Beste Tweakers,
Na stilletjes de site al een aantal jaren te bezoeken, zonder ooit van mij te laten horen, wil ik graag jullie hulp en advies vragen!
Graag vraag ik jullie advies voor het upgraden van een bestaand systeem. Ik heb momenteel een Medion PC (Type nr. ben ik helaas kwijt, was ooit een actie bij MediaMarkt ArenA), die al een aantal jaren oud is. Ik begin te merken dat deze langzaam begint te verouderen, met name bij games. De nieuwste game kunnen meestal al niet meer draaien op mijn PC. Daarom zit ik te denken om deze te upgraden.
Mijn PC heeft momenteel het volgende:
CPU: Intel Core I7-2600 CPU @ 3.40 Ghz
GPU: AMD Radeon HD 6570 (volgens mijn 1gb ddr3, maar zou ik moeten nakijken)
RAM: 16GB Corsair RAM
Mobo: Moet ik nog even uitzoeken...
Geluidskaart: Zelfde probleem als mobo, waarschijnlijk standaard Realtek zooi.
Waarschijnlijk vorige versie van deze:
Gebruik:
- Games (Meegaan met nieuwste games: Bioshock Infinite, Metro Last Light)
- Normaal Office gebruik
- Gamedesign gebruik: Photoshop, Flash, Maya 3D software, basic coding
Budget: Momenteel rond de 400-500 euro, maar ik kan best nog een aantal maandjes doorsparen.
Ik ben geen expert op het gebied van PC componenten, daarom ga ik er zelf van uit dat ik genoegen kan nemen met het upgraden van mijn GPU. Voor deze GPU zal waarschijnlijk een nieuwe voeding nodig zijn en misschien zelfs een nieuwe case waar alles in past. De case zou handig zijn om zo eventueel verder up te graden. En nu we toch bezig zijn, zou een SSD erbij ook niet verkeerd zijn.
Met behulp van BBG's over desktops, ben ik op dit lijstje uitgekomen:
Hoe denken jullie hierover? Is dit voldoende? Of mis ik iets over het hoofd? Is het uberhaupt mogelijk om alle oude componenten over te plaatsen naar een nieuwe case met nieuwe GPU, etc?
Tips over het overzetten stel ik ook op prijs!
Ik hoop dat jullie mij hiermee op weg kunnen helpen en ik zie jullie advies graag tegemoet!
Groet
Tobias
Na stilletjes de site al een aantal jaren te bezoeken, zonder ooit van mij te laten horen, wil ik graag jullie hulp en advies vragen!
Graag vraag ik jullie advies voor het upgraden van een bestaand systeem. Ik heb momenteel een Medion PC (Type nr. ben ik helaas kwijt, was ooit een actie bij MediaMarkt ArenA), die al een aantal jaren oud is. Ik begin te merken dat deze langzaam begint te verouderen, met name bij games. De nieuwste game kunnen meestal al niet meer draaien op mijn PC. Daarom zit ik te denken om deze te upgraden.
Mijn PC heeft momenteel het volgende:
CPU: Intel Core I7-2600 CPU @ 3.40 Ghz
GPU: AMD Radeon HD 6570 (volgens mijn 1gb ddr3, maar zou ik moeten nakijken)
RAM: 16GB Corsair RAM
Mobo: Moet ik nog even uitzoeken...
Geluidskaart: Zelfde probleem als mobo, waarschijnlijk standaard Realtek zooi.
Waarschijnlijk vorige versie van deze:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Medion Akoya PC P5346 D | € 899,- | € 899,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 899,- |
Gebruik:
- Games (Meegaan met nieuwste games: Bioshock Infinite, Metro Last Light)
- Normaal Office gebruik
- Gamedesign gebruik: Photoshop, Flash, Maya 3D software, basic coding
Budget: Momenteel rond de 400-500 euro, maar ik kan best nog een aantal maandjes doorsparen.
Ik ben geen expert op het gebied van PC componenten, daarom ga ik er zelf van uit dat ik genoegen kan nemen met het upgraden van mijn GPU. Voor deze GPU zal waarschijnlijk een nieuwe voeding nodig zijn en misschien zelfs een nieuwe case waar alles in past. De case zou handig zijn om zo eventueel verder up te graden. En nu we toch bezig zijn, zou een SSD erbij ook niet verkeerd zijn.
Met behulp van BBG's over desktops, ben ik op dit lijstje uitgekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | MSI N660 TF 2GD5/OC | € 179,90 | € 179,90 |
1 | Corsair Carbide 300R | € 55,66 | € 55,66 |
1 | XFX PRO650W | € 71,50 | € 71,50 |
1 | Samsung 840 series SSD 120GB | € 80,75 | € 80,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 387,81 |
Hoe denken jullie hierover? Is dit voldoende? Of mis ik iets over het hoofd? Is het uberhaupt mogelijk om alle oude componenten over te plaatsen naar een nieuwe case met nieuwe GPU, etc?
Tips over het overzetten stel ik ook op prijs!
Ik hoop dat jullie mij hiermee op weg kunnen helpen en ik zie jullie advies graag tegemoet!
Groet
Tobias