Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Home Cinema 2.1 set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers,

Kunnen jullie mij helpen met het vinden van de juiste 2.1 set?

Ik heb totaal geen kijk op 2.1 sets en zou er hoofdzakelijk een willen om het geluid bij films en het afspelen van muziek te vergroten. Geluidskwaliteit moet wel perfect zijn.

Bluetooth is eigenlijk wel een vereisste + minimaal 3 HDMI poorten en een usb poort. Zou er ook graag Blue Ray op kunnen afspelen.

Ik zag dat er een aantal grote merken zijn waaronder: Samsung, Harmon Kardon, sony etc. etc.

Kunnen jullie mij vertellen welke merken kwalititatief het beste geluid leveren?
Als jullie een aantal sets kunnen aanwijzen zou ik jullie dankbaar zijn :-).

Alvast dank!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
dan zou ik sowieso een receiver aanschaffen met subwoofer en 2 speakers

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
walterwhite schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:17:
dan zou ik sowieso een receiver aanschaffen met subwoofer en 2 speakers
wat is je budget trouwens

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dat is maar een beperkte openingspost. Wat meer info en eigen inzet is vaak wel wenselijk op dit forum.

Eerste vraag: wat is je budget?
Tweede vraag: wat heb je zelf al gezien?
Opmerking: Samsung, Harman Kardon en Sony... :N Dat zijn niet de merken waaraan ik denk bij "perfect geluid".

Verwijderd

Topicstarter
Budget is nabij 1100 euro.

Ik heb de Harman Kardon BDS 375 NL MODEL gezien. Deze heeft aardidg veel opties en lijkt me wel aardig. Verder zie ik veel verschillende merken, zonder enige kennis daarvan ;-)

• S1NN3D
  • Niet online
Voor dat geld kun je best wel aardige dingen kopen. En heel wat beter dan die BDS die je gezien hebt. HK ziet er qua design wel aardig uit maar de prijs-kwaliteit verhouding is imho zoek.

Zelf zou ik je adviseren om een receiver te kopen van Marantz, Denon, Yamaha, Onkyo of Pioneer. Koop hier een paar speakers bij. Hiervoor is het niet handig om een bepaald merk/type te adviseren. De sound is erg verschillende en wat je mooi vindt is natuurlijk erg persoonlijk. Hier kun je alleen achter komen in een luistersessie. Neem hiervoor eigen muziek mee naar een hifi-zaak (dus geen mediamarkt, bcc, etc).

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 00:12 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Hier ben ik het helemaal mee eens. Gewoon een fatsoenlijke receiver aanschaffen en 2 vloerstaanders. Het klopt dat een fatsoenlijke subwoofer behoorlijk wat geld kost. Met 2 goede vloerstaanders zul je een sub echter niet snel missen.

Er kan zelfs mogelijk nog wat meer geld gestoken worden in de speakers aangezien de Denon's momenteel best leuk geprijsd zijn. De AVR2113 is in mijn ogen een erg mooi en compleet model.

Van het resterende geld kun je 2 vloerstaanders kopen. Zoals eerder gezegd zul je om er achter te komen welk merk/type voor jou de mooiste sound levert moeten ontdekken in een luistersessie.

Op deze manier koop je een setup die tig keer beter zal klinken dan de door jou genoemde HK en vele andere standaard setjes.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Probeer zoveel mogelijk geld in speakers te stoppen, want die zorgen voor de grootste stappen vooruit qua geluidskwaliteit. Persoonlijk zou ik 250 tot 350 aan een receiver uitgeven en 100 aan een bluray speler en de rest in een stel mooie boekenplankers/zuilen stoppen.
Pagina: 1