Toon posts:

GTX 680 + GTX 560

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest mijn MSI GTX-TI 560 Twin Frozr II even afstaan aan MSI omdat die defect was. Dat heb ik in ridderkerk gedaan bij alternate.
Dus toen ik daar toch was dacht ik, Nu heb ik voor een tijdje geen videokaart meer. Dan maar gelijk een nieuwe kopen. (Ik gebruikte al 2 videokaarten maar mijn 2de was niet goed)
Toen heb ik de EVGA GTX 680 gekocht en inmiddels is mijn Twin Frozr teruggekeerd.
Maar nu heb ik een probleem.
Mijn voeding heeft maar 2 PCI-E kabels maar allebei de video kaarten hebben er 2 nodig, Ik weet niet zeker of ze die MOETEN hebben maar het lijkt mij van wel.
Moet ik nu een nieuwe voeding kopen of kunnen ze allebei met maar 1 PCI-E kabel vast?

Videokaart1: EVGA GTX 680
Videokaart2: MSI GTX 560-TI Twin Frozr II
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W

-SweanS

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:19
Waarom wil je ze allebij tegelijk aansluiten als ik vragen mag ?
Maar als je het echt zou willen kun je gewoon verloop stekkertjes nemen, je voeding is sterk genoeg denk ik (als de rest van je systeem niet heel gek is). Zoiets als dit: http://nl.startech.com/Ka...kabel-Voeding~PCIEXSPLIT6

[ Voor 17% gewijzigd door sjaakwortel op 23-05-2013 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
sjaakwortel schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:42:
Maar als je het echt zou willen kun je gewoon verloop stekkertjes nemen, je voeding is sterk genoeg denk ik (als de rest van je systeem niet heel gek is). Zoiets als dit: http://www.ncix.ca/products/?sku=35497
Ik heb graag 2 videokaarten omdat ik 4 beeldschermen heb :9

Verwijderd

Topicstarter
sjaakwortel schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:42:
Maar als je het echt zou willen kun je gewoon verloop stekkertjes nemen, je voeding is sterk genoeg denk ik (als de rest van je systeem niet heel gek is). Zoiets als dit: http://nl.startech.com/Ka...kabel-Voeding~PCIEXSPLIT6
Moet ik niet 8-pins hebben? bij de 860 moet dat volgens mij wel maar bij de 560 niet.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:19
Je kan in iedergeval verloopjes van alles naar alles krijgen, dus ik denk dat het wel goed komt.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Die 560 is dan toch niet echt van toegevoegde waarde?
Een 680 kan out of the box 4 monitoren draaien (waavan 3 in NVSurround), en die 560 doet toch ook niks om de performance te verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
Oraijon schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:55:
Die 560 is dan toch niet echt van toegevoegde waarde?
Een 680 kan out of the box 4 monitoren draaien (waavan 3 in NVSurround), en die 560 doet toch ook niks om de performance te verbeteren?
Maar als ik 4 beeldschermen op 1 kaart doe dan is de performance van mijn mainscreen (degene waar ik games op speel) wel lager of valt dat wel mee?

EDIT: Of ik moet nog meer beeldschermen erbij doen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 15:36 ]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Ga NIET twee verloopstukjes kopen. Deze twee kaarten gaat je voeding NIET trekken. Het is niet voor niets dat er maar twee van die aansluitingen opzitten vanuit de fabriek. Beter gewoon 1 enkele GTX 680, die draait ook gewoon 4 beeldschermen. Als je terwijl je aan het gamen bent op de rest van je schermen gewoon je bureaublad oid hebt staan maakt dat voor de performance niets uit. Het renderen van 2D informatie op schermen kost de videokaart totaal geen moeite. Probeer die 560 te slijten en speel door met je 680.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

Topicstarter
Liveshort schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:58:
Ga NIET twee verloopstukjes kopen. Deze twee kaarten gaat je voeding NIET trekken. Het is niet voor niets dat er maar twee van die aansluitingen opzitten vanuit de fabriek. Beter gewoon 1 enkele GTX 680, die draait ook gewoon 4 beeldschermen. Als je terwijl je aan het gamen bent op de rest van je schermen gewoon je bureaublad oid hebt staan maakt dat voor de performance niets uit. Het renderen van 2D informatie op schermen kost de videokaart totaal geen moeite. Probeer die 560 te slijten en speel door met je 680.
Of een nieuwe voeding kopen aangezien ik veel multitask tijdens het gamen.
(youtube, streams etc.)

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Streams, youtube en dergelijke zijn in verhouding tot een game niet echt veeleisend voor de gpu, geef anders wat meer informatie over welke games je speelt, resolutie etc. Misschien heb je niet eens een 560 nodig om te kunnen doen wat je wilt ;)

Verwijderd

Topicstarter
TheThomas schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:17:
Streams, youtube en dergelijke zijn in verhouding tot een game niet echt veeleisend voor de gpu, geef anders wat meer informatie over welke games je speelt, resolutie etc. Misschien heb je niet eens een 560 nodig om te kunnen doen wat je wilt ;)
Ik speel voornamelijk:
Counter-strike:Source en Global Offensive
League Of Legends
Minecraft
Blacklight Retribution
Alles op max-settings full screen 1920:1080 full HD.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-02 22:10
Dat lukt wel hoor... Een GTX 680 gaat echt niet warm worden van wat 2D stuff op de achtergrond, vooral als die content eigenlijk static is.

[ Voor 74% gewijzigd door Paprika op 23-05-2013 17:30 ]

Pagina: 1