Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

advies gevraag aanschaf 42" tv

Pagina: 1
Acties:

• Tok027
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Beste iedereen,

graag zou ik jullie advies willen voor mijn volgende aankoop, ik ben opzoek een een grote tv.
momenteel heb ik nog een 26" tv staan en die is me nu echt te klein, daarom zat ik te kijen naar een 42" tv.
want ik zit 2 meter tot 2,5 meter van de tv af.

ik heb al een beetje zitten rond kijken en ik kom er niet helemaal uit.

ik heb de volgende eisen aan de Tv;

Full HD,
42" of 46",
het liefst een smale bezel,
hij moet op te hangen zijn,
en uiteraard moet de beeld kwaliteit zo goed mogelijk zijn als mijn budget te bieden heeft,
3D is niet nodig, maar dar kom je niet meer onder uit,
als het kan full led/local dimming,
mijn budget is 600 euro.

ik heb zelf altijd goede ervaring met LG en Philips gehad en niet zo goede ervaringen met Samsung.
vandaar dat ik liever samsung links laat liggen.

ik ben wel geschameerd van de 2013 serie van LG, en ik zat dan ook naar de lg 42la6208

maar ook de LG 47LN5404

dan is er iets waar ik niet uit kom, als een TV full led is dan zou hij toch gewoon Local dimming moeten kunnen? wat is anders het nut van full led... 8)7

anders kan ik mogelijk toch geld besparen en vvoor een edge- led gaan en bijvoorbeeld een LG 42LM620S

en voordeel vind ik van LG dat met de nieuwe smart TV de Magic remote gebruikt kan worden.

Graag hoor ik jullie reacties/ advies.

60D / 70-200 F4L IS / 17-40 F4L Volvo 480 Turbo rijder!!

• sibertus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
De 2012-reeks van LG?

42LM760S is misschien zeer goed geschikt voor je. Heb ik zelf en ben er zeer tevreden van. Dan heb je een top-tv van de vorige reeks (en ook zeer fraai design), en zou te vinden moeten zijn tussen 600-700 EUR.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:43
http://www.bobshop.nl/nl/...p42st60e-plasma-tv/p47735

Dit is voor jouw budget (naja heel iets hoger) de beste tv die je kunt kopen.

Hoog contrast, perfecte bewegingsresolutie. Uitstekende zwart-waarden.

• Tok027
beide TV's zijn mooie exemplaren, maar zijn ook wel boven mijn budget. ik heb mijn oorspronkelijke budget al van 500 naar 600 euro verhoogd.

ik heb eerlijk gezegd niet naar plasma schermen gekeken.

ik ga vandaag langs de winkel om een aantal tv te bekijken en mijzelf veder te oriënteren.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:32
Toevallig heb ik dezelfde eisen (al weet ik nog niet precies wat dat local dimming/full led precies voor voordelen heeft), liever zoek ik het wel in 46" formaat.

Ik zag een Samsung UE46ES5500 staan in de winkel, beeld zag er goed helder op uit en voor 555 euro is het best een mooi bedrag! Maar de reviews zeggen dat de beeldkwaliteit wat tegenvalt, dan word ik weer wat huiverig :P .

Mijn budget is ook 600 euro max, geen cent meer, maar goedkoper mag altijd! :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tok027 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:02:
ik heb eerlijk gezegd niet naar plasma schermen gekeken.
Zonde, de /kwaliteit is ongeevenaard, zeker met een wat lager budget.
ik ga vandaag langs de winkel om een aantal tv te bekijken en mijzelf veder te oriënteren.
Heb je niet heel veel aan, bijna alle winkels hebben TL-licht en de TV's zijn niet goed ingesteld.

Verwijderd

Als jullie even wachten is er bij de Mediamarkt over 2 weken een 100 eur =15 eur kortingsactie op de Tv/Hifi afdeling.

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:57
Ik zoek ook een 42" tv. Budget 500 - 600 euro.
Ik hheb gekeken naar de LG 42LM620S en 42LM640S. En de panasonix plasma TX-P42ST50. Deze laatste is het beste van de drie, maar ook het duurst helaas.

Bij twee webwinkels heb ik afgelopen week de 42LM620S besteld voor 500 euro, waarop bleek dat ie niet meer leverbaar was.
De 42LM640S was kort geleden te krijgen voor 500 euro tijdens een weekendaanbieding.
Het lijkt erop dat de voorraden overal klein gehouden of niet eens aanwezig zijn. Webwinkels bestellen zelf bij de distributeur zodra er iets besteld wordt.

Verwijderd

De LG modellen die je net opnoemt zijn allen 2012 modellen en EOL. Misschien dat ze daarom niet meer leverbaar zijn?

• Onno !
Ja dat weet ik. Daarom is de prijs / kwaliteit verhouding ook veel beter. Beeldkwaliteit gaat de laatste jaren amper omhoog. Er wordt enkel vanalles toegevoegd zoals smart tv, wifi, speciale remotes, etc.
Dat hoef ik allemaal ook niet. Ik wil gewoon mooi beeld voor een voor mij acceptabele prijs :)

De nieuwe versie van de 42" plasma van panasonic is trouwens te krijgen voor 799 euro via http://www.plattetvdiscou...ct/panasonic-tx-p42st60e/. (heb de prijs opgevraagd)
En de TX-P42ST50E voor 699 euro.

[ Voor 27% gewijzigd door Onno ! op 23-05-2013 22:39 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Tok027 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:26:
dan is er iets waar ik niet uit kom, als een TV full led is dan zou hij toch gewoon Local dimming moeten kunnen? wat is anders het nut van full led... 8)7
Nee. Er komt een heel proces kijken bij het uitvoeren van local dimming bij Full LED. Per LED moet namelijk berekend worden hoeveel lumen er nodig is en dat is een zwaar proces. De beeldprocessors van goedkope televisies kunnen dit niet aan, daar heb je echt een krachtige beeldprocessor voor nodig. Daarom zie je het ook enkel terug in topmodellen van bepaalde merken.

In theorie heb je met een Full LED LCD televisie wel minder last van backlight bleeding en backlight clouding dan Edge LED LCD omdat de lichtverdeling beter is. Al kan dit in de praktijk nog wel eens anders zijn.

• Tok027
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:26:
Als jullie even wachten is er bij de Mediamarkt over 2 weken een 100 eur =15 eur kortingsactie op de Tv/Hifi afdeling.
ga ik even bekijken wat de MM in het assortiment heeft, als ik een mooi scherm voor een aantal tientjes minder kan krijgen is dat natuurlijk mooi mee genomen.
Dimens schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:20:
[...]

Nee. Er komt een heel proces kijken bij het uitvoeren van local dimming bij Full LED. Per LED moet namelijk berekend worden hoeveel lumen er nodig is en dat is een zwaar proces. De beeldprocessors van goedkope televisies kunnen dit niet aan, daar heb je echt een krachtige beeldprocessor voor nodig. Daarom zie je het ook enkel terug in topmodellen van bepaalde merken.
de 42LA6208 heeft een "Dual Core processor" dat zegt natuurlijk nog niets, maar ik vind een beetje gemixte andwoorden.

als ik hier op tweakers kijk bij de LA6208 daat het volgende;

Beeldtechniek
Backlight Led: Full-led
Local dimming Ja

op de product pagina van LG;

De gedetailleerde backlight scanning, geavanceerde local dimming-technologie en uitmuntende XD-engine van LG verbeteren de helderheid en waarheidsgetrouwheid van snel bewegend beeld en dragen daarmee bij aan een uitstekend resultaat.

maar daar blijft het ook bij, ik vind bij geen enkele web winkel iets over de local dimming.

Na gister in de winkel te zijn geweest ben ik er wel zo'n beetje uit, ik ga waarschijnlijk voor de lg 42la6208 .
dit omdat hij de juiste specs heeft, en omdat hij er erg strak uit ziet (bezel). hij zal mooi aan de muur hangen ;)

ik zal nog even afwachten indien mediamarkt de tv verkoopt ivm die hifi actie

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Tok027 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:37:
[...]

ga ik even bekijken wat de MM in het assortiment heeft, als ik een mooi scherm voor een aantal tientjes minder kan krijgen is dat natuurlijk mooi mee genomen.

[...]

de 42LA6208 heeft een "Dual Core processor" dat zegt natuurlijk nog niets, maar ik vind een beetje gemixte andwoorden.
Dat zegt inderdaad helemaal niets.
als ik hier op tweakers kijk bij de LA6208 daat het volgende;

Beeldtechniek
Backlight Led: Full-led
Local dimming Ja

op de product pagina van LG;

De gedetailleerde backlight scanning, geavanceerde local dimming-technologie en uitmuntende XD-engine van LG verbeteren de helderheid en waarheidsgetrouwheid van snel bewegend beeld en dragen daarmee bij aan een uitstekend resultaat.
Volgens fabrikanten biedt elke televisie een uitmuntende kwaliteit. Wil natuurlijk niet zeggen dat het zo is.
Local dimming hoeft trouwens niet per LED te zijn. De zones kunnen ook een stuk lager liggen wat hier ook het geval is. Dan krijg je dus vervelende halo effecten.
dit omdat hij de juiste specs heeft, en omdat hij er erg strak uit ziet (bezel). hij zal mooi aan de muur hangen ;)
Welke "juiste specs"?
Je weet dat de geadverteerde specificaties vrij weinig zeggen over de beeldkwaliteit. Theorie en praktijk lopen vaak ver uiteen.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:32
Ik zie sowieso geen VESA mount mogelijkheid? Maar kan aan mij liggen :P

Ik heb in ieder geval de Panasonic P42ST60E besteld. Niet van tevoren bekeken in de winkel, maar recensies beloven veel! :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aankoopadvies mag in het daarvoor bestemde surbforum. Ik verplaats je even voor extra respons! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Onno !
Beerkeeper schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:02:
Ik zie sowieso geen VESA mount mogelijkheid? Maar kan aan mij liggen :P

Ik heb in ieder geval de Panasonic P42ST60E besteld. Niet van tevoren bekeken in de winkel, maar recensies beloven veel! :)
Ik heb deze vrijdag ook besteld (na een gesprek via de online chat van een webwinkel) De P42ST50E bleek niet meer leverbaar (deze was 700 euro). Uiteindelijk toch maar iets boven mijn budget gaan zitten en de P42ST60E besteld voor 750 euro 8)
Pagina: 1