Thuisnetwerk advies

Pagina: 1
Acties:

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
We hebben een Ubee router/modem van Ziggo op de begane grond staan. Aangezien er vrij dik beton zit tussen de begane grond en de eerste verdieping heeft krijg ik bijna geen draadloos signaal van de router.

Er loopt een kabel van de modem naar mijn kamer op de eerste verdieping, die gesplit wordt in 2 kabels (naar PC, Xbox). Er is nog één poort over, zou ik die kunnen gebruiken voor een of apparaat die het kabel signaal omzet in draadloos signaal?

Bedankt

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 19:36
Ja, die zou je kunnen gebruiken voor een WiFi AP.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Ja hoor...dat heet een AccessPoint...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ghoxer schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:19:
We hebben een Ubee router/modem van Ziggo op de begane grond staan. Aangezien er vrij dik beton zit tussen de begane grond en de eerste verdieping heeft krijg ik bijna geen draadloos signaal van de router.

Er loopt een kabel van de modem naar mijn kamer op de eerste verdieping, die gesplit wordt in 2 kabels (naar PC, Xbox). Er is nog één poort over, zou ik die kunnen gebruiken voor een of apparaat die het kabel signaal omzet in draadloos signaal?

Bedankt
Als je even op het forum gezocht had dan hadden er alleen op de hoofdpagina al 3 topics over gestaan. Eerst zoeken ;)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• tweegroenethee
ShadowAS1 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:21:
[...]

Als je even op het forum gezocht had dan hadden er alleen op de hoofdpagina al 3 topics over gestaan. Eerst zoeken ;)
Ik had ze al gelezen maar ik wist niet zeker of ze te vergelijken waren met mijn situatie aangezien er een switch bij kwam kijken.

Bedankt voor de hulp iedereen.

• tweegroenethee
Is er een verschil tussen range extenders met ethernet adapter en een access point?

Ik zie namelijk dat deze extender: pricewatch: TP-Link TL-WA850RE een ethernet adapter heeft. Maar is dit om het signaal dat uit de kabel komt, om te zetten in draadloos (wat ik zoek)? Of om het draadloze signaal dat de extender ontvangt, om te zetten in een netwerk kabel signaal?

[ Voor 68% gewijzigd door tweegroenethee op 23-05-2013 17:55 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38

JT

VETAK y0

Werking is hetzelfde. Kwestie van marketingtermen ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12 17:27
@JT
Niet zo snel roepen
Volgens mij is de ethernet port op die TP-Link voor het aansluiten van bv. een computer.
En dus niet in te stellen als access point.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12 17:27
Precies wat ik dacht, uit de handleiding:
ETHERNET: One 10/100Mbps RJ45 Ethernet port used to add wireless connectivity to an
Ethernet-enabled device such as Internet TV, DVR, Gaming console and so on. Please note
that this port is not allowed to be connected with router or AP.
Dus deze TP-Link is niet wat jij zoekt.

• tweegroenethee
Ik twijfel tussen:
pricewatch: TP-Link TL-WA830RE V2
pricewatch: TP-Link TL-WA801ND
pricewatch: TP-Link TL-WA901ND

Zie geen enkel verschil tussen ze behalve de prijs, iemand advies?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38

JT

VETAK y0

Excuus, ding doet zelfs nog minder dan een router/AP....gewoon lekker ergens een router/AP scoren :) Kan je inzetten als router + accespoint, alleen een router, als bridge, als repeater.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exact. Gewoon goedkoop routertje op de kop tikken (of eentje die je al hebt liggen) en dan de WAN-poort niet gebruiken. DHCP uit, router vervangt switch in huidige setup en klaar is kees.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1