Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-08 20:46

tazitiz

dbprutser

Topicstarter
Ik ben sinds 1 week een trotse bezitter van een 4g telefoon.

nu heb ik nog een tmobile abonnement waar ik continue boven de bundel zit, en nog op een lage snelheid draai.

ik wil graag een 4g abonnenment, met een goede snelheid.
Nou zijn de snelheden tot 25 Mb/s bij vodafone en tot 50mb/s bij KPN aangeboden.
bij kpn en bij vodafone kost data buiten de MB-bundel 0,10 per MB.

als je daar kijkt hoe snel je de maximum bundel geinternet hebt, kan ik deze tabel samenstellen:
provider grootte bundel snelheid (max) bundel op (max) 1 maand technische max draaien
KPN 5000 MB 50 mb/s 800 seconde meer dan 1 miljoen euro
Vodafone red 4000 MB 42 Mb/s 760 seconde meer dan 1 miljoen euro

nou ziet dit er belachelijk uit, maar ga eens na. Er wordt een abonnement verkocht, met een technische snelheid - als je die gebruikt kan je beter je eigen provider opzetten.

Ik vind de maxima en de internet bundels belachelijk. een snelheid van 50 Megabits per seconde, en een bundel van 5000 megabytes per maand.

Binnen 1 kwartier is je bundel op.

ik moet even mijn frustratie kwijt - ik wil niet een international spekken, wel de nederlandse economie op pijl houden maar dat doe ik liever door naar de lokale ondernemers te gaan. Ik vind deze prijzen ondertussen veel te hoog. wie tweet er mee? #kpn # vodafone internet 4g bundelgrootte te klein dus #veelteduur

is dit een ludieke actie om de aandacht te krijgen?

[ Voor 0% gewijzigd door tazitiz op 23-05-2013 14:54 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een ludieke actie zou zijn om zelf een provider op te zetten en een betere deal aan te bieden. Meer concurrentie op de telecommarkt is de enige manier om lagere tarieven te krijgen. Helaas ben je net te laat met frequenties aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
tazitiz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:54:
Ik ben sinds 1 week een trotse bezitter van een 4g telefoon.

nu heb ik nog een tmobile abonnement waar ik continue boven de bundel zit, en nog op een lage snelheid draai.

ik wil graag een 4g abonnenment, met een goede snelheid.
Nou zijn de snelheden tot 25 Mb/s bij vodafone en tot 50mb/s bij KPN aangeboden.
bij kpn en bij vodafone kost data buiten de MB-bundel 0,10 per MB.

als je daar kijkt hoe snel je de maximum bundel geinternet hebt, kan ik deze tabel samenstellen:
provider grootte bundel snelheid (max) bundel op (max) 1 maand technische max draaien
KPN 5000 MB 50 mb/s 800 seconde meer dan 1 miljoen euro
Vodafone red 4000 MB 42 Mb/s 760 seconde meer dan 1 miljoen euro

nou ziet dit er belachelijk uit, maar ga eens na. Er wordt een abonnement verkocht, met een technische snelheid - als je die gebruikt kan je beter je eigen provider opzetten.

Ik vind de maxima en de internet bundels belachelijk. een snelheid van 50 Megabits per seconde, en een bundel van 5000 megabytes per maand.

Binnen 1 kwartier is je bundel op.

ik moet even mijn frustratie kwijt - ik wil niet een international spekken, wel de nederlandse economie op pijl houden maar dat doe ik liever door naar de lokale ondernemers te gaan. Ik vind deze prijzen ondertussen veel te hoog. wie tweet er mee? #kpn # vodafone internet 4g bundelgrootte te klein dus #veelteduur

is dit een ludieke actie om de aandacht te krijgen?
Je moet gewoon op de juiste momenten je abonnement afsluiten. Ik heb nu sim only, 125 belminuten plus 10.000 MB en 3000 smsjes iedere maand voor maar 18 euro per maand bij Vodafone. Mij hoor je niet klagen en ik vind het lekker goedkoop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz

tazitiz

dbprutser

Topicstarter
@wilko, dat klopt. heb ook niet het bedrag voor een frequentie op de plank liggen overigens. Maar het idee is zeker leuk

@alwaysleft klinkt goed, maar het gaat hier om een 4g abonnement. Jouw abonnenment is 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap het probleem niet. Zou het beter zijn om je 5000MB data te geven en dan maar een snelheid van 5Mbit? Dan kan je dus 8000 seconden doen met je data, heb je dat liever?

Deze abonnementen zijn bedoelt voor kleine hoeveelheden data en niet voor intensief gebruik. Enkel wel een hoge snelheid zodat de klein hoeveelheden alsnog snel verzonden worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 23-05-2013 15:21 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Je kunt in de 1800-band een klein deel frequenties voor 2G gebruiken. Dit kost niks, alleen registratieplicht bij Agentschap Telecom. Zo kun je een eigen netwerkje opbouwen als je wilt, bijv. voor thuis, met OpenBTS bijvoorbeeld.

Alleen ga je daar niet veel meer dan GPRS op krijgen (EDGE zit nog niet in OpenBTS) :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz

tazitiz

dbprutser

Topicstarter
Sorry maar misschien ben ik niet duidelijk. Ik wil graag 4g omdat:
1 snelle bandbreedte
2 veel dataverkeer

Met de huidige abonnementen voor een snelle bandbreedte gezorgd/beloofd. Maar als ik aan veel dataverkeer doe dan wordt het exhorbitant duur omdat er per Gb betaald moet worden.

Stel ik heb de bedoeling om prive met mijn telefoon/ipad per maand 20 Gb te gaan verstoken. wat kost me dat? bundel + overige Mb's = 50 euro (bundel) + 15*1024 (van Gb naar Mb) * 0,10 (10 cent per mb) = 1586 euro per maand. in het meest gunstige geval.

zijn dit onredelijke wensen?
is dit niet de bedoeling van het netwerk?

Kan iemand het onderbouwen wat bij de KPN of bij Vodafone het netwerk aan kan en wat de kosten werkelijk zijn?

ik voel me een beetje een cashcow/kaalplukkip met de 4g abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, dat zijn op dit moment onredelijke wensen en dat is niet de bedoeling van het netwerk. Dan zul je eerder moeten kijken naar laptop abonnementen maar dan is alsnog 20GB per maand niet de bedoeling.

Het maakt het wel makkelijker als je de juiste hoofdletters gebruikt voor de eenheden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Je wensen zijn onredelijk, omdat die telefoon abbo's door gewoon niet voor zijn bedoeld. Overigens is je berekening in de tabel lachwekkend en gewoon het draaien met cijfers, dus ik zou die zeker niet aanvoeren als je serieus wil worden genomen.

Maar wat Tsurany zegt is denk ik wel de geste. Overigens neem je 4G mobiele telefoon abbo voor de snelheid, niet voor het vele data verkeer, gezien een abbo voor de mobiele telefoon nooit is bedoeld voor veel data verkeer.

En een ludieke actie start je niet met een Twitter campagne ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-06-2013 12:39 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 21:53

3DDude

I void warranty's

tazitiz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:35:
Sorry maar misschien ben ik niet duidelijk. Ik wil graag 4g omdat:
1 snelle bandbreedte
2 veel dataverkeer

Met de huidige abonnementen voor een snelle bandbreedte gezorgd/beloofd. Maar als ik aan veel dataverkeer doe dan wordt het exhorbitant duur omdat er per Gb betaald moet worden.

Stel ik heb de bedoeling om prive met mijn telefoon/ipad per maand 20 Gb te gaan verstoken. wat kost me dat? bundel + overige Mb's = 50 euro (bundel) + 15*1024 (van Gb naar Mb) * 0,10 (10 cent per mb) = 1586 euro per maand. in het meest gunstige geval.

zijn dit onredelijke wensen?
is dit niet de bedoeling van het netwerk?

Kan iemand het onderbouwen wat bij de KPN of bij Vodafone het netwerk aan kan en wat de kosten werkelijk zijn?

ik voel me een beetje een cashcow/kaalplukkip met de 4g abonnementen.
snelle bandbreedte bestaat niet.
Zullen we het houden op veel bandbreedte ?

zijn dit onredelijke wensen? Ja
is dit niet de bedoeling van het netwerk? Nee

Nee

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verder snap ik ook niet wat "het netwerk aan kan" hiermee te maken heeft, of wat de kosten zijn. Denk je dat je er ook werkelijk iets aan kan veranderen dan?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 04:37
Aangezien vrijwel alle operatoren dacht ik 20Mhz-kanalen (2x10Mhz paired) gebruiken zitten ze voor LTE in de meest optimale situatie aan een theoretisch maximum van 300Mbps downstream per mast (van mast naar user). Upstream heeft een theoretisch maximum van ongeveer 75Mbps. Dat zijn absoluut theoretische maxima voor de best beschikbare hardware, in de praktijk ligt het veel lager. Reken dan uit dat die bandbreedte gedeeld moet worden door alle users op één mast en dan weet je wel waarom het gewoon niet wenselijk is om gebruikers aan te sporen om constant zware loads te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

AmbroosV schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:18:
Aangezien vrijwel alle operatoren dacht ik 20Mhz-kanalen (2x10Mhz paired) gebruiken zitten ze voor LTE in de meest optimale situatie aan een theoretisch maximum van 300Mbps downstream per mast (van mast naar user). Upstream heeft een theoretisch maximum van ongeveer 75Mbps. Dat zijn absoluut theoretische maxima voor de best beschikbare hardware, in de praktijk ligt het veel lager. Reken dan uit dat die bandbreedte gedeeld moet worden door alle users op één mast en dan weet je wel waarom het gewoon niet wenselijk is om gebruikers aan te sporen om constant zware loads te veroorzaken.
De operators hebben ook nog 1800 MHz (2x20 kpn/voda, 2x25 tmo uit m'n hoofd) en 2600 MHz-spectrum (2x10 kpn/voda, 2x5 tmo). Geen idee of je cross-band multi-carrier kan doen, maar er is genoeg ruimte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 04:37
OK, maar dan nog heb je per mast misschien 1Gbps (theoretisch maximum) voor alle gebruikers samen. Wanneer LTE aanslaat en je veel gebruikers hebt wil je echt niet dat die allemaal tegelijk gaan downloaden. Je merkt nu ook dat 3G echt verschrikkelijk traag gaat op drukke locaties, bij LTE zou dat net hetzelfde zijn. Caps zijn dan een manier om zwaar gebruik te ontmoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voordeel van 4G is vooral de latency.

Met 20Gb per maand dan ben je ook flink met je mobiel aan t downloaden. Dat is niet de bedoeling.

Ik heb zelf 4Gb en dat gaat bijna volledig op aan Spotify, maar zelfs in de hoogste kwaliteit zijn dat nog een flink aantal uren (100MB/u)

De snelheid van 4G is ook handig voor browsen. Nu duurt het soms nog best lang voordat een webpagina geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
Misschien is het handig om op te sommen waarom je precies 4G wilt en zoveel data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz

tazitiz

dbprutser

Topicstarter
Ik wil internet kunnen gebruiken op de snelheid die wordt geadverteerd. Of ik hier naar streaming video kijk, office op de mobile draai of uitzendinggemist in de trein tussen maastricht en amsterdam heen en weer wil kijken lijkt me ver van de discussie staan.

Als ik een snelweg tol betaal doe ik dat om 120 km/h kunnen rijden langer dan 1% van de tijd. En wat is zoveel data? de kpn reklame voor 4g - is een goede om na te denken over ouderwets en datagrootte.

wie kent nog de wap tijd? dat je per Kb een gulden betaalde...

verder lijkt het me niet de bedoeling dat als je een abonnement met 50 Mbit verkoopt dat als een mooie groep gebruikers er gebruik van maakt dat het weer terugvalt tot onder de 2g.

Een abonnement waar ik meer dan 1 procent van de bandbreedte wil gaan gebruiken die wordt geadverteerd als mogelijk is toch niets onredelijks of ben ik nou malle henkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
De fout die je maakt, is dat je bandbreedte (snelheid) vereenzelvigt met dataverbruik (hoeveelheid). Als je een auto huurt waarmee je 500 km per dag mag rijden, ga je toch ook niet klagen dat je in 24 uur eigenlijk 3120 km zou kunnen rijden @ 130 km/h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Ik snap het wel een beetje; wat heb je aan de hoge snelheden als je die toch niet kan gebruiken ivm beperkte bundel en hoge buiten-de-bundel kosten? Het is wat dat betreft meer een "wie heeft de hoogste cijfers" oorlog dan daadwerkelijk bruikbaar...
Wilko schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:21:
De fout die je maakt, is dat je bandbreedte (snelheid) vereenzelvigt met dataverbruik (hoeveelheid). Als je een auto huurt waarmee je 500 km per dag mag rijden, ga je toch ook niet klagen dat je in 24 uur eigenlijk 3120 km zou kunnen rijden @ 130 km/h?
Eens kijken hoe je zou reageren als de provider van je internetlijn thuis deze redenatie zou hanteren en per mb gaat afrekenen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
JT schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:44:
Eens kijken hoe je zou reageren als de provider van je internetlijn thuis deze redenatie zou hanteren en per mb gaat afrekenen :)
Dat verandert niets aan het feit dat bandbreedte != hoeveelheid data.
Bovendien is een vaste lijn niet goed te vergelijken met mobiel verkeer, vanwege de technische beperkingen van de zendmasten. Zie hierboven. Dergelijke beperkingen zijn bij een vaste lijn nauwelijks aanwezig.
Om antwoord op je vraag te geven: dan zou ik op zoek gaan naar andere oplossingen, zoals op de universiteit data verstoken. Of onder ogen zien dat de huidige markt niet toestaat dat ik meer data verbruik dan x MB, en me daar naar voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Ik denk eerder dat half NL in opstand komt. En nee, er is geen harde relatie tussen bandbreedte en databundel. Maar een dergelijke bandbreedte suggereert iets wat er niet is plus wat heb je eraan als je toch geen bundel hebt waarmee je voor redelijke kosten er daadwerkelijk gebruik van kan maken ipv alleen ermee patsen bij vrienden?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

AmbroosV schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:21:
OK, maar dan nog heb je per mast misschien 1Gbps (theoretisch maximum) voor alle gebruikers samen. Wanneer LTE aanslaat en je veel gebruikers hebt wil je echt niet dat die allemaal tegelijk gaan downloaden. Je merkt nu ook dat 3G echt verschrikkelijk traag gaat op drukke locaties, bij LTE zou dat net hetzelfde zijn. Caps zijn dan een manier om zwaar gebruik te ontmoedigen.
1 Gbps is op dit moment volgens mij het maximum (200 gebruikers kunnen volgens mij op volle snelheid downloaden op 1x10 MHz LTE, als ik me niet vergis). Met LTE-Advanced verveelvoudigt dat nog. Maar dan moet je dus ook >1 Gbps backhaul hebben liggen.

Voordelen van LTE:
- beter schaalbaar (technieken om overbelasting te voorkomen en betere loadbalancing toe te passen bij meerdere carriers/meerdere cells)
- grotere capaciteit
- minder overhead (alles is packet switched, minder states in het netwerk zviw)

En 1 Gbps is nu nog een hoop. Op plekken waar je dat echt gaat bereiken kun je ook meerdere kleine cells neerzetten. Vodafone heeft bijv. in Utrecht in Hoog Catharijne 3G-picocellen die het netwerk buiten ontlasten. Die gebruiken dezelfde frequenties als de macrocell die bovenop de V&D staat, op steenworp afstand.

Bij 4G is dat soort technieken nog effectiever in te zetten omdat de providers dan ook frequenties kunnen gebruiken die in het macronetwerk niet worden gebruikt; op drukke punten gooi je er zo nog een Gbps bij op 2.6 GHz, en nog een Gbps op 1800 MHz... Bij 3G kan dat niet zomaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz

tazitiz

dbprutser

Topicstarter
Volgens mij is het niet duidelijk wat ik bedoel - of wat mijn mening is.

Wat is mijn mening dan?

Er wordt geadverteerd met u kunt bij ons internetten met 40 of 50 Mb per seconde.
groot in rood of groen.

Dat wil ik! op 40 of 50 Mb per seconde internetten. Wat maakt niet uit, maar het kan!
En als het even kan langer dan 1 kwartier per maand.

Maar na 1 kwartier per maand - gebruikmakend van deze geweldige aanbieding en bandbreedte - is de bundel al op.

Wat heb ik dan aan die bandbreedte als ik die niet mag gebruiken? Stel ik wil maar 1% van die bandbreedte wil gebruiken? dan betaal ik minstens 1500 euro.

De bundel is in mijn mening niet in verhouding met de bandbreedte.

Ik voel me net een NS klant met de Fyra hier. Je betaalt goed, en je mag af en toe een stukje rijden.

Is dit duidelijker zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:16
tazitiz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:36:
Volgens mij is het niet duidelijk wat ik bedoel - of wat mijn mening is.

Wat is mijn mening dan?

Er wordt geadverteerd met u kunt bij ons internetten met 40 of 50 Mb per seconde.
groot in rood of groen.

Dat wil ik! op 40 of 50 Mb per seconde internetten. Wat maakt niet uit, maar het kan!
En als het even kan langer dan 1 kwartier per maand.

Maar na 1 kwartier per maand - gebruikmakend van deze geweldige aanbieding en bandbreedte - is de bundel al op.

Wat heb ik dan aan die bandbreedte als ik die niet mag gebruiken? Stel ik wil maar 1% van die bandbreedte wil gebruiken? dan betaal ik minstens 1500 euro.

De bundel is in mijn mening niet in verhouding met de bandbreedte.

Ik voel me net een NS klant met de Fyra hier. Je betaalt goed, en je mag af en toe een stukje rijden.

Is dit duidelijker zo?
Als je in Full HD gaat streamen naar je telefoon, is inderdaad je bundel binnen 15 minuten op. Maar als je voorheen met een bundel van (ik noem maar wat) 1GB kon doen, dan kan je dat nu nog steeds. Bij normaal gebruik kan je er nog steeds een maand mee doen, enkel de websites die je bezoekt laden een stuk sneller.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz

tazitiz

dbprutser

Topicstarter
German Pivo,

de telefoon is sneller. de verbinding is sneller. de mogelijkheden zijn hoger. het scherm is HD. ik doe meer en meer via internet, als ik geen wifi beschikbaar heb.
Maar als je voorheen met een bundel van (ik noem maar wat) 1GB kon doen, dan kan je dat nu nog steeds.
dat is het punt ook niet. Nou ja, zijdelings. Wat heb ik aan een abonnement welke adverteert dat je 50 Gb snelheid hebt, dat ik die maar 15 minuten per maand kan gebruiken ?

iedereen hier die probeert te nuanceren dat dit een domme vraag is, bedankt voor de nuance. Maar geef eens antwoord op de vraag? wat heb ik aan 50 Mb snelheid als ik die met 15 minuten opmaak en dan de rest van de maand alleen buiten de bundel kan internetten?

KPN? Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Als je een snelle auto koopt kan je ook 300, dat wil niet zeggen dat je er in nederland gebruik van maakt. Waarschijnlijk koop je zo'n auto voor de snelle tussen acceleraties. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz

tazitiz

dbprutser

Topicstarter
Spitie, klopt. de telefoon kan meer aan. maar de maximumsnelheid van de provider zelf mag ik maar op 1% van de route gebruiken en dan moet ik stoppen.
Denk je eens in dat je de eerste kilometer van de afsluitdijk 130 mag, en daarna kan je het vergeten.

DAT klopt er hier niet

[ Voor 29% gewijzigd door tazitiz op 17-06-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Het mag wel; maar net als de snelheidslimiet overtreden kan het je flink geld kosten.

In hetzelfde kader is de snelheidslimiet helemaal belachelijk; Je mag maar 33% van je theoretische max gebruiken. Je haalt niet eens 100% van je snelheid (Komt wellicht door je mede weg gebruikers; Net zoals je telefoon (gebruik))

Dat de auto een hogere topsnelheid heeft is een bijkomend voordeel; je doet het voor de tussenacceleraties.

/Volgens mij is het antwoord op je vraag dat de telecomproviders en jij een ander doel hebben met de snelheid ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Spitie op 17-06-2013 16:45 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz

tazitiz

dbprutser

Topicstarter
Spitie,

de vergelijking gaat erg scheef zo.

als ik de afsluitdijk op maximum snelheid rij krijg ik geen boete.
als ik een maand lang mijn bundel op maximum (geadverteerde) snelheid gebruik kost het mij 1 miljoen euro.

tussenaccelleraties vind ik ook een erg zwak tot enorm slechte opmerking - als ik een tussenacceleratie van een halve minuut doe kan ik dat 1 keer per dag doen. als ik dat een minuut ipv een halve minuut doe ben ik 500 euro verder. ik koop geen 4g telefoon om daar hetzelfde mee te doen als een 3g telefoon. Ik neem geen 4g abonnement om daar hetzelfde als met een 3g abonnement mee te doen.

Ik wil ook niet een maand lang 40 Mb/s kunnen draaien, maar 15 minuten per maand - is een lachertje.

De geadverteerde bandbreedte kan je dus in feite nooit gebruiken.
Nooit? Nou in februari schrikkeljaar kan je het 0,0373 procent van de tijd gebruiken.

Een geadverteerde bandbreedte die je in totaal 0,04 procent van de tijd kan gebruiken is in mijn mening veel bandbreedte die je niet kan gebruiken. Ja om je buurman te laten zien - kijk ik heb 50 Mb ! Dat is zo ongeveer het enige wat je er dan mee kan. Ik heb andere dingen om mee te compenseren gelukkig.

[ Voor 1% gewijzigd door tazitiz op 17-06-2013 16:59 . Reden: tiepvoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ach, je kunt het ook anders doen... Ik heb een 200MB internetbundel bij Telfort met 2Mbit download en 0,1Mbit upload. Dat laatste is mij pas later duidelijk geworden overigens.
Snelheden zijn zo laag dat mocht je besluiten om je 200MB er doorheen te raggen, je dat in 4 weken tijd nog niet lukt.

Laatst weekje op vakantie geweest, wel bereik, maar heel traag internet. Ik heb vroeger ook wel met 2Mbit internet gewerkt met 128Kbit upload, maar dit sloeg echt alles. In een week tijd misschien 10MB kunnen verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 20:19
tussenaccelleraties vind ik ook een erg zwak tot enorm slechte opmerking - als ik een tussenacceleratie van een halve minuut doe kan ik dat 1 keer per dag doen. als ik dat een minuut ipv een halve minuut doe ben ik 500 euro verder. ik koop geen 4g telefoon om daar hetzelfde mee te doen als een 3g telefoon. Ik neem geen 4g abonnement om daar hetzelfde als met een 3g abonnement mee te doen.
Je koopt sowieso geen 4G om er hetzelfde mee te doen. Andere grote voordelen zijn een lagere latency en beter bereik (op de 800MHz frequentie). Je moet dus helemaal dat abonnement niet nemen als je alleen maar naar de topsnelheid kijkt, de vergelijking met die auto die 300 km/u is dus helemaal niet zo scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Elke internetverbinding is gedimensioneerd in bandbreedte en datalimiet. Servers in datacentra hebben deze limitaties, thuislijntjes hebben vaak een FUP en 4G verbindingen ook.

Dat de dimensies van een 4G verbinding niet erg in verhouding tot elkaar staan, is niet erg relevant. Ja, je kan sneller en ja, het is jammer dat de datalimiet niet groter is.

Echter is het onzin om te zeggen dat het daarom klaploperij is, omdat de verhoudingen met een tragere verbinding beter zouden zijn. Zoals jij het stelt, lijkt het veel onredelijker dan het echt is. Providers hebben goede redenen om grootgebruik te limiteren. Wees blij dat de MBs die je gegund worden, sneller binnen komen.

Abonnementsvormen zijn gemaakt voor veel gebruikte use cases. Natuurlijk betaal je geen miljoen, om vol gas te kunnen gebruiken. De prijscurve is nu eenmaal niet ontworpen voor zulke gebruikscijfers.

Als je even belt met KPN/Vodafone, willen ze je vast een onbeperkt abbonement geven voor rond de 200 euro per maand.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

tazitiz: ik zie het probleem niet; de hoge snelheid zorgt ervoor dat je internetervaring sneller wordt. Stel dat je zo nu en dan foto's uploadt, dan gaat dat nu veel sneller. Je hoeft minder vaak te wachten omdat alles heel snel laadt, ook al ben je wel qua bundel beperkt in hoeveel je kunt laden bij een bundel van 1 GB...

De autometaforen op dit forum ben ik trouwens ook wel een beetje zat. Je kunt niet alles met auto's, treinen etc. vergelijken...

Probleem is ook dat zodra iedereen veel gaat verbruiken, juist de snelheden weer omlaag gaan waardoor ook die kleine downloads/fotoviews trager worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 22:28
Onbeperkte internet bundels kunnen in het buitenland wel (ook op 4G) alleen hier doen ze het niet.
(Robin Mobile is met z'n 7.6 Mb/s ook geen 4G snelheid)

Dus elke opmerking dat de masten het niet aan kunnen... tjah ze zullen in het buitenland vast ander soort en veel goedkopere masten hebben dan hier.

En zelfs met mijn oude Tmobile i-abo welke onbeperkt heeft op 2Mb/s (0.3 MB/s) haal ik nog 900 MB in een uur.

Ik snap het issue best wat hier genoemd wordt zeker omdat het vroeger in NL en in andere landen nu nog gewoon kan (onbeperkt op hoge snelheid downloaden).
Heb vaak gedacht een MVNO op te starten met onbeperkt internet maar wat verbruikt iemand waarbij je de limieten weg haalt...
Al stel een je snelheidscap van 20 Mb/s dan nog kan iemand theoretisch per maand 6,5 TB halen om te downloaden (moet ie wel fulltime bezig zijn).
Als iemand weet wat de inkoopkosten voor GB zijn als MVNO/Groot verbruiker is te berekenen of een echte onbeperkte abo haalbaar is om op te stellen ;)....
_JGC_ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:07:
Ach, je kunt het ook anders doen... Ik heb een 200MB internetbundel bij Telfort met 2Mbit download en 0,1Mbit upload. Dat laatste is mij pas later duidelijk geworden overigens.
Snelheden zijn zo laag dat mocht je besluiten om je 200MB er doorheen te raggen, je dat in 4 weken tijd nog niet lukt.

Laatst weekje op vakantie geweest, wel bereik, maar heel traag internet. Ik heb vroeger ook wel met 2Mbit internet gewerkt met 128Kbit upload, maar dit sloeg echt alles. In een week tijd misschien 10MB kunnen verbruiken.
Iets minder in een kwartier kan je er door heen zijn hoor.
Dat de huidige apps en mail etc. niet zo veel vragen wil niet zeggen dat als jij een goed youtube filmpje kijkt er na een uurtje wel er door heen zit ;)

[ Voor 29% gewijzigd door nils7 op 18-06-2013 09:54 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Pagina: 1