WIndows 8 pictogrammen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 07:02
Hallo,

Heb sinds kort een vreemd probleem met WIndows 8. Gebruik de 64bits enterprise editie.
Mijn pictogrammen in verkenner en op het desktop worden niet meer weer gegeven, althans niet allemaal.

Klik hier voor het voorbeeld
  1. Wat heb ik al gedaan:
  2. Windows recovery (herinstallatie met behoud van persoonlijke bestanden)
  3. Iconcache bestand verwijderd
  4. Nieuwe tekensreekswaarde van max cached icons, met een waarde van 2000 toegevoegd aan het register.
  5. Standaard programma selecteren voor de applicatie / pictogram.
Tot op heden nog geen werkende oplossing.

Hoop dat iemand mij nog verder kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 09:04
Let op als je de Iconcache wist, dat explorer.exe niet gestart is. (dus het process stoppen) en terwijl die niet gestart is dan pas de cache wissen. (bv. met CMD of total commander of iets anders)

Anders gaat hij de cache niet rebuilden, maar gewoon vanuit het geheugen terugzetten naar de schijf.
Ik heb vorige week hetzelfde tegen gekomen.

En als je deze wilt wissen via CMD. hou rekening dat het een hidden file is, dus:
DEL IconCache.db /A

[ Voor 21% gewijzigd door beOnt op 24-05-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
beOnt schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:38:
Let op als je de Iconcache wist, dat explorer.exe niet gestart is. (dus het process stoppen) en terwijl die niet gestart is dan pas de cache wissen. (bv. met CMD of total commander of iets anders)

Anders gaat hij de cache niet rebuilden, maar gewoon vanuit het geheugen terugzetten naar de schijf.
Ik heb vorige week hetzelfde tegen gekomen.

En als je deze wilt wissen via CMD. hou rekening dat het een hidden file is, dus:
DEL IconCache.db /A
Dit geeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Als ik het goed zie zijn het voornamelijk office bestanden waarbij het speelt? Office al eens helemaal verwijdert en opnieuw geïnstalleerd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Rupie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:55:
Als ik het goed zie zijn het voornamelijk office bestanden waarbij het speelt? Office al eens helemaal verwijdert en opnieuw geïnstalleerd?
Nog niet. Kan ik proberen. Maar het gaat ook om ica bestanden en sketchup bestanden.