Toon posts:

Ubuntu FTP server bestanden laten versturen

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Met school heb ik een opdracht gekregen om 2 servers op te bouwen, 1 Windows server 2012, een Ubuntu server 13.04. Ik heb een dummie-bestand gekregen die "Zogenaamd" iedere 2 uur wordt geupdate, en die dan iedere 2 uur moet worden verstuurd naar de windows server. Zitten gewoon alle 2 in het zelfde netwerk. De ubuntu server is de FTP server (vsftpd), en het 2 uur schema moet voltooid worden met cronjobs (alle 2 zijn verplichtingen). Nu is mijn vraag, hoe zorg ik ervoor dat de FTP server de bestanden "pushed" naar de windows server, en die ook automatisch ontvangt?
Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:40
We zijn hier niet om je schoolopdracht te maken. Lees de huisregels eens door hierover. Je lijkt zelf tamelijk weinig energie hierin te steken en te wachten op een antwoord. Dat is niet de bedoeling van dit forum, en ook niet van school.

Een server die iets pushed is in beginsel natuurlijk niet logisch.

Een server serveert op aanvraag van een client. Pas als er een connectie is, kan het soms wenselijk zijn dat de server gaat pushen. Een FTP-server die pushed kan volgens mij helemaal niet.

Ik kan alleen bedenken dat je de Windows-server (FTP-Client) een notificatie stuurt dmv een cronjob. De Windows server gaat dan het bestand updaten via de draaiende FTP-client.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses om lui te lijken, totaal niet mijn bedoeling. Het klonk in mijn oren ook al niet logisch, en daarom dacht ik enkel om te vragen of mensen hier ervaring mee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 10:12

Midas.e

Is handig met dinges

Moet de windows server het ontvangen? anders is het op de windows server een task maken welke elke 2 uur een ftp connectie opzet:
Zet het volgende in een txt bestand, noem het ftpscript.txt. oid

open "myservername/serverip"
"%username%"
"password"
get "appelsap.lekker"
bye

Maak een task aan die het volgende aanroept
c:\windows\system32\ftp.exe -s:c:\ftpscript.txt

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met school is het de bedoeling dat je het zelf uitzoekt en er wat van leert. Wij zijn hier niet om jouw schoolopdracht uit te voeren. Je zal het dus op de oude vertrouwde manier moeten doen: onderzoek, testen en zelf oplossen.

Dit topic gaat op slot.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.