Windows 8 pc verkopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Goedendag,

Ik weet niet of ik hier goed zit maar kon het anders ook niet vinden!

Heb een vraag, ik ga morgen mijn laptop verkopen maar ik wil wel eerst al mijn bestanden van de harde schijf verwijderen.
Hoe kan ik dit doen? Heb overigens geen recovery cd en zou niet weten waar ik een partitie moet vinden?
Is er een programmatje voor of een andere oplossing?

Iemand die mij kan helpen? Gaat om het gebruikelijke vertrouwelijke spul..

Bij voorbaat dank!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Men pakke een hamer....

Beste manier: Windows DVD erin doen, boel formatteren en er een clean install overheen doen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
Dat is nou juist het probleem, ik heb geen cd drive..

Is er een andere mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 20:20
Je kan ook DBAN doen.

http://www.dban.org/download

Downloaden en als 'ISO' op DVD of CD branden en je PC ervan op laten starten (In BIOS aanpassen)

edit: Was aan het typen terwijl je reactie plaatste dat je geen CD drive had |:(

Je kan DBAN misschien op een USB stick plaatsen, kan met http://www.isotousb.com/ en dan DBAN op USB stick zetten

[ Voor 40% gewijzigd door Eloy op 23-05-2013 15:17 ]

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
ik.ben.iemand. schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:15:
Je kan ook DBAN doen.

http://www.dban.org/download

Downloaden en als 'ISO' op DVD of CD branden en je PC ervan op laten starten (In BIOS aanpassen)

edit: Was aan het typen terwijl je reactie plaatste dat je geen CD drive had |:(
Maar dan gooi je windows ook weg, en hij heeft geen cd(drive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Je documenten, muziek etc kan je gewoon op een USB disk zetten (neem aan dat dat de meest vertouwlijke info bevat).

Dan is het idd het beste om windows opnieuw te installeren om de rest schoon te vegen (ja er zijn betere methoden maar meestal is dit genoeg).
je hebt hier overigens geen recovery CD voor nodig. Maar kan elke willekeurige windows CD pakken.
Of booten van USB stick als je geen CD drive hebt

Wat ik me wel afvraag is hoe de koper je laptop gekocht heeft. Is dat met windows licentie of niet.
Anders krijgt de koper straks een probleem omdat hij misschien verwacht een geldige windows 8 licentie gekocht te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkSide op 23-05-2013 15:18 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Windows 8 heeft een ingebouwde feature om terug te vallen naar fabrieksinstellingen. Daarom is recoverymedia in principe niet nodig. Wil je je gegevens alsnog wipen, dan moet je na de herstelling naar fabrieksinstellingen alsnog een wipe uitvoeren op de vrije sectoren.

[ Voor 52% gewijzigd door Trommelrem op 23-05-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, Windows: "Restore to factory settings" uitvoeren, en data partities wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 21:02
Hoe heb je de laptop verkocht? Met of zonder Windows installatie(media)?

Wegens het ontbreken van een DVD raad ik aan een USB stick te maken met daarop een cleantool (zoals DBAN).

Let wel, de data is dan ook echt weg. Dit in tegenstelling tot delete of format (mits dit via de standaard commando's van Windows is gedaan)

Mijn persoonlijke menig? Nooit een harddisk verkopen. Al een keer doffe ellende mee gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door [Mad Max] op 23-05-2013 15:19 . Reden: Aanvulling / persoonlijke mening ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 20:20
Umbrah schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:17:
Yup, Windows: "Restore to factory settings" uitvoeren, en data partities wissen.
Ah, kijk. Dat wist ik niet (ik gebruik Ubuntu :P)

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
bedankt voor de hulp, ga ik de "restore to factory setting" optie proberen!
Dan hoef ik niet ook nog alle drivers opnieuw te installeren of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dat hangt er vanaf of de OEM de drivers in de recoverymedia heeft geintegreerd. In bijna alle gevallen hoef je de drivers niet opnieuw te installeren. Ook activatie geschiedt middels firmware, dus daar hoef je ook niet naar om te kijken.

[ Voor 53% gewijzigd door Trommelrem op 23-05-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
Kijk geweldig nieuws! Bedankt!!

Had echt niet verwacht dat het zo makkelijk was.. Nu rest mij nog alle belangrijke bestanden te vinden en dan de recovery te starten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee, het is een windows ding... alles gaat terug naar user-less, windows-only + drivers. Het hangt niet echt van de OEM af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Let wel op dat je NIET kiest voor de herstel optie, want dan wist hij alleen de geinstalleerde software (de Metro apps blijven dan staan) en je documenten, video's en foto's blijven dan bewaard...dus gewoon voor de reset to factory settings kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
Heb het gedaan, is prima gegaan krijg nu de keuze om een taal te kiezen, is helemaal goed gegaan, bedankt!
Pagina: 1