Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Revit 2014

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even een vraag over Revit:

Laatst vond ik een Acer Aspire V3. Op verschillende websites stond dat hij geen geïntergreerde videokaart heeft. Hij heeft alleen een Intel HD Graphics kaart.

Revit heeft een videokaart nodig. Het is mij na enig googlewerk nog absoluut niet duidelijk geworden of deze laptop Revit 2014 kan draaien.

Is er iemand die weet of je met deze laptop Revit 2014 helemaal fatsoenlijk kan draaien? Ik heb zelf helemaal geen verstand van laptops e.d. Vandaar deze vraag aan de experts.

Alvast bedankt!

Aadrem

Link Aspire v3: pricewatch: Acer Aspire V3 B9606G50Makk
link Systeemeisen Revit 2014: http://usa.autodesk.com/a...5&linkID=9243099#section4

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, in de vereisten voor de software staat er dit:
Display adapter capable of 24-bit color for basic graphics, 256 MB DirectX® 11-capable graphics card with Shader Model 3 as recommended by Autodesk
Oftewel, ga even na of de Intel GPU die in de laptop zit dit ondersteund. Dit kan je makkelijk vinden als je de GPU in Google gooit, een van de eerste hits zal de Intel specs site zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Revit vraagt om een minimale resolutie van 1280*1024. Jouw laptop komt niet verder dan 1600*900 en komt dus sowieso verticaal wat pixels te kort

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Uit eigen ervaring weet ik dat een intel hd niet genoeg is om lekker te werken met revit. Beter koop je iets met een GT640M of hoger. Revit gebruikt ook maar 1 core, dus een processor met hoge klok is goed genoeg, het is niet nodig om een quadcore te kopen.

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het enige wat Revit doet met je grafische kaart qua bewerkingen is shaders en textures, de rest gaat allemaal op de processor (op 1 core). Waar Revit meerdere cores voor gebruikt zijn taken als: Renderen, projecten laden en synchroniseren.

Eisen voor een goede revitlaptop IMHO :X :
- Liefst >8gb geheugen voor gemiddelde grootte projecten
- Zo snel mogelijke processor (multicore alleen aanbevolen als je gaat renderen, of met programma's als 3dmax gaat werken)
- Zo hoog mogelijke resolutie scherm, dit i.v.m. meer werkruimte wat erg fijn is voor Revit.

Trust me, I'm an engineer