Heren van het digitale landgoed,
Ik ziet met het volgende dilema en wellicht dat iemand hier mij kan helpen.
Ik zit namelijk in een sollicitatieproces met een mogelijk nieuwe werkgever via een werving bureau. Vandaag ben ik er echter achtergekomen dat dit bedrijf een goede klant is van mijn huidige werkgever. Mijn huidige werkgever is van deze sollicitatieproces niet op de hoogte. Nu zit ik met de vraag of ik hiermee in de problemen kan komen bij mijn huidige werkgever mocht ik bijvoorbeeld indienst gaan bij de betreffende klant.
Op dit moment heb ik zelf een vrij standaard (halfjaar) contract, maar de volgende punten maak ik me wel zorgen.
(Sidenote: mijn contract bij mijn huidige werkgever verloopt volgende maand, maar 90% kans dat ik zeker een verlenging zal krijgen)
Ik ziet met het volgende dilema en wellicht dat iemand hier mij kan helpen.
Ik zit namelijk in een sollicitatieproces met een mogelijk nieuwe werkgever via een werving bureau. Vandaag ben ik er echter achtergekomen dat dit bedrijf een goede klant is van mijn huidige werkgever. Mijn huidige werkgever is van deze sollicitatieproces niet op de hoogte. Nu zit ik met de vraag of ik hiermee in de problemen kan komen bij mijn huidige werkgever mocht ik bijvoorbeeld indienst gaan bij de betreffende klant.
Op dit moment heb ik zelf een vrij standaard (halfjaar) contract, maar de volgende punten maak ik me wel zorgen.
En hoewel de werkzaakheden bij de klant totaal anders zijn, zou het wel kunnen dat ik interne support moet leveren op de producten die op dit moment bij de klant geleverd zijn.Zowel gedurende als na afloop van het dienstverband (ongeacht de wijze waarop en de redenen waarom het dienstverband tot een einde is gekomen) verplicht de werknemer zich tot volstrekte geheimhouding van alle feiten, kennis en overige bijzonderheden, die hem bekend zijn of ter kennis zijn gekomen in de uitoefening van zijn functie, zulks op straffe van een terstond opeisbare boete van EURO 25.000,- per overtreding, te vermeerderen met EURO 2.750,- voor iedere dag dat de overtreding voortduurt en onverminderd de bevoegdheid van de werkgever in plaats van deze boetevergoeding te vorderen van de volledige schade.
Kortom....Hoe groot is het risico dat ik hier loop op problemen als ik zou gaan werken voor de klant?Werknemer is gehouden bij werkgever opgave te doen van nevenwerkzaamheden die hij verricht of van plan is te gaan verrichten, ongeacht of deze wel dan niet betaald zijn. Het is werknemer verboden nevenwerkzaamheden te verrichten die een goede vervulling van zijn/haar functie in de weg staan en/of werkzaamheden te verrichten die strijdigheid kunnen opleveren met de belangen van de werkgever.
(Sidenote: mijn contract bij mijn huidige werkgever verloopt volgende maand, maar 90% kans dat ik zeker een verlenging zal krijgen)