• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07-2025
Gisteren heeft leica via facebook en hun website een nieuwe camera aangekondigd.

Leica Mini-M.

Afbeeldingslocatie: http://leicarumors.com/wp-content/uploads/2013/05/Leica-Mini-M-camera.jpg

http://en.leica-camera.com/news/new_products/Mini%20M/

De titel is een beetje vertekenend omdat het suggereert dat het om een M model gaat.
M staat voor "messsucher" in het duits. Meetzoeker dus.

Maar op bovenstaand plaatje is duidelijk te zien dat ze de X2 en zelfs de D-lux (panasonic) ook als M bestempelen. Het hoeft dus niet te betekenen dat de mini M een meetzoeker is zoals de M9 of M.

Wat wel duidelijk is:
- Gemaakt in Duitsland, dus geen rebranded panasonic
- Gepositioneerd tussen de M en de X2. De M kost 6200 euro, de X2 volgens mij iets van 2000. Dus zal zo rond de 3000 a 4000 euro zijn.
- 11 juni geïntroduceerd.

Leica rumors heeft een overzicht gemaakt van wat het kan zijn:
http://leicarumors.com/20...ini-m-be.aspx/#more-21692
  • 1 Same as the Leica M type 240 but without the mechanical rangefinder - I don't think this will happen, focusing is going to be problematic (you can still use focus peaking, but not a good solution).
  • 2 Smaller digital full frame rangefinder like the Leica CL - I don't think at that point it is possible to make a full frame digital rangefinder any smaller, it won't happen.
  • 3 A new, cheaper, full size rangefinder with an APS-C sensor similar to the M8. I actually like this option but I just don't think many people will be interested since used M8 cameras are still widely available.
  • 4 New compact full frame camera similar to the Sony RX1. This options makes a lot sense. I believe with the RX1, Sony has stolen a small chunk of potential M buyers from Leica (I am one of them) and Leica may have decided to compete directly in that segment.
  • 5 A true new, mirrorless, interchangeable lens system camera - those are the rumors that have been going on for a while. This will mean that Leica will introduce a new mount and I have hard time believing that. Of course the camera will be compatible with M and R lenses.
  • 6 A new X-type camera with a fixed zoom lens and some of the technologies used in the new M type 240. I believe this is the most likely scenario. The camera will probably have an APS-C sensor and it will be the world's first compact APS-C camera with a fixed zoom lens (the Nikon Coolpix A and Ricoh GR have fixed focal length lenses).
Kan dus erg interessant worden. Een soort leica RX1, of eindelijk een full frame mirrorless camera met native M mount.

Maar kan net zo goed de andere kant op gaan en een X2 met zoomlens betekenen.

Zelf hoop ik op een full frame mirrorless body met M mount. Zou geweldig zijn als backup, voor wide angle only of gewoon voor de lol :)

ps, omdat er niet duidelijk wat dit precies is en in welk verzameltopic dit zou moeten heb ik een nieuw topic aangemaakt

Leica MM + Sony A9

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

kudo's voor het topic :). Ziet er goed uit.

Een nieuw systeem met nieuwe mount en lenzen kan ik me inderdaad niet voorstellen. Leica heeft een grote naam, maar is natuurlijk uiteindelijk een relatief klein bedrijf. Weer een platform erbij betekent veel teveel kosten en ontwikkeling.

Ik denk dat ze met een RX1 concurrent gaan komen. Ze kunnen reeds ontwikkelde sensoren ervoor gebruiken en de body zou ook goed geplaatst kunnen worden in de lineup qua formaat.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik ga voor de P&S format camera met:
  • Full frame sensor
  • 256k ISO
  • 36Mpix
  • M-Mount compatible
  • 120fps 4k video
  • prijs tussen de 750 en 1000 euro
Maar dat zal er wel niet in zitten :)
Ik ben wel erg benieuwd naar wat het wordt. Ik hoop alleen wel dat het niet in de weg gaat zitten van mijn M (type 240) funding...... Maar ben er wel bang voor.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Haha, dan koop ik hem meteen ;)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• madass
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10-2025
Een micro four thirds camera zou ook kunnen. Leica heeft al een aantal mft lenzen.

[ Voor 8% gewijzigd door madass op 26-05-2013 14:54 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Een mft camera voor 3-4k? En wat heeft die dan te bieden boven een top mft camera van €1000?
Ik zou dat een rare keuze vinden. Ik verwacht minimaal een aps-c sensor, maar aps-h zoals de M8 sluit ik ook niet uit...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-01 11:54
Zou zeker een rare keuze zijn, maar na het Hasselblad Lunar fiasco (mijn mening, maar de ontvangst van die camera was ook belabberd) verbaast niets me meer. Mochten ze zoiets in gedachte hebben, dan hoop ik voor ze dat ze een andere aanpak nemen, en wel een body maken die echt iets toevoegt.

Persoonlijk denk ik eerder aan de richting de Sony RX-1 en Fuji X100. Een fullframe variant zoals de Sony RX1 zou me ook niets verbazen, misschien met een 40 of 50mm 1.4.

• RobertJRB
madass schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:54:
Een micro four thirds camera zou ook kunnen. Leica heeft al een aantal mft lenzen.
Dat zal het echt niet zijn. Die mft lenzen zijn gewoon panasonic lenzen die gerebrand zijn omdat leica geholpen heeft met het ontwerp. Verder heeft het weinig met leica te maken.
Deze M mini zal wel door leica zelf gemaakt worden. Kan me niet voorstellen dat ze dan gebruik gaan maken van panasonic lenzen.

Leica MM + Sony A9

• RobertJRB
BlaTieBla schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:25:
  • Full frame sensor
  • 256k ISO
  • 36Mpix
  • M-Mount compatible
  • 120fps 4k video
Ik ben wel erg benieuwd naar wat het wordt. Ik hoop alleen wel dat het niet in de weg gaat zitten van mijn M (type 240) funding...... Maar ben er wel bang voor.
Mocht het een full frame M mount body worden zonder rangefinder, en dus prima voor wide angle of tele/ macro, dan denk ik dat ik die samen met de M9 liever heb dan alleen een M240.

Moet een beetje denken aan de zeiss ikon Super wide.
http://www.bhphotovideo.c...0_Ikon_SW_Super_Wide.html

Dat zou erg gaaf zijn

Leica MM + Sony A9

Verwijderd

madass schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:54:
Daarnaast hebben ze hetzelfde kunstje ook al eens gedaan met een 4/3 camera.
Het zal wel leuk zijn, maar moet wel meerwaarde bieden om de (waarschijnlijk) hogere prijs te rechtvaardigen.

• RobertJRB
Genoeg dromers :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9r84BP6.jpg

Leica MM + Sony A9

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Jullie hebben het vast al gezien maar:

Sesam open nu ...

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/Bildschirmfoto2013-05-27um164852_zpse783a58f.png

.. et voila: :F

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/Bildschirmfoto2013-05-28um170335_zps73126f7d.png
quote: specs
- Leica Elmar 28-70mm f/3.5-6.4 (FF equivalent)
- 16,1 Megapixel APS-C sensor.
- External electronic viewfinder can be used
- Full Aluminum body
- FullHD recording
- Bundled with Photoshop Lightroom.
- Price: €2450 ($500 more than the X2)

[ Voor 61% gewijzigd door jesper86 op 29-05-2013 10:25 ]

• Servertje
  • Laatst online: 10-01 15:38
BlaTieBla schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:25:
  • Full frame sensor
  • 256k ISO
  • 36Mpix
  • M-Mount compatible
  • 120fps 4k video
Ik geloof dat je iets te enthousiast bent?

4K in 120fps gaat sowieso niet lukken in zo'n kleine camera. 4K is al heel erg veel informatie en dat nog eens op 120fps zou zo een grote data aanvoer zijn dat kan zo'n kleine camera niet aan. Laat staan het CF/SD kaartje. Om zoveel data te verwerken gebruiken ze tegenwoordig in bijvoorbeeld de RED EPIC 256GB SSD's.

En tevens voor die prijs... Ten eerste niet haalbaar met 4K en voor Leica sowieso zou dat niet al te duur zijn denk ik.

• jesper86
  • Niet online
Servertje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:26:
[...]
Ik geloof dat je iets te enthousiast bent?
Ik geloof ook niet dat dat serieuze verwachtingen waren. :+

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

jesper86 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:19:
Jullie hebben het vast al gezien maar:

Sesam open nu ...

[afbeelding]

.. et voila: :F

[afbeelding]

[...]
Dus voor 2500 euro mag ik het lcd scherm achterop gebruiken voor compositie, heb ik een niet verwijderbare lens en een aps-c sensor? Ik wordt er nog niet warm van. Zeker niet gezien de lens alles behalve lichtsterk is, F/6.4 .
En voor een 400 euro een electronische zoeker schat ik zo, dan heb je voor 3k een camera die de specs heeft van een Canon 1100d met kitlens (en vast wel iets beter presteert, maar dan nog).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• jesper86
  • Niet online
De camera zelf is wel heel mooi van ontwerp, net als de X2, maar het had toch op zijn minst F3.4-4.5 mogen zijn, en had eigenlijk 'zelfs' F2.8-4 moeten zijn om enigszins de prijs waar te maken - voor de gene die graag Leica willen en dat dan ook kunnen rechtvaardigen. De X2 kan ik nog in meekomen, maar dit ... :|

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Waarom noemen ze de camera een Leica Mini M en zouden ze er een fixed lens op gooien? Da;s niet logisch. Volgens mij is het veel logischer dat de camera een M-Mount heeft met een aantal contactpunten voor de (nieuw te introduceren) AF / zoomlenzen. De getoonde lens kan dan gewoon een kitlens zijn. Dan wordt het gewoon de Leica-versie van de Fuji X-Pro.

Kek cameratje die alle M mount lenzen aan kan (zonder adapters) + een nieuwe reeks aan Mini-M lenzen voorzien van AF e.d. Dan wordt die prijs een stuk interessanter.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
BlaTieBla schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:28:
Waarom noemen ze de camera een Leica Mini M en zouden ze er een fixed lens op gooien? Da;s niet logisch.
niet meer of minder logisch dan de X2 een Micro M en de D-Lux 6 Nano M te noemen.

wat mij minder logisch lijkt, is dat Leica kleinbeeld equivalenten op lenzen gaat zetten :/

ik ben wel benieuwd wat het gaat worden, maar als het inderdaad een aps-c camera met zo'n trage vaste lens wordt, slaan ze naar mijn idee de plank finaal mis :X

• jesper86
  • Niet online
Als je goed kijkt zie je dat ze vooralsnog de camera '?' noemen.

Zelfs dpreview blijft maar hangen op de M naam die er niet is, en dan is het niet heel vreemd dat er zo'n m-camera frenzy ontstaat ook al wijst alles erop dat het een X zou worden. Zelfs een beetje gezond verstand van Leicarumors zelf heeft het niet kunnen redden.

Een non-rangefinder M camera uitbrengen dat zou zo groot LEICA nieuws zijn, dat hadden ze veel grootser aangepakt met een line-up van de Leica geschiedenis, maar echt niet die Panasonic in beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door jesper86 op 29-05-2013 23:42 ]

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
Ik las ergens dat je op de foto kunt lezen dat de camera waarschijnlijk Leica X Vario gaat heten.

• jesper86
  • Niet online
De tekst daar net voor de hot-shoe zou je inderdaad best wel Leica X Vario van kunnen maken, zoals we van de Leica X2 weten dat daar Leica X2 staat. :)

Nieuws: Leica Camera heeft de teaser wat getweaked op facebook. Waar nu bij staat:
Heard the rumors? Get the truth: Leica Stores - June 11th.

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-01 01:33
Misschien interessant om eens te lezen:

http://www.stevehuffphoto...stery-leica-mini-x-vario/

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• RobertJRB
Ze heet blijkbaar Paula.

Dat is de naam waaronder de camera bekent is binnen leica. Jono Slack van het leica forum heeft de camera gehad om te proberen.
Slack was ook degene die de foto's met de M monochrome (MM) in china maakte. Dus dat hij de camera al heeft klinkt plausibel.

http://www.slack.co.uk/slack/Paula.html

Leica MM + Sony A9

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Leica-afficionado Steve Huff heeft aan de hand van informatie die hij ontvangen heeft een redelijk ongenuanceerd stukje op zijn blog gezet.

Ook ik moet nog zien wie die Leica X-Vario aan gaat schaffen. Er zijn meer dan genoeg (goedkopere) alternatieven die gelijkwaardig of zelfs (veel) beter zijn. Het was een redelijke prijs geweest als dat ding een M-Mount had gehad.

* BlaTieBla blijft nog een klein beetje hoop houden dat die zichtbare metalen ring een (M-)mount is....

• jesper86
  • Niet online
BlaTieBla schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:02:
* BlaTieBla blijft nog een klein beetje hoop houden dat die zichtbare metalen ring een (M-)mount is....
Met screw mount zeker welke geen lens-release knop nodig heeft ? :+

• jesper86
  • Niet online
Hij's iets breder. En iets hoger, maar goed is wel een stuk netter met de hot-shoe verzonken.

Afbeeldingslocatie: http://i267.photobucket.com/albums/ii301/moviemonster6/leica-x2-and-vario_zps3324f34c.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door jesper86 op 11-06-2013 12:01 ]

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

jesper86 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:41:
[...]

Met screw mount zeker welke geen lens-release knop nodig heeft ? :+
De gelekte informatie kan nog steeds een aantal zaken niet noemen. De foto's kunnen een klein beetje photoshop gehad hebben waardoor een release knop niet zichtbaar is. Prijstechnisch zou dat beter passen. Datgene dat nu bekend is, is gewoon een veel te hoge prijs voor wat je er voor krijgt.

* BlaTieBla wacht gewoon de officiele release even af.

• jesper86
  • Niet online
Nee het spijt me, maar dat kan niet, en de prijs is niet te hoog voor leica. Duitsers in witte handschoenen zijn nou eenmaal niet goedkoop. Natuurlijk of iemand dit het geld waard vind is een ander verhaal.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Een aps-c camera voor een eind over de €2000 met de traagste standaardzoomlens ooit? Nah...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Universal Creations schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:07:
Een aps-c camera voor een eind over de €2000 met de traagste standaardzoomlens ooit? Nah...
Eensch

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:05
Ook geen stabilisatie aanwezig helaas. De uitsparing in het hoesje is ook wel triest... "Ik heb een Leica, kijk maar!!11" 8)7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IJ5znfmjrVIeoBnIFc5tMV83/full.png

• madass
De Fuji X-Pro1/X-E1 met de 18-55mm f/2.8-4 is toch veel beter? Net zo compact, ingebouwde viewfinder en verwisselbare lenzen. De bouwkwaliteit en bediening is ook vergelijkbaar met de Leica.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Da's ook de reden dat er heel veel mensen dit toestel (specs versus prijs) niet begrijpen. Ik heb een M9. Zeker niet goedkoop, maar het gebruik en de beschikbare objectieven (die terug gaan tot begin jaren 50) zijn nergens mee te vergelijken. En dan is een premium prijs te verdedigen (althans voor mij).

• RobertJRB
madass schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:59:
De Fuji X-Pro1/X-E1 met de 18-55mm f/2.8-4 is toch veel beter? Net zo compact, ingebouwde viewfinder en verwisselbare lenzen. De bouwkwaliteit en bediening is ook vergelijkbaar met de Leica.
Hoe weet je dat de bouwkwaliteit en bediening (en de kwaliteit van de foto's en van de lens) vergelijkbaar zijn met de leica? Heb je hem al gebruikt?

Leica MM + Sony A9

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-01 16:23

Pat-Juh

Patrick

X-Pro 1 heeft ook een grotendeels metalen constructie, de sensor is met die "gekke" lay-out zo ongeveer de beste APS-C op de markt volgens mij. Wat betreft prijs/concurrentie verhouding ligt de Leica op een ongelooflijk hoog premium.... Benieuwd of het een "gat in de markt" is voor ze.

• jesper86
  • Niet online
Pat-Juh schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:38:
X-Pro 1 heeft ook een grotendeels metalen constructie, de sensor is met die "gekke" lay-out zo ongeveer de beste APS-C op de markt volgens mij. Wat betreft prijs/concurrentie verhouding ligt de Leica op een ongelooflijk hoog premium.... Benieuwd of het een "gat in de markt" is voor ze.
Nou, niet helemaal hoor. Heb ook wel nadelen dat x-trans. Die random-ness van de pixels wil nog wel eens voor het verdwijnen van fijne kleuren en details zorgen. En de lichtgevoeligheid is wat minder op dezelde iso als met bayer sensors, al is hij ook gecompenseerd nog beter dan de meeste, hoge iso dan. Maar goed, tis altijd wat.

• madass
RobertJRB schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:26:
[...]

Hoe weet je dat de bouwkwaliteit en bediening (en de kwaliteit van de foto's en van de lens) vergelijkbaar zijn met de leica? Heb je hem al gebruikt?
De X-pro1 heeft ook een metalen body en metalen lenzen. Menu's zullen vast anders zijn maar de belangrijkste dingen namelijk: exposure compensatie, aperture en shutterspeed stel je op dezelfde manier in als de Leica.

Beeld kwaliteit is lastig over te oordelen. Prestaties van hedendaagse CMOS sensoren liggen dicht bij elkaar. Ik verwacht geen grote verschillen. De Fuji lens is echt heel goed. Het is maar de vraag of Leica daar significant over heen kan.

Wat zeker is, is dat Leica lens langzamer is en niet gestabiliseerd. Dat scheelt al snel 2-3 stoppen, wat nadelig kan zijn bij minder licht. Het verschil tussen iso 800 en iso 3200 is duidelijk zichtbaar.

• jesper86
  • Niet online
madass schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:14:
[...]
De X-pro1 heeft ook een metalen body en metalen lenzen. Menu's zullen vast anders zijn maar de belangrijkste dingen namelijk: exposure compensatie, aperture en shutterspeed stel je op dezelfde manier in als de Leica.
Zelfde ? Nee, Beter ! :9

De X2 / Vario hebben een Aperture Dial waar bij Fuji Exposure Compensation zit, met Aperture op de lens. :)

Ik zie ook geen Fn knop dus bij Leica lijkt EC gewoon geheel afwezig (binnen handbereik). :/

• RobertJRB
madass schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:14:
[...]

Beeld kwaliteit is lastig over te oordelen. Prestaties van hedendaagse CMOS sensoren liggen dicht bij elkaar. Ik verwacht geen grote verschillen. De Fuji lens is echt heel goed. Het is maar de vraag of Leica daar significant over heen kan.

Wat zeker is, is dat Leica lens langzamer is en niet gestabiliseerd. Dat scheelt al snel 2-3 stoppen, wat nadelig kan zijn bij minder licht. Het verschil tussen iso 800 en iso 3200 is duidelijk zichtbaar.
Over dat de xpro 1 een metalen body heeft; een lada is net als een rolls royce gebouwd van staal.
Alleen het materiaal betekend niet dat de bouwkwaliteit hetzelfde is.

De lens van de fuji zal inderdaad goed zijn, maar ik denk dat je wel kunt aannemen dat leica echt niet zomaar een lens heeft neergezet.

Zeker nu het een langzame lens is. Ik snap dat het weinig tot de verbeelding spreekt. Maar traag betekend ook dat dat die waarschijnlijk optimaal presteerd.

De elmar en super elmar M serie van leica (dat zijn lenzen met een diafragma van bijvoorbeeld f/3.8) zijn zo'n beetje de beste die je kunt krijgen.
Dat deze een elmar lens heeft met 2 ASPH elementen belooft wat.

Neemt niet weg dat het gebruik beperkt is voor veel mensen met f/6.1.

Leica MM + Sony A9

• jesper86
  • Niet online
Eindelijk, toch nog iemand die verder kijkt dan z'n neus lang is. :)

ps. De 18-55/2.8-4 van Fuji is bizar goed.

• RobertJRB
jesper86 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:04:
Eindelijk, toch nog iemand die verder kijkt dan z'n neus lang is. :)

ps. De 18-55/2.8-4 van Fuji is bizar goed.
Ik ben natuurlijk een beetje gekleurd ;)

Leica MM + Sony A9

• jesper86
  • Niet online
Hier zijn dan de beelden bij de woorden, full size samples:
http://www.flickr.com/pho...93920516/with/9026496839/

Ik zie op zich geen mankementen van de lens, zoals verwacht, maar de foto's zijn dan ook zo detail-loos dat je het verschil met een slechte lens waarschijnlijk niet eens zou zien. WAT hebben ze in hemelsnaam met de jpeg processor gedaan. Die van de X2 was op zich best netjes, natuurlijke ongepimpte kleuren en redelijk detail. Maar WAT is dit ? Waar is de foto gebleven ? Hebben ze gewoon helemaal niet eens gekeken wat er überhaupt voor foto's uit komen. Dit kan toch niet ...

Foto's zijn ook ruk trouwens, alle f11 / f16 'samples' bewogen natuurlijk.
Echt een top fotograaf moet dat geweest zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door jesper86 op 13-06-2013 01:09 ]

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat is er precies mis met de foto's volgens jou, jesper? Ik vind ze wel wat donker, maar zie zo niet direct onnatuurlijke kleuren of iets dergelijks.

• henkie196
  • Niet online
Niet direct gerelateerd aan de Leica waar dit topic op gebaseerd is, maar toch... even een 'heb ik vandaag toch weer gelachen'-momentje van Leica.

Zag net op op het poolse gedeelte van Lenstip een header voorbij komen Leica C Hello Kitty Playboy [...]

Even verder zoeken naar iets dat ik ook kan lezen en begrijpen: WTF.

Een Leica-C met een hello kitty figuurtje er op met playboy-bunny-oortjes _O-
Afbeeldingslocatie: http://leicarumors.com/wp-content/uploads/2014/03/Leica-C-Hello-Kitty-and-Playboy-anniversary-edition-camera.jpg

Aan de andere kant, minder belachelijk dan die Hasselblad rebadges.

[ Voor 8% gewijzigd door henkie196 op 06-03-2014 14:30 . Reden: plaatje toegevoegd ]

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:06
Beste wel schattig <3

Doe maar googlen op AR 15 Hello Kitty

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

• henkie196
  • Niet online
Even plaatje toegevoegd. Ik zag bij googlen ook inderdaad een aantal roze Leica's voorbij komen met Hello Kitty er op :+

• RobertJRB
Gaat blijkbaar om een actie van een franse winkelketen die het 40 jarige bestaan van hello kitty en het 60 jarige bestaan van playboy viert met een hello kitty/ playboy collectie.

Wordt altijd erg lacherig gedaan om leica special of limited edities, Ik vind het wel mooi dat ze dit doen. Brengen veel geld op dat weer gebruikt kan worden om gewone lenzen en camera's te ontwikkelen. Lijkt mij een prima strategie als er een markt voor is.

Leica MM + Sony A9

• jesper86
  • Niet online
Alleen als het gegraveerd is, een sticker no thanks. ;)
Pagina: 1