Toon posts:

Samenstelling componenten ok en voldoende?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views

Verwijderd

Topicstarter
Jow, zou graag een gamepc samenstellen en denk aan het volgende, mijn vraag is niet enkel is dit de goeie keuze maar is het systeem voldoende om op een mooie schaal te gamen??

AMD A8 5600k quadcore processor
8GB Ram geheugen
Radeon HD 7850

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-02 11:37
Welke Windows?
Welke voeding gebruik je?

PSN: extreme8eight

Verwijderd

Topicstarter
550W windows 7

Verwijderd

Topicstarter
4x 3.6 gHz processor
8Gb DDR3 1600 mHz

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
Een APU in combinatie met een videokaart is eigenlijk geld weggooien, sowieso niet doen dus.
Begin eens hier: DAA beleid
En hier: reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013

Verwijderd

Topicstarter
Eeuuhm een APU? :s op welk deel ben je dan bezig? de processor?
dank voor je reactie

Verwijderd

Topicstarter
Heb me een b eetje door een derde laten leiden, maar is dit systeem dan niet voldoende?? gaat dit dan games draaien? of niet?

• mitsumark
Dit gaat games draaien, maar de A8-5600k is een APU wat betekent dat er in de processor ook een videokaart ingebakken zit.
Hier betaal je dus onnodig voor (omdat je de 7850 gaat gebruiken), de athlon 750k is nagenoeg dezelfde processor zonder videokaart, wat je dus al wat geld zou besparen.
Maar misschien zijn er nog veel betere keuzes te maken, daarom is het van belang dat je het DAA even doorneemt en met een voorstel komt (desnoods op basis van de BBG).

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 23-05-2013 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik is bekijken dan.. maar zonder die videokaart ga je toch niet dezelfde prestaties hebben, zelf al is het een apu processor? neemt die videokaart dan niet automatisch het grafische gedeelte over ?
merci voor je reactie

• mitsumark
Klopt, maar de ingebakken videokaart van de APU en deze videokaart (7850) werken niet samen, de 7850 zal dan al het werk doen en de ingebakken videokaart koop je voor niks (á €25).

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Die ingebakken videokaart in de processor zal simpelweg niks doen wat mitsumark ook zegt. Ook geen samenwerking enzo omdat een processors en videokaarten geen crossfire/sli kunnen gebruiken (dat kan alleen met videokaart op videokaart) Je verspilt dan echt geld. Met dat geld zou je maybe nog een Intel kunnen nemen (ik heb niet alles voor je nagerekend dus misschien haal je het net niet)

Maar we weten het ram geheugen, de videokaart, de processor en de OS. Maar ik heb meer onderdelen nodig om een PC te bouwen. Of heb je het over een update ? :)

TIME TO UPGRADE !!!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:55

Bolletje

Moderator Harde Waren
Jow hanzman, je hebt een zeer beperkte openingspost waaruit blijkt dat er weinig eigen vooronderzoek is geweest. We hebben enkele richtlijnen opgesteld die je kan vinden in DAA beleid.
Neem dat even door; daar staat nuttige informatie in.

In deze vorm kan er niet goed advies worden gegeven. Het topic gaat daarom op slot.

Het is ook niet nodig om te dubbelposten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.