Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04:48
Beste tweakers,

Ik heb al een tijdje mee gelezen in het aankoopadvies forum, Maar er is geen topic dat me helemaal verder helpt.

Ik ga voor mijn moeder een tablet kopen, Ze komt van een ipod touch 1g dus bijna alles zal een goede vooruitgang zijn. Echter wil ik wel iets kopen waar ze even voorruit mee kan het moet dus minimaal 2 jaar goed werken.

Eisen

- Goedwerkende tablet
- Het budget is Maximaal € 250, Maar hoe lager hoe beter.
- Gaat gebruikt worden voor alledaags gebruik ( mailen, browsen, apps downloaden, youtube, uitzending gemist )

Op dit moment neig ik het meest naar de nexus 7 omdat ik het idee heb dat dit de beste 7 inch tablet is voor een redelijke prijs.

pricewatch: Google Nexus 7 8GB Zwart

+ Goed scherm
+ Quad core
- matige camera

Echter zijn er een stuk meer modellen ik heb ook bekeken:

Acer Iconia tab b1
pricewatch: Acer Iconia Tab B1 8GB Zwart

+ goedkoop
+ Goed voor zijn prijs volgens reviews
- Maar 1 gb voor apps, Is het mogelijk om de apps op een sd kaart te zetten en is dit ingewikkeld?
- Geen camera, dus video bellen niet mogelijk

yarvik tab 07-200 zenta
pricewatch: Yarvik TAB07-200 Xenta Zwart

+goedkoop

Asus phone pad
pricewatch: Asus FonePad 16GB + camera Grijs

+ 3G , Kan er ook mee gebelt worden?
- Duurder dan de nexus voor vrijwel hetzelfde

Verschillen

In hoeverre gaat mijn moeder het merken als ik één van de goedkopere tablets kies, In de winkel draait alles soepel maar ik kan me voorstellen als er wat zwaardere apps op staan dat het allemaal wat trager wordt?

Welke tablet zouden jullie mij aanraden, En zijn er nog goede alternatieven op de markt die ik heb gemist?

Bij voorbaat dank d:)b

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11 17:08
Naar mijn ervaring is het scherm van de Acer een stuk minder dan dat van de Nexus (Net als de prijs)

De Yarvik zou ik niet aan beginnen qua bouwkwaliteit/betrouwbaarheid

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:09
De Nexus is stukken beter dan de Acer, met name wat betreft scherm en accuduur.
De M738 (kruidvat) is volgens mij een zenta clone (€90) en voor dat geld op zich de moeite waard. Zie de kruidvat en rk3066 topics voor ervaringen. Overigens zou ik enkel 7" nemen als portability belangrijk is. In en rond huis zou ik altijd gaan voor een groter scherm, zeker voor iemand op leeftijd ;).

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik zou zeggen, ga voor kwaliteit, anders eindigt het in de kast. Zou je haar geen iPad Mini geven gezien haar geschiedenis en ervaring, is minder mee mogelijk, maar ik denk niet dat zij met custom roms aan de slag zal gaan of anderszins, en dan is een iPad toch een hele mooie keuze zonder veel gezeur eromheen, en dat kan die 50 Euro extra wel waard zijn.
pricewatch: Apple iPad Mini Wi-Fi 16GB Zwart

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 11:37
Al eens gekeken naar de hyundai t7? Zeer scherp geprijsd! Is wel niet verkrijgbaar in Europa, en moet je van China laten overkomen. Maar zeker te overwegen als je bang for buck eist ;) kijk maar eens rond in het exotische tablet forum.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
Ik zou voor de Nexus 7 gaan, vanwege de kwaliteit en het comfort. Een collega van mij heeft een Nexus 7 en het is een erg fijn ding, ligt lekker in de hand en is lekker vlot. De iPad Mini is een flink stuk duurder en vind ik persoonlijk minder fijn in de hand liggen (hij is door de 4:3 verhouding net wat te breed voor in 1 hand).

Mijn vader heeft een hele tijd geleden bij een actie zo'n budget 7 inch (a la Kruidvat) tablet gekregen. Die dingen zijn goedkoop, maar dat merk je er ook zeker aan. Accu ervan is matig, kijkhoeken slecht, kleurweergave en helderheid niet denderend, niet bepaald snel en het touchscreen lijkt niet altijd even lekker "snappy" te reageren.

Terugkomend op de Nexus 7, daar zou ik als deze een tijdje mee moet gaan het 32GB model overwegen. 32GB is waarschijnlijk wat overkill, maar de 16GB versie is duurder dan de 32GB 8)7 . Nu zijn de zaken die je omschrijft waarvoor jouw moeder de tablet gaat gebruiken niet bepaald geheugen vretend, maar 8GB (ik gok dat er vanwege het OS minder van overblijft) is wel krap. Als je foto's gaat opslaan, wat documenten, wellicht wat filmpjes erop zit dat in no-time vol. De Nexus 7 heeft geen SD slot en om dan maar te zeggen "zet alles maar in Google Drive" lijkt mij (mijn ouders kennende :P) een minder geslaagde optie. De 32GB is zo'n 230 euro, ongeveer 40 euro duurder dan de 8GB, maar nog altijd binnen jouw gestelde budget.
Tenslotte 1 groot voordeel van het nemen van een Nexus 7: altijd direct nieuwe updates van Google. Komt er b.v. met Android 5.0 een of andere geniale functie die jouw moeder echt wil hebben, krijg je die vrijwel zeker direct en ontstaat er niet de noodzaak/behoefte om of a) te gaan werken met een custom rom of b) een nieuwe tablet te kopen die wel die Android versie standaard heeft.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04:48
Allereerst bedankt voor de reacties!

Ik besloten voor kwaliteit te gaan en vandaag de nexus te gaan bekijken met mijn moeder. Ik ga ook even de Ipad mini bekijken, Misschien vind ze deze fijner.
mtr33 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:55:
Overigens zou ik enkel 7" nemen als portability belangrijk is. In en rond huis zou ik altijd gaan voor een groter scherm, zeker voor iemand op leeftijd ;).
Mijn moeder moeder wil graag iets wat ze in 1 hand kan vasthouden van daar 7 inch, Wel zullen we 10 inch even bekijken. Het is ook zo dat het kleine scherm van de ipod touch die ze nu gebruikt al een stuk kleiner is. 7 inch is voor haar al erg groot.

[quote]Moi_in_actie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:49:

Terugkomend op de Nexus 7, daar zou ik als deze een tijdje mee moet gaan het 32GB model overwegen. 32GB is waarschijnlijk wat overkill, maar de 16GB versie is duurder dan de 32GB 8)7 . Nu zijn de zaken die je omschrijft waarvoor jouw moeder de tablet gaat gebruiken niet bepaald geheugen vretend, maar 8GB (ik gok dat er vanwege het OS minder van overblijft) is wel krap. Als je foto's gaat opslaan, wat documenten, wellicht wat filmpjes erop zit dat in no-time vol. De Nexus 7 heeft geen SD slot en om dan maar te zeggen "zet alles maar in Google Drive" lijkt mij (mijn ouders kennende :P) een minder geslaagde optie.

Bedankt voor het advies Ik ga dit mocht ik de nexus halen zeker doen!
Pagina: 1