Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget Gamig Laptop voor 800€

Pagina: 1
Acties:

• devillwithin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 11:36
Goedendag allemaal,

Ik ben op zoek naar een gaming laptop voor weinig.
ik zal hem niet constant gebruiken meer voor als ik naar vrienden ga of ze komen langs
dat er een laptop is waar ze evt ook op kunnen spelen

ik ben nu de volgende laptop tegengekomen maar begin twijfels te krijgen
#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH€ 794,05€ 794,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 794,05

ik zou graag beetje World of Warcraft, Tera, Minecraft (modded) en beetje defiance en league of legends
willen spelen erop zonder de settings extreem laag te zetten. bijv bij WoW zou ik het niet heel erg vinden om de view distance lager te zetten en de Anti Aliasing uit te zetten etc maar de texture settings laat ik liever zo hoog mogelijk.

geld zeker voor tera het is best een mooi grafisch spel zou jammer zijn om dan al het gras weg te moeten laten en een view distance van 20m oid

kortom ik zoek een laptop waar ik alles beetje plus minus op medium/high kan spelen (alles op ultra hoeft ook weer niet daar heb ik een desktop voor)

ook probeer ik Acers te ontwijken ik heb hier slechte ervaringen mee gehad, tenzij jullie goede argumenten hebben het nog een kans te geven.

M.v.g.

p.s.
zie nu mn spellingsfout in de titel pas -.-" |:(

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
De Lenovo die je zelf al gevonden hebt, de Asus N56, Dell 17r SE. Kijk anders ook eens in de BBG.

• devillwithin
eerlijk gezegd vond ik de lenovo ook al in de BBG
wat zou beter zijn de i5 van de lenovo of de i7 van de Dell (voor gaming zijnde)

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Voor 800 euro ga je geen game laptop krijgen, to be honest. Kijk vooral naar de GPU en wat minder naar je processor. De Dell en de Lenovo hebben trouwens allebei de 650M. De Lenovo heeft nog wel de optie om die kaart in SLI te draaien, wel ten koste van je optical drive.

Misschien heb je hier wat aan, kun je wat vergelijkingsmateriaal vinden.

http://www.videocardbenchmark.net/

[ Voor 25% gewijzigd door ChrisLNFF op 24-05-2013 20:17 ]

• devillwithin
had gehoopt dat t met een laptop wel goed te doen zou zijn, is makkelijker op te bergen en makkelijker mee te nemen. ik vind het een beetje zonde om een laptop van +/- 1200 euro te kopen als hij niet vaak gebruikt zou worden.

misschien dan toch maar een 2de desktop halen die dan makkelijk te vervoeren is zal misschien goedkoper zijn

Verwijderd

Je kan prima gamen met een GT 650m hoor. Het is niet dat je veel keus hebt, want het is lastig om iets in het €1200 segment te kopen omdat zowel de €800 als de €1500 opties prijstechnisch veel interessanter zijn. In dat prijssegment zit gewoon bijna niets.

• MrKhalid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik denk dat je beter kan wachten tot dat de Y500 met gt 750m uitkomt. Volgens notebookcheck.com presteert de 750m beter dan een 660m en soms wel als een 670m.
http://www.notebookcheck....orce-GT-750M.90245.0.html

Verwijderd

De 750m is gewoon een rebranded GT 650m... Dat is zonde van je tijd. Je kan de GT 650m net zo goed zelf overclocken.

• devillwithin
Het is alleen zo jammer dat de y500 in de OP bijna niet meer verkrijgbaar is.
ook proberen diverse mensen om mij heen me te overtuigen een desktop te kopen
omdat je daar gewoon meer voor je geld van krijgt

maar ik vind dat persoonlijk weer zo onhandig als ik een keer naar mn vrienden ga oid
moet ik een pc, scherm, keyboard, muis en speakers meeslepen.

• MrKhalid
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:26:
De 750m is gewoon een rebranded GT 650m... Dat is zonde van je tijd. Je kan de GT 650m net zo goed zelf overclocken.
Niet echt, 750m is veel beter dan een 650m.
Performance
Depending on clock speed and memory configuration, the GT 750M performs slightly above the GT 650M or GTX 660M. The fastest models with GDDR5 may even match the GTX 670M. Most current games (as of 2013) can be played fluently in high settings. In older titles, there are also reserves for additional quality features like AA and AF.
Bron: http://www.notebookcheck....orce-GT-750M.90245.0.html

Verwijderd

De 750m is gewoon een hoger geklokte 650m, die megahertzen kun je er ook zelf bijklokken. Behalve dat is er geen verschil tussen de kaarten.

Verwijderd

Daar vergelijken ze de DDR3 variant van de GT 650m...

• MrKhalid
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:55:
Daar vergelijken ze de DDR33 variant van de GT 650m...
Niet waar, er staat letterlijk "Nvidia GeForce GT 650M GDDR5".

Edit: DRR33?

[ Voor 4% gewijzigd door MrKhalid op 25-05-2013 14:39 ]

Verwijderd

Ik keek in de verkeerde kolom, ze vergelijken daar de DDR3 variant van de GT 650m, zoals die in de N56. Kijk maar naar de memory waarden.
Tikfout, al gecorrigeerd.

Daarnaast is het op specs vergelijken van GPU's, wat die site doet, de grootste onzin.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 14:40 ]

• MrKhalid
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:39:
Ik keek in de verkeerde kolom, ze vergelijken daar de DDR3 variant van de GT 650m, zoals die in de N56. Kijk maar naar de memory waarden.

[...]

Tikfout, al gecorrigeerd.

Daarnaast is het op specs vergelijken van GPU's, wat die site doet, de grootste onzin.
Nog steeds, is de 750m (GDDR5) beter dan de 650m (GDDR5). Overclocken is een opties maar niet aanbevolen en niet altijd even veilig, vooral niet bij een laptop. Je kunt beter wachten tot dat de y500 750m uit komt in Nederland, je hebt dan ook betere driver support.

Verwijderd

De GT 750m is gewoon een overgeclockte GT 650m. Het enige wat nvidia doet is de kloksnelheid van de voorraad kepler kaartjes wat opschroeven. Meer niet.

Mijn AMD kaart in mijn oude laptop wordt zelfs herkend als een HD 4570/545v, en de kloksnelheden van die kaarten zijn niet hetzelfde. De laatste jaren is het altijd wel mogelijk om mobiele hardware redelijk te overclocken.

Zelfs vroege batches van de GT 650/660 halen de 1000+ mhz: productreview: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH review door Omni: 1195MHz in deze review.

• MrKhalid
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:05:
De GT 750m is gewoon een overgeclockte GT 650m. Het enige wat nvidia doet is de kloksnelheid van de voorraad kepler kaartjes wat opschroeven. Meer niet.

Mijn AMD kaart in mijn oude laptop wordt zelfs herkend als een HD 4570/545v, en de kloksnelheden van die kaarten zijn niet hetzelfde. De laatste jaren is het altijd wel mogelijk om mobiele hardware redelijk te overclocken.

Zelfs vroege batches van de GT 650/660 halen de 1000+ mhz: productreview: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH review door Omni: 1195MHz in deze review.
Ik denk dan dat de TS, maar de keuze moet maken. Zelf overclocken of wachten voor de 750m. Die je trouwens nog hoger kan overklokken dan een 650m (Just saying).
Trouwens, in de review van Omni, gebruikt te zijn een laptop koeler daarom had hij/zij zulke hoge Mhz behaalt.

Verwijderd

MrKhalid schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:21:
Die je trouwens nog hoger kan overklokken dan een 650m (Just saying).
De 750m klokt niet hoger dan de 650m, het is exact hetzelfde stukje silicum.
Trouwens, in de review van Omni, gebruikt te zijn een laptop koeler daarom had hij/zij zulke hoge Mhz behaalt.
Dat heeft niets met de koeler te maken. Boven een bepaalde kloksnelheid werkt de kaart simpelweg niet meer stabiel zonder voltageverhoging. Maar het voltage kan je niet aanpassen op de mobiele kaarten.

• devillwithin
heheh we zijn inmiddels beetje afgedwaald richting de GPU's ik moet zeggen dat wachten op een nieuwe chip zijn voordelen kan hebben. maar ook zeker zn kinderziektes met zich meebrengt.

nu ben ik sinds kort mijzelf wezen verdiepen in overclocken maar ik merk hierbij vaak dat de gpu daar
redelijk gevoelig in kan zijn. en ik het op zich veilig vind om te doen bij een desktop maar een laptop liever standaar laat.

ik heb inmiddels de beslissing genomen om toch een desktopje te bouwen en misschien later er een leuk projectje van te maken om bijv. een lcd'tje en speakertjes in te bouwen.

Verwijderd

devillwithin schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:47:
heheh we zijn inmiddels beetje afgedwaald richting de GPU's ik moet zeggen dat wachten op een nieuwe chip zijn voordelen kan hebben. maar ook zeker zn kinderziektes met zich meebrengt.
Het is helemaal geen nieuwe chip. Het is
precies
dezelfde
chip
:P

Volgens mij moet je alles wat in de topicstart staat overigens prima kunnen draaien met een GT 650m.

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Als tijd geen issue is voor de TS dan kan hij prima wachten op de 700m-series en kan hij direct Haswell meepikken. Anders voldoet de gt650m prima.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

In de 800 euro reeks is inderdaad een GT 650m zon beetje het beste wat je kunt pakken.
Alleen mijn advies zou zijn toch doorsparen, niet zozeer omdat er wat nieuws uitkomt maar het verschil tussen een GTX 675m / AMD 7970 en een GT 650 is meer dan het dubbele. Terwijl je qua prijs maar 30% meer betaald.
Je kan prima gamen met een GT 650m hoor. Het is niet dat je veel keus hebt, want het is lastig om iets in het €1200 segment te kopen omdat zowel de €800 als de €1500 opties prijstechnisch veel interessanter zijn. In dat prijssegment zit gewoon bijna niets.
Nou ja, er zijn wel wat systemen in de 1200 reeks met een (veel) krachtigere kaart (bijvoorbeeld een AMD 7970 ) maar 1400 euro is inderdaad meer de sweetspot want uiteindelijk wil je ook nog wat upgrades.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 14:56 ]

Pagina: 1