Toon posts:

Steam downloadsnelheid (niet kunnen) instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit het juiste forum is, waarin ik deze vraag stel. Het gaat om Steam.

Ik vind het niet zo prettig dat Steam bij downloaden van een (nieuwe) game, of tijdens updaten van een reeds geïnstalleerde game, mijn hele bandbreedte tot zich neemt. Hierdoor wordt browsen something of a hassle (om het ff op zijn Engels te zeggen :P).

(YouTube) Filmpjes kijken is al helemaal een ramp. De filmpjes spelen sneller af dan er gebufferd wordt, met als gevolg hangers.

Ik weet dat er third-party software is om bandbreedte te kunnen allocaten. Ik noem NetBalancer en Trafic Shaper XP (werkt met Win7, als ik me niet vergis). En dat werkt, voor zover ik weet.
  • Mijn vraag echter: Waarom is zo'n third-party tool überhaupt nodig?
Wie bij Steam dacht bij zichzelf: "We laten de optie om DL-snelheid in te kunnen stellen weg! Dat apprecieert onze community vast!"

Ik heb het team van Steam maar eens de volgende vraag gesteld:
"Could you please tell me why there is no way to throttle down downloads in Steam? It gobbles up all of my bandwidth, making browsing slow and cumbersome."

Dit was het antwoord:
"Unfortunately, there is no way to throttle bandwidth usage while downloading or updating games."

Lol. Heeft iemand misschien een antwoord as to the why? Want ik snap het niet. Het is toch 2013? :+

Ik stelde overigens nog een follow-up question:
"Could you tell me what the logic is behind this "implementation", or better said the lack thereof?"

It's been 6 days now. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 22:23
Hoezo kan dat niet dan?
Afbeeldingslocatie: http://kutagh.com/steam.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:03

heuveltje

KoelkastFilosoof

En het is 2013. wie heeft er nu een limiter nodig :?

* heuveltje heeft het iig nog nooit gemist :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat!! 8)7 Krijg nou een scheve nek. Dat zat er tot voor kort echt niet in hoor. Of ik moet gek zijn. Ik heb er meerdere malen naar gezocht. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik dat over het hoofd heb gezien.

En het antwoord: "Unfortunately, there is no way to throttle bandwidth usage while downloading or updating games.", is van 16 mei. Exact een week geleden!

Er stond verder ook nog: "Thank you for your comments, we value feedback from the Steam community. I will forward your comments onto the appropriate department."

Misschien was ik het, waardoor het er nu ineens wel in zit! :P

Maybe ... I am the One! :+

Lol. Alle gekheid op een stokje. Thanks voor je reply en zeer verhelderend plaatje, kutagh. Hoe het ook hebbe moge gebeuren, hier hoef ik me niet meer aan te storen in de toekomst.

En lol, heuveltje. Het staat allemaal in mijn (nu overbodige) verhaal. Steam trok alles weg. :S

Big thanks to Steam for fixing this! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Het zit er anders al sinds 6 mei erin volgens Steam maar is inderdaad een recente toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
heuveltje schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:38:
En het is 2013. wie heeft er nu een limiter nodig :?
Zelf op 100/100 fiber dus dat is download aan, en een half bakkie koffie later een bestand van 15gig binnen.

Maar half NL zit nog op een ADSL lijntje wat met geluk 1mb per seconde haalt, dus dan wil je wel een limiet in kunnen stellen.

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:03

heuveltje

KoelkastFilosoof

novalite schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:28:
[...]

Zelf op 100/100 fiber dus dat is download aan, en een half bakkie koffie later een bestand van 15gig binnen.

Maar half NL zit nog op een ADSL lijntje wat met geluk 1mb per seconde haalt, dus dan wil je wel een limiet in kunnen stellen.
Sja ik zit zelf op zo'n 1.3MB/s ADLS lijntje, ik heb iets van 200 spellen op steam geinstalleerd staan. (ik dacht iets van 600GB in totaal :X), Dus Steam is continu wel iets aan het downloaden/upgraden.
Maar ik kan niet zeggen dat ik ooit gemerkt heb dat youtube of browsen daardoor trager werd.

Maar ik zie dat er nu een optie is voor het kiezen van meerdere drives in steam ? :) :)
Das dan weer wel vet handig, hoef ik niet meer te klooien met sym-links naar mijn ssd oOo

* heuveltje blijft steam briljant vinden !

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 24-05-2013 11:12 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Klopt heuveltje, meerdere locaties voor installatie van de bestanden. Helaas zijn niet alle games compatibel met deze optie en zullen de incompatible games dus nog steeds in de steam installatie map installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ahhh, jammer. Ben ik toch niet "the One". What moet ik nu met die Neo tattoo in me nek? Die zonnebril kan ik nog wel wat mee. 8) :+

OT: Heeft wel lang geduurd hoor, die optie implementen. Maar goed, water under the bridge. Thanks kutagh.
novalite schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:28:
[...]

Zit zelf ook idd op een ADSL lijntje dat idd maar rond de 1.3 MB/s zit. Maar itt heuveltje had ik vaak problemen met surfen als Steam zijn ding deed.
Pagina: 1