Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Data mining] kan iemand mij helpen?

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor school ben ik een opdracht aan het maken waarbij ik een aantal analyses moet uitvoeren op een database. (Microsoft Acces).

Met wat SQL queries heb ik tabellen gemaakt waar ik een grafiek van wil maken. Deze heb ik geëxporteerd naar Excel maar verder kom ik niet. Grafieken en diagrammen maken met 500.000+ rijen is nauwelijks te doen (Heb de lijst verkleint naar 65.000 maar dat is natuurlijk niet waarheidsgetrouw)

En het probleem is dat ik ook geen idee heb hoe deze grafieken te maken. Een tabel bestaat bijvoorbeeld uit 5 klantsoorten, 11 producten en een kolom aantallen.

Van elk soort wel 100.000 rijen.

Ik moet onder andere kunnen laten zien welke klanten uit welke regio welke producten kopen, en wie niet.
Wie zijn de grootste klanten en hoeveel procent van de omzet bepalen zij.

Is er iemand die mij opweg kan helpen? Ik ben al 3 uur bezig geweest met de Data-Mining add-in voor Excel werkend te krijgen, maar daar kom ik al helemaal niet uit.

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 17:18 ]

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt maar dit is meer voor demografische gegevens... Uiteindelijk hoef ik alleen grafieken en diagrammen te maken.

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11 09:58
Ik denk dat de opdracht is om de data die je moet hebben via SQL te krijgen, een query die alles teruggeeft en dan in Excel verder gaan bewerken is niet waarvoor een database bedoeld is =)

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:44

bladebla

<Piéééép>

Waarom blijf je niet bij Access om de grafieken te bouwen?

Je kan een grafiek baseren op je queries danwel de gegeneerde tabellen.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

Topicstarter
bladebla schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:46:
Waarom blijf je niet bij Access om de grafieken te bouwen?

Je kan een grafiek baseren op je queries danwel de gegeneerde tabellen.
Dat probeer ik nu ook. Het wil alleen niet echt lukken 8)7

Krijg na de Wizard steeds deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/8fff167ca31369506a366bf91926b687.png

.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/433bab6dcbb07d8b7f8f5006f69a5740.png

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 18:11 ]

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00
Wanneer je hier een post plaatst verwachten we een aantal zaken. Dat je hier neerzet wat je al geprobeerd heeft, wat je gevonden hebt door te zoeken en waarom je verwacht dat het niet werkt. Dit geld zeker wanneer het om huiswerk gaat.

Dit zie ik niet in je topic en daarom gaat hij op slot.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.