Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 16:24
Hallo allemaal,

Wij zijn momenteel bezig met een test omgeving om deze later te realiseren.
Daarbij loop ik (aangezien ik de 2012 bak moet verzorgen) momenteel tegen één probleem.

Wij hebben 2 DC's (1 DC en 1 RODC) die op server 2008 R2 draaien.
Nu moet het zo worden, dat werknemers in het buitenland connectie maken via de nieuwe 2012 server.

2008 (alle 2) hangen in testdomein.eu
2012 moet via buitenland.testdomein.eu als een soort subdomein in testdomein.eu hangen, zodat hij toch overal bij kan en bijv de GPO's en/of andere instellingen

Bij de Installatie van 2012 zie ik echter alleen de keus om hem in een bestaand domein te gooien.
Hoe realiseer ik het bovenstaande precies? 1ste keer dat ik met 2012 werk, dus vraag het maar voor de zekerheid

Gr Justin

[ Voor 7% gewijzigd door JustinoFTW op 23-05-2013 22:46 ]

5120Wp Oost/West - PV Output

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:01

DukeBox

loves wheat smoothies

Niet in een domein zetten en na de install de Active Directory Domain Services role toevoegen.
Volgens mij haal je domein en domain door elkaar.. volgens mij bedoel je een child domain in je forest.
n.b. dcpromo bestaat niet meer bij 2012.
Als het puur om te testen gaat zou ik een 1-way trust opzetten (prod->test) in een appart subnet met een firewall er tussen.

[ Voor 47% gewijzigd door DukeBox op 23-05-2013 22:59 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• JustinoFTW
Het probleem met 2012 is, dat je dat dus niet kan overslaan. Of ik moet het over het hoofd zien.
Ik denk dat ik het weer door de war haal...

Child Domain bedoel ik inderdaad.
Hoe realiseer ik dat in 2012, aangezien ik de Config niet kan overslaan na de verse installatie.

Ik krijg 2 opties:
Clean Install
Server Migration

Neem aan dat ik dan gewoon even Clean Install moet pakken en hem in het testdomein.eu moet zetten

Gr Justin

[ Voor 21% gewijzigd door JustinoFTW op 23-05-2013 23:07 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, je moet hem dus niet in een domain zetten. Je wilt een nieuw domain aanmaken in een bestaand forrest (of stand alone middels een trust).

• JustinoFTW
Hoe sla ik dat stuk over dan zodat ik hem later zelf lid maak van een child-domain?
Dat is waar ik vastloop

[ Voor 57% gewijzigd door JustinoFTW op 24-05-2013 01:01 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Eerst server 2012 installeren, daarna de AD rol toevoegen, daarna kan je dat instellen.
Ander vraagje : is het wel slim om alleen 1DC en 1 RODC te hebben? Als je normale DC eruit knalt dan stort je AD omgeving in. En alle accounts op de RODC repliceren maakt de RODC weer een beetje overbodig ten opzichte van een reguliere DC

• JustinoFTW
Het gaat hier gelukkig nog om een test omgeving, die ze eerst zo willen laten draaien. Vervolgens gaan we andere manieren bekijken maar dit terzijde.

Ik kom er.net.achter dat ik server 2012 essentials heb.

Probleem is dat ik na een fresh install meteen bij dat rotscherm kom waar ik het "internal domain" moet opgeven. Maar aangezien deze server in een child domain moet, ben ik even de weg kwijt.

Moet ik daar wat random invullen en vervolgens de AD Role installeren en hem via daar in het Child Domain zetten?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

als het essentials business is, dan kan het geloof ik niet. is de opvolger van sbs.

• JustinoFTW
Dan hebben we het probleem gevonden haha.

Super bedankt!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom zou je uberhaubt je omgeving willen segmenteren in meerdere domeinen? Denk daar wel heel goed over na, is een aardig ingrijpende keuze (en eentje die ik bij voorkeur vermijd).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• JustinoFTW
Bedankt voor de tip!
Er gaat nog een gesprek plaats vinden over deze opstelling, waarmee we dit als bewijs hebben, om het 1 geheel te maken.

1 domain dus.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Beiden hebben voor en nadelen.. je moet kijken waar jouw omgeving het beste in past. Soms kan het ook een vereiste zijn om aan bepaalde (of juist niet allen dezelfde) regelgeving te voldoen zoals (j)sox e.d.

Pagina: 1