Hulp met het uitzoeken van een nieuw ADSL2+ modem & router

Pagina: 1
Acties:

• ruurdkrekt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 15:30
Ik ben op zoek naar advies omtrend de aanschaf van een nieuw ADSL2+ modem & router. Ik woon alweer een tijdje in Engeland en helaas heb ik niet de mogelijkheid tot super snel internet via glas of kabel. Ik moet me dus behelpen met adsl.

Helaas is het modem wat ik nu heb (Zyxel, ben op het werk dus weet het model even niet) niet erg goed en valt het draadloze signaal soms ook helemaal weg. Ik moet dan de stroom eraf halen om het weer aan de gang te krijgen. Bekabeld werkt altijd wel aardig. In sommige delen van ons huis hebben we zelfs helemaal geen bereik ook al is ons huis opgebouwd rondom een houten skelet, dus geen betonnen muren.

Nu had ik al met mijn provider gebeld (Post Office, maakt gebruik van het BT netwerk) en hun willen mij geen vervangende router opsturen. Komt misschien ook wel omdat hun een beetje low budget provider zijn. Ik heb destijds voor hun gekozen omdat je bij hun betaald voor max 8mbit en aangezien ik maar iets van 4-6mbit haal betaal je niet veel voor niks.

Nu ben ik dus aan het googlen geslagen om te kijken of ik een ander adsl2+ modem kan kopen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en heb nu wat vragen die ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.

- Toen ik destijds het modem van mijn provider kreeg werkte alles in 1 keer. Zal dit ook gebeuren als ik een nieuw modem koop? Waar ik mee zit is dat ik nooit een gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevoerd in mijn huidige modem, of zou de provider dat al ingebakken hebben in hun firmware?

- Ik ben opzoek naar een modem dat genoeg draadloze sterkte heeft om het hele huis te voorzien van internet. 2 verdiepingen en het internet komt binnen in de trapskast dus in het midden van het huis.

- Ik heb een NAS die nu nog bij mijn ouders staat maar eind 2014 zou ik de beschikking moeten hebben over glas. Ik zou dus graag een modem/router willen die het mogelijk maakt een encrypted VPN verbinding op te zetten. Zodat de rest van de familie een lokale netwerk schijf heeft om zo bij de NAS te kunnen komen.

- Verder zou ik graag gigabit poorten willen hebben. 4 poorten zou genoeg moeten zijn.

- Omdat ik op dit moment dus niet zo heel snel internet heb zou ik ook graag de QoS functionaliteit hebben. Zodat wanneer ik aan het downloaden ben met mijn download bak dat ik ook nog fatsoenlijk kan skypen. Hij moet dus de netwerk verbinding van de download bak knijpen als ik ga skypen met het thuis front.

Nu had ik zelf al wat rondgekeken en kwam zelf dit tegen:
Netgear DGND3700
Linksys X3500

Zou dit aan mijn eisen kunnen voldoen? Hebben jullie zelf thuis iets dergelijks draaien, en zo ja wat voor modem/router hebben jullie? :)

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Die linksys moet voldoen, maar ik vraag me toch af waar jij het nut ziet in een VPN over ADSL, aangezien de uploadsnelheid van ADSL nou niet bepaald iets is.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• ruurdkrekt
De VPN is voor als we eind 2014 glas hebben. Tot die tijd blijft de NAS bij mijn ouders in Nederland staan. Omdat hun nu aan de NAS gewend zijn en al hun vakantie fotos erop zetten leek het mij makkelijk om dit voor hun hetzelfde te houden en dus zodra de NAS bij mij thuis komt een VPN aan te leggen.

Nu ik hier over nadenk, als ik glas heb krijg ik een nieuw modem aangezien ik dan provider switch. Wordt de VPN dan niet juist met dit modem opgezet?

• ruurdkrekt
*bump*

Meer mensen met adsl2+ modem & router ervaringen/meningen?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Alleen van vroegah (~3 of 4 jaar geleden). Speedtouch 546i begaf het. Omdat dat al de 2e was wilde ik iets degelijkers. WAG160N van linksys gekocht. Nu is het zover dat de Wifi het begeven heeft. Het probleem van zoveel functies in 1 apparaat is dat die gruwelijk warm wordt. Als ik jou was zou ik je modem in bridge modus zetten puur omdat ADSL modems behoorlijk warm worden.

Daarachter zet je een router die aan je eisen voldoet.