Computer Update

Pagina: 1
Acties:

• WingsOfDespair
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 10:40
Ik wil binnen nu en korte tijd mijn computer een kleine update geven:

Het Ram geheugen uitbreiden of opschroeven, momenteel nog 8Gig (4x Kingston Value DDR3 1333-2G), heb nog 2 extra sleuven, de vraag is dan of ik per se dezelfde geheugensticks moet aanschaffen of dat ik ook van een ander merk of grootte erin kan klikken? Of dit deze moet zijn? of andere mogen zijn?

Het intern opslag vergroten, momenteel 3TB (Western Digital 1TB Caviar Green), Wil deze uitbreiden met deze, de vraag is of dit zomaar kan? of dat ik ook per se weer dezelfde zou moeten aanschaffen.

En het videogeheugen vervangen, van Sapphire Ati Readon HD5770 Vapor X, naar deze. Gaat dit gewoon? snap natuurlijk dat de drivers ook tegelijk vervangen moeten worden.

De overige gegevens van de computer zijn:
Processor: Intel i7-950
Voeding: Cooler Master Real Power M 620W

Kan iemand me helpen

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:06
CAA beleid

Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

• WingsOfDespair
De computer is alweer 2 jaar oud zonder enige opdate te hebben gegeven, daarbij gebruik ik hem dagelijks en kan deze sneller.Waarvoor ik hem het meeste gebruik is games op ultra level.

Kostenplaatje maakt me niet zoveel uit, maar als ik dan toch iets noem dan is het totaal 500 euro.

voorkeuren heb ik niet

• WingsOfDespair
Het is voor mij meer de vraag, is het allemaal wel mogelijk? kan ik zomaar dingen uitbreiden.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:06
Van meer geheugen ga je tijdens het gamen helemaal niks merken, games gebruiken doorgaans maar tot 2GB.
Je hebt nu echter wel 4 latjes waardoor het in single channel werkt, als je dit verandert naar 3 of 6 latjes werkt het in triple channel (in de praktijk scheelt dat doorgaans niet zoveel op een paar specifieke taken na). Ik zou dus eerlijk gezegd gewoon 1 latje eruit halen en dan kijken of je geheugen gebruik de 6GB niet aantikt.
Normaal gesproken kun je verschillende soorten geheugen met elkaar mengen, maar het kán zijn dat het niet lekker werkt. Bij voorkeur sowieso wel dezelfde snelheid en cas latencies nemen.

De 7950 (of iets in die richting) kun je ook installeren (in plaats van je huidige videokaart), de rest van je systeem (moederbord/voeding) kan daar prima mee overweg.

Een hdd kun je sowieso toevoegen.

• WingsOfDespair
Heel erg bedanktt, Ik ga alles aanschaffen.

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Wat dacht je er van om een SSD te kopen van 128 GB ofzo, dat heeft ECHT enorm veel invloed op de performance van je computer. Geloof mij, en tienduizend anderen, dat een ssd het gevoel geeft alsof je een razendsnelle nieuwe pc hebt.

Extra RAM ga je niet van merken. Niet eens een klein beetje, NIETS.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18
Nightquest77 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:00:
Extra RAM ga je niet van merken. Niet eens een klein beetje, NIETS.
Nou.. als ik het goed begrijp heeft hij nu 4 geheugen modules in een socket 1366 moederbord draaien. S1366 heeft een Triple Channel geheugencontroller en het geheugen loopt nu dan niet in Triple Channel. Zoals Mitsumark al aangeeft draait het geheugen nu waarschijnlijk in Single Channel, wat toch een stuk trager is dan Dual of Triple Channel. 1 geheugenmodule weghalen of er 2 bijplaatsen zal dus wel degelijk meer performance bieden.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
jouw link De opgegeven pagina kon niet gevonden worden.

Hoe snel is je geheugen?

trouwens 8 GB lijkt voldoende. Maar je kan er wel een rammetje bijklikken. Het hoeft niet hetzelfde merk te zijn. Als ze maart een beetje de zelfde snelheden hebben (rams klocken automatisch naar de langzaamste dus als je een veel snellere ramback koopt dan die jij hebt heb je er niks aan)

Je hebt 3 TB Schijfopslag 7(8)7 En je wilt meer ??? Ik geloof niet dat jij die 3 TB vol krijgt. Ik denk dat je ongeveer op 750 GB zit. En zelfs als die vol is. Dan word het eens tijd dat je eens wat dingen van je PC af haalt. (als het om een work + game PC gaat waar je veel op werkt en dat daadwerkelijk 3 tb vol zit heb ik niks gezegd. ;)

De videokaart zal ik inderdaad wel updaten.

Ik zelf zou voor de Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 gaan als ik te veel geld had. De review is iets beter dan jou gekozen videokaart. En ik denk dat je kaart net iets verder overgeclockt is. Maar dat weet ik niet zeker.

Maar ik denk dat het probleem licht dat jij te veel programma's op je pc hebt. Ik zou eens beginnen om die er af te halen (die je echt niet nodig hebt) Want ja als je 5 antivirusen op je pc hebt staan (bij wijze van spreken) Dan word je pc op een gegeven moment wel traag.

Dus 1 Antivirus, 1 antispyware 1 firewall (windows firewall uit en een andere downloaden) spellen/programmas eraf die je toch nooit meer nodig hebt (tip delete ook all je files in je download maps (op de torrents (die je nog wilt gebruiken) na als je die hebt) Ik heb eens een keer bij iemand 700 GB gedelete van zijn download map en zijn PC was weer een zonnetje.)

Een nieuwe viedeokaart en je pc loopt weer als een zonnetje. En die HD heb je echt niet nodig. Je pc is hopelijk toch geen datacentre ?? ;)

PS nogmaals ik schat nou je situatie. Als je meer doet met je pc wat je niet verteld. Dan heb ik het natuurlijk mis :P

TIME TO UPGRADE !!!

Pagina: 1