Toon posts:

680, 690 of Titan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben rustig begonnen met het samen stellen van een nieuwe computer. Ik heb een budget van 2000 euro en zal de de pc vooral voor gamen gebruiken. Ik speel alles wat uitkomt en uitgaat komen van Splinter cell en Bioshock tot Total War, Sim City, Gta en alles dat je er nog bij kan verzinnen.

Nu vraag ik me af wat ik het best in deze pc kan stoppen en dan voornamelijk welke kaart.
Ik heb een lichte voorkeur voor Nvidia tenzij iemand mij kan overtuigen dat iets anders beter is.
Maar voor nu is het kijken naar Nvidia. Eigenlijk wil ik met alle verhalen en dingen die ik hoor over Sli het vermijden en gewoon bij 1 kaart blijven. Maar welke dan. 680, 690 of Titan? ik wil gewoon DE beste performence zodat hij lang mee kan. Ook zal ik niet echt gaan overclocken.

Groetjes,
R

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:33
De 690 is het snelst, maar ook SLI.
De 680 is redelijk overpriced ten opzichte van de 670 en 7970, maar als je daarvoor wilt betalen kan dat prima.
De titan is echt een klasse op zichzelf, maar ook daarbij geldt dat je veel meer betaalt dan de performance die je ervoor terug krijgt.
Ik zou nog even wachten en kijken wat de 780 straks gaat doen, als het goed is is dat een afgeknepen titan voor een veel lagere prijs.
De 770 welke een weekje later zou komen is volgens de geruchten een lichte upgrade van de huidige 680.

[ Voor 53% gewijzigd door mitsumark op 23-05-2013 10:59 ]

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-02 21:04
mischien wat meer eigen onderzoek? ten eerste wat is je huidige pc? wat voor pc zat je aan te denken?
heb je al voor en nadelen voor alledrie de kaarten al bekeken? lees anders deze review is door reviews: GTX Titan vs Ares II: titanenstrijd
de hd7990 en gtx690 verslaan de Titan met gemak maar doordat het sli/crossfire is kan er microstuttering onstaan wat het net zo goed onspeelbaar kan maken. voor hetzelfde geld is de gtx690 nu een betere koop dan de titan in mijn ogen. als je op full hd of niet veel hoger gaat spelen is een gtx680 genoeg en zal je geen baat hebben bij een duurdere kaart en kan je beter later upgraden naar een nieuwere kaar tdan nu een gtx690/titan in je systeem te gooien.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

De GTX 780 staat toevallig VANDAAG op het programma om gereveiled te worden. Goede kans dat deze vanaf morgen te bestellen/verkrijgbaar is :)

Zag net een mooie review met performance verschillen. De 10% is soms ook gewoon maar 5-8%.. nu de prijs afwachten.

Of de oudere kaarten genoeg voor nu zijn? ja, vast wel :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy