bridge die zelf scant / connect

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
goedendag mensen,

Ik zou graag een volgende oplossing vinden voor het volgende probleem

Ik wil graag in mijn auto een apparaat plaatsen (op 12volt)
die zelfstandig de omgeving afscant op bruikbare wifi signalen en er volgens zelfstandig
erop inlogt,

dus als ik op de parkeerplaats sta bij een mcd, of een pompstation, wil ik mijn laptop openklappen, en via een utp verbinding maken met het desbetreffende apparaat die ondertussen al de omgeving heeft afgespeurt naar een bruikbare verbinding, en dus ook met het desbetreffende punt verbinding maakt.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Liefst iets in de trand van een wireless router die ik kan flashen met de software

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Simpel Android Mobieltje en dan met bluetooth tethering (of via een kabeltje) is dat geen optie?

Last.fm | Code Talks

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:15
Specifeer
bruikbare wifi signalen
Onbeveiligde wifi? Bekende wifi?
Hotspots?

[ Voor 32% gewijzigd door jeroen3 op 23-05-2013 00:25 ]

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:04
Je zit dan ook nog met het probleem dat veel van die signalen (mcDonalds etc) een landing-page hebben, die ook op de een of andere manier geskipt moet worden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is het niet handiger een 3G-abo te nemen en de SIM in een MiFi-achtig dingetje te plaatsen? Laatst voor m'n werk zo'n ding gekregen. Werkt fantastisch, heb tijdens rit van A'dam naar Groningen continu verbinding gehad (nouja, vriendin heeft verbinding gehad op haar tablet terwijl ik reed).

Oslik blyat! Oslik!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het zou wel helpen als je vertelt wat precies de bedoeling is met dit apparaat. Is het om gegevens te uploaden? Wil je verschillende apparaten niet de hele tijd bij alle wifi's hoeven aan te melden?

Volgens mij is de oplossing van afvalzak veruit het makkelijkste. Goedkoop Android mobieltje en die via bluetooth laten tetheren.

• shure-fan
een goedkoop android dingetje moet ik gaan vertellen waar ie op mag connecten, dat wil ik net niet

ik wil een aantal apparaten in de auto hebben die voorzien zijn van ethernet,
namelijk een voip telefoon en 2 laptops,

mifi achtig ding wil ik niet aangezien ik daar een abo voor moet nemen, en gezien NL genoeg hotpots heeft moet dat zo ook lukken.

een dergelijke landing page bij de lokale mac valt overheen te komen, kwestie van 1 keer wegklikken, vooral het zelf scannen naar onbeveiligde / bekende wifi punten / hotspots moet het apparaat zelf kunnen

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

raspberry pi - als je een beetje handig bent met linux.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik weet wel dat er voor android die software is (auto connect open wifi). Zal zeker ook op linux/Windows bestaan.

Je moet ff kijken of er een module voor openwrt bestaat. Goedkope tp link drin! Heb je direct je uto poorten geregeld!

Edit: gevonden: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=22427

Edit2:
Haha vet kastje, dedicated zelfs met wel cracking
http://www.wifihunter.com/index.html

[ Voor 25% gewijzigd door laurens0619 op 23-05-2013 23:27 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• jeroen3
Het concept is niet eens zo heel gek. Het is alleen niet erg uitgebreid beschreven.

Je zou de volgende stappen kunnen doorlopen:
1. Area scan met Wifi

2. Is er een bekend wifi netwerk gevonden.
+ Ja, verbind. Klaar.

3. Is er een bekend hotspot merk gevonden, bijvoorbeeld KPN, Ziggo, mcDonalds o.i.d.
+ Ja, automatiseer inloggen, verbind met vpn, Klaar.

4. Is er onbeveiligd wifi met internet toegang gevonden?
+ Ja, verbind met vpn. Klaar.

5. Schakel over naar 3G/4G, wanneer geen van de wifi mogelijkheden beschikbaar zijn.

Soort van slimme "internet uplink" die zichzelf online probeert te werken.

Moet kunnen met een raspi of een router met linux.
Voor de ontwikkel-eenvoud zou je een Raspi kunnen gebruiken.

• shure-fan
@ jeroen3, dat is idd wat ik zoek, echter alleen dan voor wifi, een 3g module zal ik er niet bij hebben en willen,

Ik heb een rapberry pi B, dus als er een kant en klare distro van is kan ik meteen aan de slag

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Last.fm | Code Talks

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

shure-fan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 01:25:
@ jeroen3, dat is idd wat ik zoek, echter alleen dan voor wifi, een 3g module zal ik er niet bij hebben en willen,

Ik heb een rapberry pi B, dus als er een kant en klare distro van is kan ik meteen aan de slag
Een kant en klare distro... nog iets?
Zoiets zal je zelf moeten opzetten en met een beetje gegoogle kwam ik al meteen een wardrive scriptje tegen die je goed op weg kan helpen. http://www.true-random.com/homepage/projects/wifi/

Hou er wel rekening mee dat een open wifi per definitie open is en dus ook geen enkele vorm van veiligheid bied. Zorg dus dat je verkeer geëncrypteerd is door het via een VPN of een SSH-tunnel te sturen.

Puur uit nieuwsgierigheid, waarom geen mobiel abonnement?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• jeroen3
@afvalzak, onbeveiligd wifi is naar mijn mening gewoon openbaar gemaakt. Ik zie niet in waarom het dan illegaal is om te gebruiken. Alsof je mensen in de trein kan vervolgen omdat ze luisteren naar een gesprek van mede reizigers.

@istealyourgun, gokje: nieuws: 'Mobiel internet in Nederland is relatief duur' - update

@Shure-fan, aangezien je waarschijnlijk al lang gegoogled hebt, zul je dit niet "kant-en-klaar" vinden.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Over mijn post heen gelezen? Staat een kant en klare hardwarematige oplossing in en een kant en klaar script voor een openwrt router...

CISSP! Drop your encryption keys!

• jeroen3
Sorry, ik heb je post inderdaad totaal gemist.

Dat script is inderdaad leuk voor openwrt.
Die WiFi Hunter gaat wel meteen erg ver met het kraken van de encryptie.

Maar het is dus gewoon te koop. 8)7
Pagina: 1