Vervanging overleden Gigabyte GA-P35-DS4

Pagina: 1
Acties:

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:21
Hallo,

Mijn Gigabyte GA-P35-DS4 moederbord met een P35 chipset is overleden. Nu ben ik op zoek naar een moederbord dat nog te koop is en dit moederbord kan vervangen. Ik had nog een ander moederbord gekocht voor een tweede pc met een P45 chipset maar ook deze is nauwelijks meer te koop.

Ik heb een Intel® Core™2 Duo Processor E8400 (6M Cache, 3.00 GHz, 1333 MHz FSB) en DDR2 geheugen met GTX 470 videokaart. Welk moederbord met nog goed verkrijgbare chipset moet ik naar kijken?

Als ik weet naar welke chipset moet kijken dan kan ik in de pricewatch een geschikt moederbord erbij zoeken. Maar ik zie in de pricewatch een hele grote verscheidenheid staan aan chipsets met een 775 socket met DDR2 geheugen. Welke is nu meest courant?

Wie kan me helpen?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:11
In principe kun je altijd kijken naar de cpu support list van het moederbord dat je wilt.

Je kunt stellen dat alle moederborden met 3 cijfers in de chipset naam je cpu niet ondersteunen en alle chipsets met 2 cijfers wel (controleer voor de zekerheid alsnog de cpu support list)
http://tweakers.net/categ...Ecw1rDweFVSe-uCiUDHZ-e5xc

Heb je nog verdere eisen? (overklokken, hoeveel sata 300, hoeveel ddr2 of zelfs ddr3 slots?)

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 23-05-2013 11:03 ]

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:21
Daar heb ik ook gekeken en zag ik inderdaad dezelfde moederborden, maar welke is nu het meest recent? Ik zie van alles G31, G33, G41, Q35, X38. Maar wat is nu aan te bevelen als vervanger voor mijn P35?

Ik heb geen bijzondere eisen. Geen overklok nodig, een nieuwer bord dan m'n huidige is qua sata voldoende en 2 DDR2 sloten is al voldoende.

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 08:19
In de price watch staan nog twee g41 borden

pricewatch: Asrock G41M-VS3 R2.0
en
pricewatch: ASRock G41M-GS3

Ik denk dat dit de beste keuzes voor een nieuw bord zijn.