Thuis netwerk advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-12 14:56
Beste,

Ik ga over 2 weken verhuizen naar een andere woning. Mijn kamer is op dit moment op de 1ste verdieping, maar in de nieuwe woning ga ik naar zolder.
Er zijn op dit moment 2 internet kabels getrokken door het ''nieuwe'' huis. 1 loopt tot de eerste verdieping en 1 loopt door naar zolder, meer is ook niet mogelijk volgens mij.
Ziggo Ubee Modem zit op dit moment bij de tv en router in de meter kast op de begane grond.

Nu zit ik met de volgende zaken:

Ik wil graag wireless internet met een goede dekking hebben door het hele huis; begane grond, eerste verdieping en de zolder. ( wifi voor telefoons en ipads)
Ook wil ik bekabeld internet hebben op de eerste verdieping ( pc en xbox broertje ) en zolder voor mijn computer en xbox op de zolder.

Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik dit nu voor elkaar krijg.

Iemand miss tips?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Iedere verdieping een switch/accesspoint combo?

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik zou inderdaad gaan voor een switch waar je dan een access pointje aan hangt. Let er wel n beetje op dat je ze dan op elke verdieping op een ander kanaal zet. (1, 6 en 11)
En koop geen troep van sweex o.i.d. want daar krijg je alleen maar gedonder mee.

Dit moet prima zijn:
SW: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D
AP: pricewatch: TP-Link TL-WA901ND

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-12 14:56
daar zat ik al aan te denken, thanks voor de bevestiging! Dan 2 maal een switch en 2 maal een accesspoint