Resolutie van laptop naar TV over HDMI

Pagina: 1
Acties:

• waaromikniet
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-01 22:18
Hallo,

Gister een Lenovo G970 gehaald.Deze heeft een maximale resolutie van 1600 x 900. Als ik hem op mijn TV aansluit (HD ready LG) dan geeft hij aan dat de resolutie 1366 x 768 moet zijn. Als ik dat instel dan heb ik normaal beeld op mijn TV. Als ik dan instel dat hij gewoon 1920 x 1080 naar mijn TV moet sturen dan valt de startbalk weg. Is dit op te lossen met een instelling?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:37
Dat hij wat buiten beeld valt komt door de tv zelf. Om precies te zijn de overscan functionaliteit.

Volgens mij kun je in de beeld instellingen van je pc ergens overscan aan/uit zetten. Of misschien ook in je tv

• waaromikniet
Zou hij bij een FUll HD Tv wel op 1920 x 1080 komen te staan? Ook al kan mijn beeldscherm van de laptop dat niet aan

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

TV's kunnen soms raar reageren. Inderdaad die overscan even zetten. Soms ook gewoon "zoom" genoemd.

Uiteindelijk is de maximale resolutie via hdmi uit te sturen dacht ik gangbaar zo'n 1920x1200.

Soms moet je videokaart ook gewoon de monitor detecteren.. wellicht is dat het ook. Misschien zijn er andere windows drivers voor te krijgen?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:01

RnB

Maar waarom zou je 1920x1080 willen uitsturen naar een tv (of monitor) die maximaal 1366x768 aankan? Scherper wordt het beeld niet hoor. Ik zou de instelling dus lekker op 1366x768 laten, de laptop geeft die resolutie niet voor niks aan.

• waaromikniet
De laptop is voor familie die wel een Full HD TV hebben.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:01

RnB

Dan nog heeft het geen zin om die full hd resolutie naar jouw tv te sturen.
Je zult de laptop aan moeten sluiten op de tv van je familie en dan kijken wat het beeld doet. Grpte kans dat het beeld in 1x goed is, mocht dat toch niet het geval zijn, moet je even kijken in de instellingen van de tv,

• waaromikniet
Ik heb de laptop aangesloten op de TV. Een Bose (http://www.bose.nl/NL/nl/...ainment-system-ii_55inch/) weet ik niet maar is Full HD. Aangesloten en zelfde probleem. De startbalk valt deels weg. Alle zoom instellingen in TV uitgezet maar helpt niks. Zoom instellingen van de Intel HD 4000 zijn niet instelbaar als ik de TV aanstuur, Als ik dupliceren kies dan is die instelling wel beschikbaar en doet hij het maar alleen met een max resolutie van 1600x900.

[ Voor 10% gewijzigd door waaromikniet op 24-05-2013 11:54 ]

Pagina: 1