Beste Tweakers,
Mijn storage server is inmiddels compleet en nu ga ik de laatste hand leggen aan mijn HTPC.
Vereiste zijn:
- Vloeiend Full HD SBS 3D Blurays afspelen
- DTS-HD / etc etc
- Eventueel goede performance voor Dolphin emulator
- 4K bestanden (Toekomst)
Al met al, een videokaart lijkt me een redelijk fundamenteel onderdeel van mijn setup;
Ik heb de volgende lijst samengesteld:
De voeding twijfel ik nog over. Het is de bedoeling dat deze HTPC zeer stil word. Kan iemand een advies geven over de voeding?
Ik blijf nu steken op videokaart. Met deze kast dien ik voor Low-Profile te gaan. (Opzich is deze kast niet heilig, sterker nog; ik sta over voor adviezen). Mijn voorkeur gaat uit naar nVidia, maar dat zit tussen de oren. Als een Radeon een beter keus is, dan hoor ik het graag.
Zou iemand me een advies kunnen geven?
Alvast bedankt
[edit]
Mijn oog was gevallen op:
pricewatch: Club3D GeForce GT 640
Mijn storage server is inmiddels compleet en nu ga ik de laatste hand leggen aan mijn HTPC.
Vereiste zijn:
- Vloeiend Full HD SBS 3D Blurays afspelen
- DTS-HD / etc etc
- Eventueel goede performance voor Dolphin emulator
- 4K bestanden (Toekomst)
Al met al, een videokaart lijkt me een redelijk fundamenteel onderdeel van mijn setup;
Ik heb de volgende lijst samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 3220 Boxed | € 103,20 | € 103,20 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | Epsilon EC-HTPC-1 | € 48,10 | € 48,10 |
| 1 | Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 30,12 | € 30,12 |
| 1 | be quiet! System Power 7 400W | € 37,70 | € 37,70 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 59,95 | € 59,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 464,97 | |
De voeding twijfel ik nog over. Het is de bedoeling dat deze HTPC zeer stil word. Kan iemand een advies geven over de voeding?
Ik blijf nu steken op videokaart. Met deze kast dien ik voor Low-Profile te gaan. (Opzich is deze kast niet heilig, sterker nog; ik sta over voor adviezen). Mijn voorkeur gaat uit naar nVidia, maar dat zit tussen de oren. Als een Radeon een beter keus is, dan hoor ik het graag.
Zou iemand me een advies kunnen geven?
Alvast bedankt
[edit]
Mijn oog was gevallen op:
pricewatch: Club3D GeForce GT 640