Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTML en head tags niet herkend - ten einde raad

Pagina: 1
Acties:

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Hallo tweakers.

Ik zit met een groot probleem op één van de productie servers op mijn werk. Dit probleem is niet op te lossen door backups van de bestanden terug te plaatsen!

Het probleem is het volgende; de gegenereerde HTML (uit verschillende php bestanden) wordt netjes op de juiste plek ge-output. Maar de DOM herkent de eerste tag niet, en plaatst daardoor alles in de body van de pagina. Firefox geeft als melding 'verdwaald documenttype'

Zelfs na het terug plaatsen van backups is deze fout niet te herstellen.

HTML:
--img offline gehaald--

DOM rendering:
--img offline gehaald--

Ik was bezig met het forceren van UTF-8 codering van de pagina's. Om dit te bewerkstelligen heb ik 3 bestanden aangepast, welke in de php headers UTF-8 forceerde. Uiteraard heb ik deze bestanden gewoon weer uit backups terug geplaatst, maar de fout blijft.

Alvast bedankt voor alle input!

[ Voor 7% gewijzigd door guanche op 21-11-2013 12:33 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik vermoed dat je eerste meta-tag een kwootje mist ;)

Intentionally left blank

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:58:
Ik vermoed dat je eerste meta-tag een kwootje mist ;)
En dat is vaak te achterhalen met een html validator :)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Sterker nog: ik denk dat er een verdwaalde quote nog voor de doctype staat. Als je gewoon de broncode van de pagina bekijkt (dus gewoon via "view page source" en niet via devtools - die laat enkel een representatie zien adhv de DOM-tree) zou je het snel genoeg moeten zien.

Intentionally left blank

• guanche
Het heeft zo te zien te maken met een BOM (geweldige naam voor deze error). Maar het vreemde is dat ik het probleem niet heb kunnen fixen door backup files terug te zetten.

Hoewel het niet mijn code is (gelukkig), heb ik uiteraard de quotes wel goed gechecked. Waarom ik niet aan de validator dacht? :')
Byte-Order Mark found in UTF-8 File.

The Unicode Byte-Order Mark (BOM) in UTF-8 encoded files is known to cause problems for some text editors and older browsers. You may want to consider avoiding its use until it is better supported.
Maargoed. Het opslaan met en zonder BOM hebben geen verschil. Hoewel het me sterk lijkt, vraag ik me af of de behandelde php bestanden voor de output hier enig effect op hebben.

Nog steeds geen oplossing dus

(PS. Alles behalve IE renderen de pagina's iig wel)

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als je UTF-8 wilt hebben, waarom staat er dan iso-8859-1 in je meta-tag?

• guanche
Omdat dat nog de bestanden zijn uit de backup.

Zoals gezegd, deze heb ik op de productie server terug geplaatst (naar de oude situatie 8859-1). Enkel blijft de fout.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Wat gebeurd er als je zo'n HTML bestand in een editor opent en opslaat als iso-8859-1? En zie je in die editor ook rare tekens voor je doctype staan?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Als je een PHP file hebt waar nog voor de <?php een BOM staat dan kan die ook geoutput worden

Intentionally left blank

• guanche
Bedankt voor de aanknopingspunten! Morgen weer verder puzzelen. (Toch maar even de backup van vanacht terug gezet ;) )
Pagina: 1