Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop nodig voor studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
mijn naam is Ard, ben 16 jaar en ben een nieuwe laptop nodig voor mijn studie volgend jaar. Niet alleen voor m'n studie maar ook omdat de laptop die ik nu heb gewoon slecht is. Ik ga volgend jaar studeren voor applicatieontwikkelaar en ben daarvoor een laptop nodig met minstens 500GB opslagruimte, 4GB werkgeheugen, quad core, 1gb internet en het liefst een SSD, maar deze is niet verplicht. Ik wil er ook op kunnen gamen, geen crysis 3 op ultra settings ofzo maar wel dat het battlefield op normale settings aankan. Ik heb ongeveer tussen de €400 en €500 te besteden. Ik weet dat het weinig is maar ik weet ook dat ze er zijn.
Merk maakt in principe niet uit, zolang het het maar doet, lang meegaat en goeie service bij zit.
-Ard

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 19:28 ]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49
Koop je SSD apart en zorg dat je 2 HHD brackets hebt (of een converter voor je CDROM / BR)
SSD's die preinstalled zitten bij een laptop zijn extreem duur, dat is waar ze hun centen mee verdienen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tip!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Verhoog je budget of stel je eisen bij, dit gaat alleen lukken met een 2e hands.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
ChrisLNFF schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:27:
Verhoog je budget of stel je eisen bij, dit gaat alleen lukken met een 2e hands.
Precies, SSD + Quad Core voor 500 euro is niet realistisch.
Je zegt dat je weet dat ze er zijn? Welke heb je zelf gevonden dan?

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
DGonlag2 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 04:49:
[...]

Precies, SSD + Quad Core voor 500 euro is niet realistisch.
Je zegt dat je weet dat ze er zijn? Welke heb je zelf gevonden dan?
Quadcore voor 500 euro lijkt mij wel enigszins relealistisch en die ssd kan je zelf inbouwen. Je kan ook voor een hybride schijf kiezen of zelf een momentus xt inbouwen.

druk en typefouten voorbehouden

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
lutkeveld schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 05:03:
[...]

Quadcore voor 500 euro lijkt mij wel enigszins relealistisch en die ssd kan je zelf inbouwen. Je kan ook voor een hybride schijf kiezen of zelf een momentus xt inbouwen.
Welke CPU en SSD heb je zelf al gevonden? Ben toch benieuwd....

• lutkeveld
tweedehands Aspire V3 met Intel Core i7 3632QM, hdd kan je eventueel swappen met een momentus xt.

of

tweedehands Samsung Series 3 met Intel Core i7 3630QM, zelfde verhaal als hierboven.

Zoals ik al zei, het is 'enigszins realistisch', je moet maar net iemand vinden die er een aanbied met een bonnetje. De nieuwprijs is ong 600 voor beide laptops, dus 500 zou moeten kunnen. Je bent denk ik beter uit met een i3/i5 icm een ssd dan eeen i7 met hdd/hybride. Sowieso geeft een i7 je geen goede game performance met zijn intergrated graphics.

Mijn advies zou dus zijn naar een leuke i3'er te kijken met een gt640 oid en daar een hybride in gooien.

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik denk dat de TS de A8 bedoelt van AMD. Maar dan kan je beter een i5 of i3 kopen, die zijn sneller.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• lutkeveld
*op het cpu gedeelte

Als je casual gamet is een apu vaak beter dan een i3

Verwijderd

Niet per se. In elk geval bij de vorige NBBG kwam ik erachter dat het in geen enkel prijssegment zinvol is om een AMD A4/6/8/10 te nemen voor gaming. In het prijssegment waar die chips zaten kon je ook een low-ish intel CPU krijgen met een GT 540m ofzo. Misschien is dat tegenwoordig weer anders (waarschijnlijk wel, want ik weet bar weinig te vinden met een leuke grafische kaart onder de €600..)

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
De grafische kaart die je tegenkomt onder €600 is de 7670m icm apu. Bijna alle intels zijn HD graphics.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:29
Wat je ook kan doen ...

Bij de Media Markt hebben ze de Acer V3 voor 762. Bij de Arena hebben ze nog een FourSquare actie waar je 5% korting over de eerste 500,- krijgt ...
Scheelt toch wat ...
Pagina: 1