Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell XPS 13 Scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op het moment ben ik druk aan het rond snuffelen door de topics naar enig aankoop advies. Ben op zoek naar een ultrabook en als het om de inhoud gaat is de Dell XPS 13 toch wel de juiste keuze qua prijs.

Er rest mij enkel een vraag, het scherm. Ik ben van plan de ultrabook vooral lekker buiten te gebruiken en ik weet dat de dell een glare scherm heeft. Blijft het dan toch voor mij een verstandige keuze om deze te nemen of zal ik dan toch naar een Samsung of Asus moeten kijken? Qua specs kom ik dan niet eens in de buurt van de Dell in prijsverhouding.

Op het huidige moment heb ik een Dell XPS l702x, deze was mij toen aangeraden ook voor buiten op dit forum. Ook deze laptop heeft een glare scherm maar ik herinner mij iets dat de helderheid, zeg maar hoe fel je het scherm kan zetten, de doorbraak was om deze laptop toen te nemen. Mijn ervaring ermee is goed buiten, ja, ik zie mijzelf zitten in de zon, maar door de helderheid kon ik alles toch redelijk goed zien.

Blijft de Dell dan toch een verstandige keus of moet ik een keuze gaan maken uit de tig verschillende versies van Samsung/Asus?

Verwijderd

De XPS 17 heeft 400cd/m helderheid. Dat mag gerust een doorbraak genoemd worden..

De XPS 13 heeft 477 cd/m helderheid. Nog hoger dus.

De samsung 9 heeft ongeveer 370cd/m helderheid, maar komt met een mat scherm. Deze is ook een stuk zuiniger op hoge helderheid (PLS in plaats van IPS/TN). De zenbook heeft een vergelijkbare helderheid.

Ik zou me persoonlijk meer zorgen maken om de accuduur dan om het vermogen om buiten te werken. Ik heb tegenwoordig een laptop met een mat scherm en 300cd/m helderheid, mijn vorige laptop had een glossy scherm met zo goed als identieke specificaties. Met het matte scherm valt iets beter buiten te werken, maar het scheelt niet veel. De hogere helderheid heeft waarschijnlijk meer invloed.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
477cd/m is echt absurd hoog..
ik weet niet wat mijn scherm doet, maar ik krijg lasogen als ik de backlight voluit heb staan..

ook buiten is er redelijk op te kijken (samsung sec5044) en volgens mij red de mijne geen 477cdm

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

Ik vind dat er wél veel verschil zit in werken met mat of glossy :) Mijn laptop van het werk, een Dell met mat scherm, kan ik met mat scherm met 200cdm in de zon werken (net aan). Hoefde ik met mijn glossy Asus echt NIET te proberen. En 477cdm is mooi maar ZUIPT stroom natuurlijk. Misschien dat inderdaad de 999 Samsung een goede optie voor je is.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:30:

De samsung 9 heeft ongeveer 370cd/m helderheid, maar komt met een mat scherm. Deze is ook een stuk zuiniger op hoge helderheid (PLS in plaats van IPS/TN). De zenbook heeft een vergelijkbare helderheid.
Qua accu verbruik is het verschil groot met de samsung 9 en XPS op volle helderheid? En waar moet ik dan aan denken? Het prijs verschil vind ik zo enorm groot, terwijl ik niet eens dezelfde specs kan krijgen. Lastig lastig lastig :)

• JT

JT

VETAK y0

Volgens mij staat er nu ook een versie van de 9 voor 999e in de pricewatch.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung NP900X3C-A05NL€ 999,-€ 999,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 999,-

Als het goed is bedoel je deze,
Doet behoorlijk onder aan de XPS, maar het zou eventueel een keuze zijn als het scherm hiervan goed is en de accuduur een enorm verschil is tegenover de XPS

• JT

JT

VETAK y0

Accuduur, helderheid scherm, geluid, gewicht. Prima scherm imho.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

De XPS heeft een helderder scherm. Het verbaasde mij ook.

Desondanks: de samsung 9 heeft zeker wel voordelen. Hij is lichter, komt met mat scherm, ziet er subjectief beter uit, heeft een beter touchpad, en doet het een stuk langer op de accu. Sowieso een uur extra.

De echte vraag is of je daar €150 en slechtere specs voor wilt inleveren. De displayport is voor sommigen ook een dealbreaker.
Pagina: 1