undefined @ http://deossegroei.nl/index.php:122

Je kunt dit gewoon in Firefox zien. Ga naar het menu -> Webontwikkelaar -> Web console.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ossebol schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:29:
De scripts staan op mijn site, dus worden niet van andere servers getrokken.
Op een stuk of negen requests na, waarvan er een een 404 teruggeeft.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/nf1qw5.png

[ Voor 12% gewijzigd door 8088 op 24-05-2013 20:14 . Reden: plaatje erbij ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Ossebol
Ah, inderdaad. Goed gezien! Die stond inderdaad nog op een andere site, waar de map met het js-bestand de afgelopen weken is verwijderd. Heb het script elders gedownload en aangepast, dus de timeline is gefikst.

Nu doen ook de andere scripts het. Nog nooit eerder meegemaakt. Weet iemand hoe dan kan? Javascripts werken toch afzonderlijk van elkaar?

Bedankt voor de hulp (en ook bedankt voor de glazen bol ;) )

[ Voor 92% gewijzigd door Ossebol op 24-05-2013 20:38 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als jij in script A functionaliteit aan probeert te spreken van script B dan gaat dat natuurlijk gruwelijk fout wanneer script B mist.

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 24-05-2013 20:44 ]

• Ossebol
Klopt, dat weet ik. Alleen de tijdlijn staat los van Highcharts en vice versa. Ze gebruiken geen scripts van elkaar. Hetzelfde geldt voor de slider...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zodra je script ergens breekt stopt elke vorm van parsing.

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
NMe schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:36:
Zodra je script ergens breekt stopt elke vorm van parsing.
Behalve als het script dat breekt asynchroon ingeladen is. (Nog) een goede reden om 3rd-party materiaal altijd asynchroon te laden. ;)
Pagina: 1