Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik ben eens gaan testen wat voor resultaat ik kon halen met alufolie onder de router en erachter/aan de zijkant, de kant die grenst aan het huis van de buurvrouw en de buitenmuur. Gebruikte apparatuur:
• TP-Link 1043
• HTC Wildfire
• Sony Xperia Z
• Sony Vaio Z21

Eigenlijk waren de resultaten enigzins teleurstellend. De telefoons gaven geen verbeterd signaal aan. De laptop ietsje. Op de begane grond:

Zonder alu (dBM)Met alu (dBM)
Eettafel-32-30
Keuken-42-37
Bank-50-50
Badkamer-50-50

Op de eerste verdieping:

Zonder alu (dBM)Met alu (dBM)
Bureau-47-50
Bed-50-50

De enige winst is in de keuken dus, de ruimte waar ook de router zich bevind. Het verlies van 3dBM op het bureau kan ik niet eens verklaren. Ik wil nog wel zoiets proberen: http://one-sick-psi-guy.b...indsurfer-wifi-tests.html

Wanneer ik dat gedaan heb deel ik de resultaten ook :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:19
mooi!
..
..
wat is je vraag? ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Geen vraag, delen van kennis en ervaringen en de mogelijkheid erover te discussieren! Hoe fijn is het als je op Google ergens naar zoekt en je kan andermans gemeten waardes vinden waaruit je conclusies kan trekken :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Is het dan niet verstandiger om een blogje te maken op je eigen site, waarbij je de resultaten deelt met eventueel nog foto's erbij?

[ Voor 10% gewijzigd door Basz0r op 23-05-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Waarom had je verawacht dat het signaal beter zou worden ? Hooguit slechter bij je buren..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik mis het doel? Je hoopt toch niet dat het signaal teruggekaatst gaat worden?

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:51
Dat windsurfer idee kan best wel eens een stuk beter helpen: de vorm en afstand van de folie maken nogal wat uit denk ik

@hierboven: het gaat wel degelijk weerkaatsen, zo werkt een normale sattelietschotel bijvoorbeeld ook.
overigens is een biquad antenne geschikter om de helft die naar de buren gaat naar binnen te richten in een hoek van ca 90 graden (2 voor 180 graden), zoek maar eens op diy biquad antenna ;)

[ Voor 55% gewijzigd door base_ op 23-05-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
@Dukebox/Bastien: op internet lees je wel het een en ander dat het zou helpen dus besloot ik de proef op de som te nemen :) En ja, alu kan wel degelijk het signaal weerkaatsen. Maar op deze manier werkt het niet. Ik ga die windsurfer antenna's zeker uitproberen.
Basz0r schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:46:
Is het dan niet verstandiger om een blogje te maken op je eigen site, waarbij je de resultaten deelt met eventueel nog foto's erbij?
Daar heb je niet de hoeveelheid mensen om erover te discussieren als hier :P En om nou een blog te openen voor 2 testjes per jaar :+

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1