Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Topicstarter
Goedemiddag medetweakers,

Sinds een een tijdje heb ik last van een wat merkwaardig probleem. De driver van mijn videokaart crasht meer dan regelmatig en moet dat even opnieuw opstarten. Het beeld wordt dan even zwart en de meeste spellen knallen er dan uit. Dit gebeurt echt iedere 2 à 3 minuten, soms nog wel vaker. Nou is dit an sich een probleem wat wel vaker voorkomt (gezien wat google-zoektochten) en vaak wordt het werkgeheugen hier als schuldige van bevonden. Ik heb dus op een loze woensdagavond alle 4 de geheugenstrips (4x2gb) individueel erin gehad en gecontroleerd met MEMCHECK. Bij alle 4 gaf hij aan geen fouten te hebben gevonden en bij alle 4 bleef de driver crashen. Mijn conclusie hieruit is dat het niet aan mijn werkgeheugen ligt. Verder heb ik nog 2 losse voedingkabels geprobeerd ipv 1 kabel met 2x6pins aansluiting. Ik heb een splinternieuwe Seasonic X-650 voeding waar hij eerst prima op functioneerde, dus deze sluit ik in principe ook uit.

Nu komt het bijzondere gedeelte:
Toen ik een tijdje geen internet had vanwege een overstap, deed mijn pc het ineens zonder problemen. Ik kon uren gamen, film kijken of wat dan ook (behalve internetten dus ;) ) zonder problemen. Ik begon al bijna in reparerende kaboutertjes te geloven (niet de link van het ontbrekende internet te hebben gelegd), maar toen mijn nieuwe internet was aangesloten, keerde het probleem weer terug. Zowel het oude als het nieuwe internet abbo is van Telfort met hetzelfde modem en het probleem doet zich zowel bij het oude als het nieuwe modem voor.

Als ik de ethernetkabel uit het modem trek, is er niks aan de hand en functioneert ie naar behoren, doe ik de kabel erin, duurt t hooguit 1 minuut en crasht de driver gelijk (en blijft dit doen). Verder is het me opgevallen dat als ik de muis niet beweeg (bij film kijken bijvoorbeeld) de driver een stuk minder crasht, maar wordt de videokaart wel steeds warmer en begint de fan steeds harder te draaien. Tik ik mn muis dan even aan, crasht de driver meteen, komt de fan weer tot rust en begint het hele proces weer opnieuw.

Ik heb al diverse oudere drivers van Nvidia geprobeerd en heb ook de ethernetdrivers van mijn moederbord opnieuw geïnstalleerd. Verder leveren zoektochten naar Nvidia drivercrashes icm internetverbinding mij nog niets op. Het enige waar ik nog mee kan komen is een clean instal proberen, maar wil ik als het even kan toch liever voorkomen.

Vandaar mijn post hier. Heeft iemand enige suggestie waar het mee te maken zou kunnen hebben/wat ik nog kan proberen?

Mijn systeem: (zie ook mijn inventaris)
Proc: Core i5-750
Mobo: Gigabyte GA-P55-UD3 (rev 1.0)
Werkgh: 4 x 2gb Kingston ddr3-1333 budget reeks oid
SSD: Samsung 840pro 512gb
HDD: Samsung spinpoint F4 2tb
Graka: ASUS GTX 660ti DC2T
Voeding: Seasonic X-650

Alle input wordt gewaardeerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Je leest tegenwoordig nog wel eens over Bitcoin mining virussen die je videokaart gebruiken. Had je al een (up-to-date) virusscan gedraaid?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

Eerste waar ik ook aan dacht : bitcoin virus.

PC even goed scannen of op zoek naar het juiste process en die beeindigen (kan even niet op de naam komen, niet alle virusscanners zien het 'bitcoin-virus' als virus...omdat het eigenlijk ook geen virus is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Topicstarter
Hmm...een bitcoin virus, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb even een virusscan eroverheen gegooid en tot nu toe lijkt het aardig goed te gaan. Nou heb ik een flink stevige houten tafel, dus daar klop ik m nog even op af, maar voor alsnog bedankt! (Eigenlijk sowieso bedankt voor de input ;) )

Edit:
Nog steeds geen crashes gehad! :D
Bedankt heren! *O*

[ Voor 9% gewijzigd door CrackSlet op 24-05-2013 18:19 ]