dion_b schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:46:
[...]
Wat je daar beschrijft is een repeater (die dus draadloos verbinding maakt met netwerk en draadloos weer doorzendt), een AP staat helemaal los van de WiFi-snelheid van de router beneden, dus een router + AP is altijd sneller dan een router + repeater.
Wat ik begrijp is dat hij beneden een WiFi Router heeft en boven een kabel naar zijn Router beneden? De meest simpele oplossing is om hier gewoon een tweede AP op aan te sluiten. Wanneer hij er voor kiest om dan zelfde SSID te gebruiken met zelfde encryptie maar wel een ander kanaal, dan is hij vrij om te roamen op het sterkste signaal.
Aan de andere kant kan het zo zijn dat hij boven een losse kabel heeft die niet naar de router beneden loopt, dan kan hij dus een Bridge bouwen met WiFi en dan de kabel gebruiken naar zijn pc/laptop. Op zich geen slecht idee.
Zelf zou ik de moeite nemen om gewoon boven een AP neer te zetten en dan een kabel trekken door het plafond naar de router. Of een LAN over Power te nemen waarbij op de bovenste verdieping niet een kabel module gebruikt wordt maar een Wireless AP module. Dan vergroot je het signaal door het hele huis.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.