Toon posts:

Athlon oc'en: bios vs gfd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Zit is te twijfelen over hoe je een Athlon nu eigenlijk het beste kunt oc'en:

1.Bios (softmenu 3 met abit ka7)
2.GFD

Zou iemand me kunnen zeggen op welke van deze 2 manieren ik het beste aan 1ghz kan komen
(uitgaande van een Athlon 750 of 800mhz) En als ik die kap eraf moet slopen, dan ligt mijn
garantie ook bij het grofvuil!

Zijn er hier mensen die met hun Athlon en Abit Ka7 zonder gfd ook tot 1 giga zijn gekomen?

En bij een ABit Ka7, dan kun je toch gewoon instellen dat de multiplier van 7,5 * 100 naar
9*112 moet gaan bijvoorbeeld (of kan dat weer niet)?

Hmm, misschien dan toch maar een Thunderbird.....maar geen intel meer (sux big time, zelfs
celeron's [oh, hier komen boze reacties op, sorry, maar we leven in een vrij land, ik dan
toch tenminste])

Bedankt!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Je zegt het zelf al, maar toch doe ik het. Dit is geen Intel/AMD is beter, is maar dat je het weet als je verder gaat met lezen :)

EEH Celeron suck dus echt niet en de Pentium III coppermine ook niet alleen zijn ze wel vet te duur :(. Als ze dezelfe prijs hadden als de Athlon dan weet ik waar ik zou zijn, alleen met de introductie van de Thunderbird heeft AMD weer een voorsprog. Maar Intel komt ook met de Williamette, en aangezien de Thunderbird niet veel beter dan de Athlon classic presteerd gaat die williamette harde lopen, hetgeen intel op een voor sprong brengt.

AMD en Intel zijn gewoon allebei goed processormaker. Dus dat die Celeron en de Pentium III niks zijn is toch een slechte conclusie. Misschien heb jij toevallig slechte ervaringen met Intel. Maar processor maken kunne ze echt wel.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Als je een Athlon gaat overklokken kun je het beste allebei gebruiken, de gfd voor de multiplier (grote stappen van 50 Mhz) en voor de laatste kleine stukejes de bios (FSB in stappen van 1 Mhz)

In de bios (van een Athlon) kun je trouwens de multiplier niet instellen