Welke ssd voor mijn htpc

Pagina: 1
Acties:

• demies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02-2020
Ik ben een htpc aan het samen stellen.
Welke kan ik dan het beste pakken.

de Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
of de
Samsung 120GB SSD 840

Op internet lees ik dat de samsung betere schrijfsnelheid heeft maar iets minder opties.
Dus vroeg me af woor welke zouden jullie gaan.
De samsung is 15 euro goedoper dan de crucial.

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:11

RMX

Ik heb toevallig net de Samsung besteld. Verwacht geen onderbouwing van mij want die heb ik niet haha.

Modbreak:Als je niets te melden hebt, reageer dan gewoon niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 18:33 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-02 10:22

Swordlord

Act first, think never

De Samsung 840 120GB heeft geen betere schrijf snelheid dan de Crucial m4 128GB... Jij bent in de war met de Samsung 840 Pro 128GB... Welke een stuk duurder ook weer is...

Ik neem aan dat de schijf alleen wordt gebruikt om het OS op te draaien en niet constant films naar te downloaden. De films zijn dus opgeslagen op een HDD of externe netwerk bron.
Dus voor algemeen HTPC gebruik, is elke SSD in orde. Het OS wordt er snel van, want het gene dat telt zijn de acces times... Schrijfsnelheid is niet zo belangrijk...

De crucial m4 zou je zeer betrouwbare veteraan kunnen noemen maar ook over de Samsung 840 zijn niet echt rare dingen gemeld.
Dus beide zijn wel aan te kaarten als betrouwbaar voor alledaags gebruik.

Dus zo lang je niks raars doet of gigabytes met data elke dag erna toe schrijft, zijn beide in orde en mag je dus gemakkelijk op de prijs gaan kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 24-05-2013 13:52 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:54

Perkouw

Moderator General Chat
Ik heb geen idee wat je budget is, met de volgende link moet je denk ik voor jezelf wel kunnen bepalen welke ssd het beste bij jou past.

http://tweakers.net/price...;324559;294165/categorie/

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-02 18:22

thorgal21

Forum Noob

Ik heb zelf de 840 in mijn laptop, en het fijne is de utility die er bij zit, je kan kiezen uit verschillende "standen" (denk hierbij aan performance, stability, capacity, longest life time"). Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met mijn SSD. Heb hem nu ongeveer een half jaar in mijn laptop zitten, die vol met zware software en grote bestanden zit + windows 7, maar nog steeds staat hij na +- 10 seconde helemaal startklaar. Echt een top SSD!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 13:29
Toevallig laatst een Samsung 840 Pro in mijn Mac Mini geplaatst. Super schijf, lekker rap en tot nu toe geen enkel probleem gehad, draait nu enkele weken zo.
Maar inderdaad bovenstaande link van Perkouw moet je wel de doorslag kunnen gaan geven.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02 16:28
Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:39 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Nakebod

Nope.

Aan de ene kant: Eensch met Uncle Mel.
Aan de andere kant, 128GB voor 80 euro (Samsung 840) is al aan de zeer goedkope kant.
Kijk ik in de T.net PW zie ik slechts één 128GB SSD, voor 79 euro. Weinig prijsverschil dus.
Met zowel de 840 als de M4 heb je geen verkeerde SSD. Al was de oude 830 sneller :+

3 jaar geleden was die keuze wel wat makkelijker. In mijn oude HTPC had ik toen één van de goedkoopste 64GB SSD's gestopt die ik kon vinden. Prijsverschil met de andere/snellere SSD's was toen wel een stuk groter.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Demies, reeds in een eerder topic van je ben je gewezen op het aankoopadviesforum. Dan verwacht ik ook dat je hiervan op de hoogte bent en dus niet een 2e keer dezelfde fout maakt.

Move OT->CAA
Pagina: 1