Toon posts:

VPN software zonder admin rights

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar gratis VPN software.
De installatie van de software moet kunnen gebeuren zonder Admin rechten.

Momenteel heb ik OpenVPN draaiend.
Werkt perfect maar hier moet je admin rechten hebben.
OpenVPN Portable heeft hetzelfde probleem.

Thanks

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:16
De standaard VPN verbinding in Windows heeft geen admin-rechten nodig, zo kan ik hier op een normaal gebruikers-account toch vebrinding maken met thuis :) Tenzij 'Netwerkcentrum' is afgeschermd, dan houdt het natuurlijk op...

OpenVPN portable voegt bij het starten een netwerkadapter toe en bij het afsluiten haalt hij hem weer weg, en daar heb je (gelukkig) admin-rechten voor nodig..dat verklaart waarom dat niet gaat lukken. Elk VPN programma die z'n eigen adapter wil toevoegen loopt dus tegen dat probleem aan.. je moet dan iets hebben wat via de standaard netwerkadapter een VPN verbinding kan opzetten

[ Voor 46% gewijzigd door maarud op 23-05-2013 10:10 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 16:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat wil je er precies mee bereiken? Waar wil je de server op draaien, welk client OS gebruik je?
Een 'echte' VPN werkt doorgaans met een virtuele netwerkadapter en past routes aan, wat beiden admin-rechten vereist.
Als je één of enkele poorten op je thuisserver wil bereiken wordt het al iets makkelijker, als je met Putty naar een Linux-server verbindt, kan je Putty laten luisteren op poorten die dan via de server geforward worden . Ik zou dus kunnen rdp'en naar localhost:3390 (want 3389 is al bezet) en die met Putty forwarden naar poort 3389 op het interne IP-adres van mijn pc thuis. Voor Windows-systemen zal er vast ook zoiets te vinden zijn..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel hebben wij pfsense draaien als router/firewall daarop is OpenVpn service geïnstalleerd.

we hebben enkel Windows client systemen (Windows 7 en Windows XP).
Putty systeem is geen optie. Er moeten een 10tal poorten bereikbaar zijn. Alsook willen we logging van het systeem + controle
Via pfsense kan je zien wie allemaal ingelogd is en hoeveel bandbreedte er gebruikt wordt.
Wij zijn een klein bedrijf, daarom liefst alles gratis.

Graag hadden we aan onze medewerkers een USB stick (of iets dergelijks gegeven) waarbij ze zonder admin rechten (op PC) kunnen een verbinding maken met ons systeem. Of via een inlogpagina waar dan credentials ingegeven moeten worden.
Natuurlijk met logging (bandwitch control + usernaam en paswoord via radius server Active Directory)

Verwijderd

Topicstarter
BUMP :-)

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
pptp: makkelijk, gratis, geen admin rechten nodig. Minder secure.
l2tp: iets lastiger, werkt op de client nagenoeg hetzelfde. iets meer secure.

Beide ingebakken in Windows.

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Help mij even maar volgens mij kun je toch gewoon TeamViewer installeren (gratis) en heeft deze ook geen Administrator rights nodig? Dit wel met behulp van de QuickSupport module maar toch...

Bron: http://www.teamviewer.com/en/products/screenshots.aspx

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11 21:37

Gertjuhjan

Software Engineer

Jack_Nick schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:10:
Help mij even maar volgens mij kun je toch gewoon TeamViewer installeren (gratis) en heeft deze ook geen Administrator rights nodig? Dit wel met behulp van de QuickSupport module maar toch...

Bron: http://www.teamviewer.com/en/products/screenshots.aspx
Teamviewer is voor "commercieel" gebruik niet gratis.
Ook is dat geen VPN.

Xbox: Gulpener88

Pagina: 1