Drie dagen geleden heb ik mijn AT moederboard in een ATX kast geplaatst. Een ATX voeding was gewoon aan te sluiten. Sindsdien heb ik in Windows 98 een paar keer per dag 'mini-crashes';BSODs (steeds 0028:xxxxxxxx), die in die zin niet fataal zijn, dat het systeem na het indrukken van een willekeurige toets vrijwel normaal doorloopt. Het enig merkbare effect is dat na zo'n BSOD de PC niet meer normaal kan herstarten of uitschakelen.
Ik verdenk nu als eerste de nieuwe voeding. De spanningen daarvan moeten binnen een tolerantie van +/- 5 % de juiste waarden hebben. Ik bekijk die in het BIOS. Het valt me op dat de -12V een waarde heeft van -12,6V. Dit is precies - 5 %.
Kan dit zo marginaal zijn, dat dit toch voor de BSODs zorgt?
Zitten in een ATX voeding potmeters waarmee de spanningen iets regelbaar zijn?
Moet ik Windows opnieuw installeren omdat de huidige installatie een AT voeding 'verwacht'? (lijkt me stug)
Ideeën?
Ik verdenk nu als eerste de nieuwe voeding. De spanningen daarvan moeten binnen een tolerantie van +/- 5 % de juiste waarden hebben. Ik bekijk die in het BIOS. Het valt me op dat de -12V een waarde heeft van -12,6V. Dit is precies - 5 %.
Kan dit zo marginaal zijn, dat dit toch voor de BSODs zorgt?
Zitten in een ATX voeding potmeters waarmee de spanningen iets regelbaar zijn?
Moet ik Windows opnieuw installeren omdat de huidige installatie een AT voeding 'verwacht'? (lijkt me stug)
Ideeën?