Toon posts:

Wel of geen proxy-server??

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me nu afvraag is het volgende:

Ik heb thuis een netwerkje met 2 clients en een server. Internet delen enzo gaat via winroute pro. Als ik de proxyserver aanzet werkt alles (e-mail/napster/internet) alleen hotmail krijg ik niet aan de praat. Als ik de proxyserver uitzet werkt alles wel naar behoren. Mijn tweede probleem(pje) is dat als de proxy aan staat ik steeds op vernieuwen moet klikken na het openen van wwww.tweakers.net om de nieuwste topics te lezen.

Graag reacties/tips: Wel of geen proxyserver??

Verwijderd

Gebruik je wellicht de dns-functionaliteit van de proxy-server.
Ik heb hier thuis een 386SX16/4MB staan met freeSCO als router. Deze gebruik ik meteen ook als DNS-servertje, maar ik moet ook elke keer F5-en als ik voor het eerst een domein bezoek (moet ik dus nog eens wat aan doen).
Ik maak het op m'n werk idd ook nogal eens mee dat mensen niet op HotMail aan kunnen melden als ze niet op ons eigen netwerk (een NT4-domein) zijn ingelogd, terwijl ze verder wel overal op internet kunnen komen (onze proxy staat buiten het domein).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uit.

Lekker NATten met dat ding...ideaal ;)

Enige probleempje wat ik heb is dat ik
1) m'n webserver wel kan portmappen naar buiten maar 'm op een eigen netwerkclient niet kan zien
2) Ik alleen op de server UserFriendly.org binnenkrijg, en niet op de clients :?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device