Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Workstation voor Autocad met verschillende (2D) Plugins

Pagina: 1
Acties:

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:20
Hallo,

Ik ben reeds 5 jaar tevreden eigenaar van een Hp workstation. De laatste weken voel je hem echter langszaam richting zijn einde kruipen dus ik denk dat het stilaan tijd is om een nieuwe aan te kopen.

De laptop moet in ieder geval over een goede grafische kaart beschikken en voldoende werkgeheugen hebben. Ik werk zowel met Autocad 2009 als 2013 (en alles daartussen, afhankelijk van de vraag van de klant) en hou graag alles soepel (regelmatig tekeningen die de 5000 m² benaderen, zowel architectuur als ingenieursplannen) en naast autocad draaien verschillende plugins die bijvoorbeeld wapening genereren in tekeningen (echter zelden 3D tekeningen).

Voor de rest maak ik enkel gebruik van de gekende office toepassingen zoals outlook en excel. Andere zaken zijn niet verplicht daar dit een werkpc is.

Zoals ik aangaf ben ik tevreden van mijn HP maar ik ken er te weinig van om te achterhalen of andere alternatieven gelijkaardige prestaties (zowel op computing gebied, als kwalitatieve materialen die hun degelijkheid bewijzen) leveren.

Ik had dus graag enige richting gekregen en eventueel tips van gebruikers die gelijkaardige programma's gebruiken.

Mijn budget kan tot 2000€ incl BTW (wat mijn vorige laptop een 5 jaar geleden ook ongeveer kostte)

Alvast bedankt

Verwijderd

Even kort door de bocht heb je de:

HP Probook workstations
Lenovo W series (W700 van een tijdje terug had een ingebouwde wacom tablet!)
en de BTO 17CL46 series met Quadro K3000m

Maar is het niet nuttiger om een simpeler systeem te kopen voor demo's bij klanten en een (goedkopere) vaste pc met krachtigere hardware? Want een Core i7 in een laptop is nooit zo snel als een Core i7 in een desktop. Idem de 3Dkaart.

Verwijderd

BTO 17CL46 een workstation? Voor een workstation verwacht ik toch echt betere bouwkwaliteit dan die van de gemiddelde acer.

Je vergeet bovendien de precisions te vermelden, die zijn in nederland relatief betaalbaar, met kortingshacks € 1,729 voor i7-3740QM en K2000m voor de 15.6" variant. De 17" gaat heel snel buiten budget. Elitebook zou ik niet nemen, de koeling is zeer slecht en al op de knieën te krijgen zonder enige vorm van GPU belasting.

• Ekfad
Hallo,

Ik heb een workstation van HP en had mij gebaseerd op de aankoopprijs van dat toestel.
Ben na zoekwerk er ondertussen achter dat een budget van 3500€ realistischer is.

Ik moet de laatste tijd erg veel op verplaatsing tekenen dus een lichtere versie voor demo's is jammer genoeg niet mogelijk. Ik twijfel enkel tussen een 17" of een 15" met extra scherm voor thuis.

Ik zal eens kijken naar jullie voorstellen omdat ik hier en daar lees dat de workstations van HP overpriced zijn (ook al ben ik daar erg tevreden van tot op heden).

Waar ik wel al uit ben is dat het een i7 wordt met minimaal 8GB, ik vraag mij wel af of het noodzakelijk is om met één van deze grafische kaarten te werken AMD Fireproof de Nvidea Quadro? En hoe zit het met het dedicated geheugen van die kaarten, is daar een minimaal vereiste?

En bij HP is de Elitebook de enige vorm van draagbaar workstation dat ik kan kiezen.

Verwijderd

Je zult zelf even moeten uitzoeken of een quadro of firegl kaart voordeel biedt. Dat is sterk applicatie afhankelijk. Bij bijvoorbeeld blender maakt het niets uit, bij andere tools kan het een factor 10 verschil maken.

De relevante benchmark is specviewperf, maar niet alle applicaties staan daartussen. Op basis van http://www.pugetsystems.c...013-GPU-Acceleration-164/ zou ik zeggen dat een 'normale' nvidia kaart het meest geschikt is. Wat in de praktijk betekent dat je kan kiezen tussen de Alienware M17x en een uit deze lijst.

Niet echt workstations, maar een workstation met iets snellers dan een K2000m met jouw budget is buiten bereik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 10:11 ]

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-11 10:01
Als je op zoek bent naar een workstaion heb je drie mogelijkheden.

HP, Lenovo of Dell.

Het is even zoeken wat het beste in je budget past met wat je wil, de drie jaar garantie onsite kan ik wel aanbevelen. Bij alle drie de fabrikanten. Je zal de site van de fabrikanten even af moeten zoeken voor het model en specs wat bij je past.. Voor reviews kan ik je http://forum.notebookreview.com/ aanbevelen.

Ik heb momenteel een HP elitebook en ben er tevreden over, De oververhitting kan ik mij totaal niet in vinden. (Ik kan prime95 en kombustor tegelijk draaien zonder problemen).

Ik weet niet of je bij klanten komt, maar als je komt met een Alienware staat gewoon kinderachtig. Het is absoluut geen workstation.

• Ekfad
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:22:
Je zult zelf even moeten uitzoeken of een quadro of firegl kaart voordeel biedt. Dat is sterk applicatie afhankelijk. Bij bijvoorbeeld blender maakt het niets uit, bij andere tools kan het een factor 10 verschil maken.

De relevante benchmark is specviewperf, maar niet alle applicaties staan daartussen. Op basis van http://www.pugetsystems.c...013-GPU-Acceleration-164/ zou ik zeggen dat een 'normale' nvidia kaart het meest geschikt is. Wat in de praktijk betekent dat je kan kiezen tussen de Alienware M17x en een uit deze lijst.

Niet echt workstations, maar een workstation met iets snellers dan een K2000m met jouw budget is buiten bereik.
Ik ben echt op zoek naar een Workstation, een Dell precision M6700 valt net in mijn (aangepast) budget 3299€ excl en heeft een K5000M zitten (zou ook graag een jaar of 5 opnieuw verder kunnen)
General_Snuss schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:08:
Als je op zoek bent naar een workstaion heb je drie mogelijkheden.

HP, Lenovo of Dell.

Het is even zoeken wat het beste in je budget past met wat je wil, de drie jaar garantie onsite kan ik wel aanbevelen. Bij alle drie de fabrikanten. Je zal de site van de fabrikanten even af moeten zoeken voor het model en specs wat bij je past.. Voor reviews kan ik je http://forum.notebookreview.com/ aanbevelen.

Ik heb momenteel een HP elitebook en ben er tevreden over, De oververhitting kan ik mij totaal niet in vinden. (Ik kan prime95 en kombustor tegelijk draaien zonder problemen).

Ik weet niet of je bij klanten komt, maar als je komt met een Alienware staat gewoon kinderachtig. Het is absoluut geen workstation.
Bedankt voor de link, ik kijk daar even verder. Wat de opmerking over de HP betreft, ik ben er tevreden over maar ben die opmerking meer tegengekomen. Nu soms merk ik ook wel dat de ventilator overuren draait, dus dat kan een bijkomend punt zijn bij de aanschaf van een nieuw toestel.

En ik heb de indruk dat je bij Dell meer waar voor hetzelfde geld krijgt.

Enfin, ik kijk even verder, ik denk dat de lenevo voorlopig afvalt.

Bij Lenevo is er weinig keus, daar kan je blijkbaar enkel de W530 nemen als workstation.

Verwijderd

Lenovo heeft inderdaad geen 17" workstation meer. Uit het hoofd is de K2000m ook de snelste grafische kaart die je daar kan kiezen. De lenovo is wel significant lichter dan de precision en elitebook 15.6" equivalenten, en bevat een betere accuduur dan de elitebook. Mocht dat van belang zijn.

• Ekfad
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:05:
Lenovo heeft inderdaad geen 17" workstation meer. Uit het hoofd is de K2000m ook de snelste grafische kaart die je daar kan kiezen. De lenovo is wel significant lichter dan de precision en elitebook 15.6" equivalenten, en bevat een betere accuduur dan de elitebook. Mocht dat van belang zijn.
Ok bedankt, accuduur is meestal niet van belang omdat ik de adapter stees bij heb en meestal wel eens topcontact in de buurt heb.

Een lager gewicht is natuurlijk steeds een meerwaarde.

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-11 10:01
Kleine tip: Geheugen en HDD of SSD kan je beter los kopen en zelf instaleren, dat is vele malen goedkoper.
Pagina: 1