Toon posts:

[windows 8]Kan geen bestanden verwijderen + openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds gisteravond heeft mijn laptop (Asus N55sf) nogal vreemde kuren. bij het opstarten krijg ik een of andere themida error: Themida.
File Corrupted!. This program has been manipulated and maybe it's infected by a virus or cracked.
This file won't work anymore.
Daarnaast krijg ik een error dat een bestand in de AppData map niet geopend kan worden. (ook bij het opstarten)

Daarnaast kan ik geen bestanden meer verwijderen en verplaatsen. Word bestanden willen niet eens meer geopend worden. Ook programma's kunnen niet gedeïnstalleerd worden.
Het probleem is voor zover ik weet ontstaan sinds ik een server client van Spotimoto (waarmee je vanaf je tablet spotify op je pc kunt besturen) heb geinstalleerd.

Is iemand bekend met dit probleem? Ik draai windows 8 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

En toen je Spotimoto weer even deinstalleerde?
Of terugging naar een herstelpunt van daarvoor?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spotimoto deinstalleren gaat dus niet. Daarnaast zie ik nu net dat mijn laptop niet automatisch herstelpunten maakt waardoor ik dus ook niet terug kan gaan naar een oud herstelpunt.

Ook het scannen van de C schijf geeft een foutmelding. (via: eigenschappen: Extra -> controleren)
Ook via command CHKDSK geeft ie een foutmelding.
Als kers op de taart wil google chrome ook opeens niet meer openen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als backup maken en Windows er opnieuw opzetten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat dat de enige oplossing is ja. Ik heb trouwens alleen een image van windows 8 op mijn hdd staan aangezien fabrikanten tegenwoordig te lax zijn om een cd mee te leveren. Als ik de image mount, is er dan kans dat er tijdens de installatie het een en ander misgaat doordat er op de hdd geen bestanden kunnen worden verwijdert en verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een herstelimage zet je over het algemeen buiten het OS om terug. Als je 't OS nodig hebt om deze terug te zetten, is het een slechte oplossing. Als je namelijk het OS helemaal niet meer in komt, of je HDD is vervangen, heb je er niets aan. Daarom dus dat je vaak de opdracht krijgt om herstel DVDs te maken, waarop het image wordt gezet en je met de eerste schijf opstart voor herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:40

NSG

Je weet niks!

Ik begrijp uit je OP dat je CHKDSK heb uitgevoerd, was dit binnen Windows of is je laptop hiervoor opnieuw opgestart "chkdsk c: /r".

Heeft dat commando je niet geholpen dat zou je nog automatisch herstel kunnen proberen, je moet daarvoor wel in de "Advanced Startup Options" komen.

Als ook dat geen effect heeft gehad kan je Windows 8 "vernieuwen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CHKDSK heb ik binnen windows uitgevoerd. Hartelijk dank voor de suggesties maar het lijkt mij toch het beste om Windows er schoon op te zetten, vooral omdat ik dan ook van alle voorgeïnstalleerde Asus meuk af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een schone installatie van windows 8 eropgezet. Mijn laptop geeft bij het opstarten echter de melding dat ik moet kiezen tussen twee installaties van windows, die nieuwe en de oude. Windows.old had ik al verwijderd dmv schijfopruiming dus ik begrijp niet hoe het kan dat mijn laptop nog steeds deze melding geeft? Zijn er misschien nog meer mappen gerelateerd aan mijn oude windows installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat je ziet aan keus komt door UEFI. Je moet even zoeken hoe je met bcdedit oid de verkeerde entry eruit kan gooien, of de boel helemaal opnieuw laten opbouwen. Er is hier al eens een topic langs gekomen met een vergelijkbare vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hero of Time schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:02:
Wat je ziet aan keus komt door UEFI. Je moet even zoeken hoe je met bcdedit oid de verkeerde entry eruit kan gooien, of de boel helemaal opnieuw laten opbouwen. Er is hier al eens een topic langs gekomen met een vergelijkbare vraag.
Verkeerde BCD entry verwijderen kan met msconfig. Eventueel kun je zelfs vanuit WinPE de hele bcd verwijderen en opnieuw aanmaken met bcdboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:19:
[...]

Verkeerde BCD entry verwijderen kan met msconfig. Eventueel kun je zelfs vanuit WinPE de hele bcd verwijderen en opnieuw aanmaken met bcdboot.
Hartelijk dank! met msconfig kon ik inderdaad de oude installatie 'definitief' verwijderen. Wat mij betreft kan hier nu wel een slotje op.
Pagina: 1